Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Uitlaat - Dempers

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
109-1091557690

Bericht door 109-1091557690 »

Wie heeft er cherriebombs gemonteerd in combinatie met dempers?Ik wil namelijk nieuwe losse dempers kopen maar weet niet goed wat ik moet kopen.Volgens mij zul je gezien de diameters wel op een vrachtwagen demper uitkomen :( Ik wil een redelijk zwaar geluid maar toch ook niet te veel overlast in de straat veroorzaken als ik s'morgens naar mijn werk ga!! :laugh:

Welke diameter buis kan ik het beste gebruiken?

Groeten Martijn
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Cherrybombs in combinatie met dempers.....?????????
Die snap ik dus effe niet.
Veel mensen slopen hun originele demper er onder uit en vervangen die voor een cherrybomb. Zo'n cherrybomb is in feite ook een demper alleen met veel meer geluid.
er zijn veel mogelijkheden voor een uitlaatsysteem. Wil je goed, goedkoop, zelf maken, laten maken enz enz.

Een goed systeem is het volgende:
een dubbel uitlaatsysteem met ballanspijp (een verbindingspijp tussen de 2 uitlaten, dit geeft meer koppel en geen geknetter) en 2 dempers.
Kijk eens op http://www.uitlaten.com
Daar staat het e.a. over dit onderwerp

ps: ik gebruik altijd 60 mm pijp voor een dubbel systeem met ballanspijp, headers, 85 cm cherrybombs of Flowmaster dempers en Laser 100 mm eindstukken.

Edited By ed on 1114642318
motocari mukumbwa

Bericht door motocari mukumbwa »

Dag Martijn,

Inderdaad cherrybombs met dempers er nog bij lijkt me wat veel.
Zelf heb ik een dubbel uitlaatsysteem gemaakt met cherrybombs van 85 cm lang met buis van 57 mm diameter (= 2"1/4) en een balanspijp. De uitlaat produceert een vrij zware brom tot ongeveer 2.000 RPM daarboven worden precies de registers open getrokken)
Wat bij mij veel geluids (over)productie heeft vermindert is het feit dat de cherrybombs niet (meer) op het einde maar wel in het midden van de uitlaat gemonteerd staan.
Als het niet dringt: ik kom naar de technische avond in Etten-Leur in juni als je ook komt kan je het daar eens bekijken en beluisteren.

Groeten
Groeten

Marco

To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
White Ace
Contacteer:

Bericht door White Ace »

beste dempers voor een ami zijn flowmasters.
geven een mooi donker geluid en blijven dit doen terwijl cherrybombs na een tijd van geluid veranderd.
Bovendien vind ik de cherrybombs net iets te voor gewoon over de weg.
maar dat is mijn mening. heb een dodge gehoord met flowmasterdemper en cherrybombs geef mij maar de flowmaster is wel duurder maar dan heb je ook wat.
dat is een mooi donker brommend geluid en een platte beurs. :D
maar succes ermee.

greetzz Greg
Is het geen AMI ? Dan ga ik liever lopen!
Plaats reactie