Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

automaat schakeld niet - automaten bak

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
98-1045938488

Bericht door 98-1045938488 »

Ik weet dat het allemaal goed bedoelt is,maar als je zoveel tegenslagen als ik hebt gehad dan zakt de moed wel eens in de schoenen.Je hoopt dan dat de goede tip erbij zit.Bij mij helaas niet!Vanavond beginnen we met goede moed aan het omwisselen van de bakken.In ieder geval Thanks
gr barry
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

kijk! Goed gereageerd Barry! Kop op en laat de moed niet zakken, gaat best goed komen, en eh vragen kan altijd!!!

groet en sleutel-ze!!

Laat de afloop ook nog ff weten, als je bv weet wat het was of wat je gedaan hebt om op het te lossen?

Maui
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

barry schreef:Ik weet dat het allemaal goed bedoelt is,maar als je zoveel tegenslagen als ik hebt gehad dan zakt de moed wel eens in de schoenen.Je hoopt dan dat de goede tip erbij zit.Bij mij helaas niet!Vanavond beginnen we met goede moed aan het omwisselen van de bakken.In ieder geval Thanks
gr barry
barry.
De moed weer uit je schoenen vissen. Gewoon doorgaan, het is ons ook allemaal gelukt. en geloof me, mijn moed zat niet in m'n schoenen maar ergens in china. Maar je moet je wel bedenken '' het is nu eenmaal de toon die de muziek maakt''.
succes Ed
98-1045938488

Bericht door 98-1045938488 »

Zo,bakkie erin.Verse pakkingen erop.Kwamen erachter dat de omvormer plaat die tegen het blok is geschroefd verschillende maten haddenNadat we dit weer opgelost hadden was het moment daar.Alles aangesloten,contakt slot om,en............
je raadt het al,Niets!!!!!Okee kleinigheidje dachten we.Relais werkt wel,schakelstangen goed,Reverse /manual switch aangeloten.Kan ie wel lopen als je die switch doorverbindt o.i.d ?K*T ding doorgemeten en geeft op de buitenste aansl. bij niet gemaakte toestand een doorverbinding.Weet iemand hoe zo'n ding werkt en hoe ie aangeloten zit.
Voor de zoveelste keer vraag ik jullie hulp!
thanks barry
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Bedoel je met "niets" niet starten of niet schakelen?
Als hij niet start en bij de vorige bak wel zou daar wel eens het probleem kunnen zitten.
Zet je tussenbak in N!!!
Er loopt van het startrelais een draad naar die schakelaar op de automaat.Haal die draad los van het relais.Leg een andere draad aan van datzelfde contact naar de massa van je wagen.
Nu denkt dat startrelais dat de automaat in P of N staat en zal dus de startmotor aansturen.Je 4x4bak staat toch in N???
Als de startmotor nu inderdaad draait is van je nieuwe bak de schakelaar stuk,of een draadje erheen is gebroken...
Succes.
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Hey Barry,de buitenste 2 zijn voor de achteruit rij lichten en de middelste moet een massa verbinding maken als de bak in N of P staat.Het klopt dat als je wanner de schakelaar uit de bak haalt de buitenste stroom door geven,is namelijk een"verbreek"contact.Wat Rob zegt is inderdaad het proberen waard,weet je temeniste of het daar ergens aan ligt,zonder die schakelaar is het inderdaad mogelijk de moter te laten lopen,suc6,
gr Huig....
98-1045938488

Bericht door 98-1045938488 »

EINDELIJK!!!!!!!Probleem gevonden,dankzij jullie!!!
Het probleem was dat de manual/reverse switch geen massa schakeling maakte als ie in de p of in de r stond.schakelaar eruit gehaald,en ja wel hoor.Het kogeltje zat onderin de schakelaar.Waarschijnlijk het veertje te slap.Andere schakelaar erin en....Starten!!!!
Bedankt voor het advies!!!
Ga nu gauw verder zodat ie vanavond uitgeprobeerd kan worden(of deze bak het wel doet)
gr barry
98-1045938488

Bericht door 98-1045938488 »

Moment is aan gebroken.laten lopen ,peilen/bijvullen,peilen/bijvullen/schakelen,en ja wel hoor,schakelt weer als een nieuwe!!!!!!Blij als een klein kind die net een lollie heeft gehad.Ga nu weer verder met 't plaatwerk stellen.
Bedankt voor jullie adviesen!!!!!

gr Barry
Huigie
Berichten: 180
Lid geworden op: 23 aug 2002 15:18
Locatie: Donkerbroek

Bericht door Huigie »

Nou,gefeliciteerd man,weer een blije Dodge rijder!!!!!!!!!!!!!!
Op de een of andere manier gaan die veertjes die er in zitten naar de klote,al 2 keer gehad nu,later.....
gr Huig.......
maui
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 jul 2002 22:33
Locatie: Oosterhout NB
Contacteer:

Bericht door maui »

barry schreef:Moment is aan gebroken.laten lopen ,peilen/bijvullen,peilen/bijvullen/schakelen,en ja wel hoor,schakelt weer als een nieuwe!!!!!!Blij als een klein kind die net een lollie heeft gehad.Ga nu weer verder met 't plaatwerk stellen.
Bedankt voor jullie adviesen!!!!!

gr Barry
Hhahahaha da's leuk omschreven!!!
sucses en groet !!! Maui
Plaats reactie