Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

alleen de koplampen doen het - en de rest niet...

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
DR. BIBBER
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2003 09:52
Locatie: Delft

Bericht door DR. BIBBER »

Dag mensen,

ik heb volgend probleempje: als ik van mijn w200 het licht aanzet, branden sinds kort alleen nog maar de koplampen, de verlichting achter en de dashboardverlichting doen niets meer. Iemand een idee waar dat hem in zou kunnen zitten?

Groet, Tobias
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

Hi, heb je aan de schakelaar gedraaid, zou kunnen is een dimmer voor je dashboardlampen!?!

En anders stekker aandrukken/schoonmaken van je dash (achterop)?

sucses! Maui
DR. BIBBER
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2003 09:52
Locatie: Delft

Bericht door DR. BIBBER »

Op zich zou dat verklaren waarom de dashboardverlichting het niet meer doet, maar helaas niet dat tegelijk ook de achterlichten zijn uitgevallen... dus moet ik toch verderzoeken.
Maar in ieder geval bedankt!
Tobias
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Hallo,ik denk dat de fout in je lichtschakelaar zit,het koplamp gedeelte is een aparte draad,vandaar dat die t misschien wel doen. Suc6,
gr Huig...
mdonders
Berichten: 54
Lid geworden op: 11 apr 2001 20:36
Locatie: Brabant

Bericht door mdonders »

Probleem heb ik een paar jaar geleden (midden in de nacht en op de snelweg) ook gehad.

De zekering van mijn achterlichten ging steeds stuk omdat de fittingen van de achterlichten helemaal geoxideerd waren.
Blijkbaar zit de dashboard verlichting ook op deze zekering, want deze ging dan ook steeds uit!
Na schoonmaken was alles weer 100%.

Een tijd later viel de achter en dashboard verlichting weer steeds af en toe uit (zekering bleef dus heel) en toen bleek er ook nog een "los" contact op de aansluitingskant van de zekering-box onder het stuur te zitten.
Na het aanknijpen van een soort amp (krimp) connectortje was alles weer ok.

Mischien heb je er iets aan???

Grtz Mark
DR. BIBBER
Berichten: 12
Lid geworden op: 17 jul 2003 09:52
Locatie: Delft

Bericht door DR. BIBBER »

Bedankt,

het werkt inmiddels weer. Het probleem zat hem inderdaad in de zekeringenkast (maar niet in de zekering zelf). Onderweg ben ik ook nog diverse nog-net-geen problemen tegengekomen, die heb ik ook meteen verholpen, dus dat scheelt weer voor de toekomst...

Groet, Tobias
Ronny Sweep
Berichten: 9
Lid geworden op: 25 mar 2005 20:00
Locatie: oudeschoot
Contacteer:

Bericht door Ronny Sweep »

jup was deze week ook bij mijn d200 even de teller verlichting maken en toen deed er niets meer na uren zoeken bleek het een los contact te zijn die naar contactslot gaat mmmm zit ook logies in elkaar die dodge
of alles doet het of niets lekker hoor


Ronny
Sweep
Plaats reactie