Vandaag in een stortbui stopte mijn ruitenwisser er in 1 keer mee (knap vervelend rijden :( )
Het motortje draait nog wel gewoon door, er is dus iets kapot of versleten. Er zat al wel veel speling op de ruitenwissers dus ik vermoed dat er iets versleten is .Is dit een bekend probleem voor een Dodge en herkend iemand dit euvel en weet iemand hier een oplossing cq oorzaak van.
Graag een tip waar ik moet zoeken voordat ik meer sloop dan nodig is :welder:
groet Titus
waarschijnlijk,
is 1 van de stangetjes uit de rubbertjes gescheurt, en ligt deze nu los in de bak onder jevooruit
haal dus ff het rooster boven ( ventilatie rooster of hoe het ook heet) los, en check hoe het er bij staat,
waarschijnlijk, is het alleen nieuwe dopjes er in drukken, + de arm en het zaakje werkt weer
suc6 Gr Niels
Ik had laats het zelfde probleem en heb nog dopie's kunnen kopen bij Roels cars&bikes in Hillegom (Tel: 0252534189). Het waren wel prijzige dopie's, ik heb er 2 die waren 25 eurie's. Ik hoop dat je ergens goedkoper kan vinden. Maar beter duur dan niet te koop.
Ik heb 2 ruitenwisser motoren die zijn beide vrij tot heel rot. Werken oké.
Ze zijn rot daar waar ze in de rubbers door de plaat van het cabine zit.
Ik heb al één gezandstraald en je ziet de tandwielen zitten. :(
Is hier een gemakkelijke of en doeltreffende oplossing voor.
Ik had laats het zelfde probleem en heb nog dopie's kunnen kopen bij Roels cars&bikes in Hillegom (Tel: 0252534189). Het waren wel prijzige dopie's, ik heb er 2 die waren 25 eurie's. Ik hoop dat je ergens goedkoper kan vinden. Maar beter duur dan niet te koop.
Succes
Arnold
Bij Maas truck parts zijn ze 5.75 Euro de 2. Heet "wiper linkage bushing" Succes!
Ik heb het opgelost met een stukje slang en een koperdraadje , maar orgineel is natuurlijk beter.Ik weet nu in ieder geval hoe ze heten en waar te verkrijgen.
Heb de dopjes zojuist binnen gekregen (van Maas truck parts, MICO kon ze niet meer leveren), moest 30 euries (per 4 stuks) (incl verzendkosten) afrekenen.
Ze zitten verpakt per 2 en op het doosje staat de volgende bestelcode:
"DORMAN 705-091"
(Er staat tevens "Chrysler 1974 & Up" op, dus wellicht worden de dopjes bij meerdere chrylsers/dodges gebruikt!!)
Ja, ouwe koeien uit de sloot halen is leuk werk. Maar stel nou dat iemand zoekt op dit onderwerp, dan is het wel up to date. Met of zonder ouwe koeien.
:;):
hmmz 25 euro voor 2 van die ruitenwisserarmbusjes is een hoop geld ik betaalde 5 euro pst bij dodgew200parts en dan komen de verzendkosten er nog bij.
heb het nu tijdelijk opgelost door een busje met een flensje er overheen te schuiven en dat te borgen met een borgveertje dat in de rand van het nokje klemt
t werkt en de handige doe t zelver zou ook permanente busjes van staal kunnen maken of zo waar geen ruimte op zit want ik snap zelf nog steeds niet waarom in een wagen waar eigenlijk alles degelijk is uitgerekend die dingen van rubber moeten zijn ....... haha
Robbedoes schreef:Ja, ouwe koeien uit de sloot halen is leuk werk. Maar stel nou dat iemand zoekt op dit onderwerp, dan is het wel up to date. Met of zonder ouwe koeien.
:;):
Dit topic wordt gesponsord door..................... :D