automaat schakeld niet - automaten bak
Nu mijn restauratie vordert was het weer eens tijd om alles aan het draaien te maken.Na alles weer aan gesloten te hebben kwam ik op het probleem dat de automaat niet schakelt.Automaat heeft 3 jaar stil gestaan.Schakel stang is verlengd en schakelt op de bak.Filter heb ik net vervangen en 5ltr aangevuld.Nog doet ie niets.tussenbak staat in de goede positie.Ra ra wat kan dit zijn.
gr barry
gr barry
-
- Contacteer:
Ik weet niet hoe, maar je kunt de uitslag van de pook bijstellen. Het zou dus zo kunnen zijn, dat de bak het niet doorkrijgt, dat je hem in een andere stand hebt gezet. Op die manier wilde mijn bak niet meer in z´n achteruit, en later ook niet meer in z´n drie. Balen, want ik verbrandde zo mijn halve bak. Had niet gehoeven.
(Dus als er nog iemand een bak voor me heeft liggen...)
(Dus als er nog iemand een bak voor me heeft liggen...)
Als de bak niet uit elkaar geweest is, blijft er een liter of 4 (dacht ik) in de bak achter als ie afgetapt is.
kijk eerst eens of de pomp werkt. Haal 1 van de leidingen, welke naar de radiateur lopen, los. Laat de motor op de startmotor rondgaan (niet aan laten slaan). Er moet direct een scheut ATF olie uit de leiding komen. Zo niet, dan zit de converter niet goed gemonteerd.
kijk eerst eens of de pomp werkt. Haal 1 van de leidingen, welke naar de radiateur lopen, los. Laat de motor op de startmotor rondgaan (niet aan laten slaan). Er moet direct een scheut ATF olie uit de leiding komen. Zo niet, dan zit de converter niet goed gemonteerd.
hoeveel olie zit er nu in. normaal moet er een liter of 9 ATF in.
gooi hem effe vol. Start de motor, schakel een paar keer door alle versnellingen heen. Je moet nu oliedruk krijgen. Zo ja. warm draaien en het peil controleren met draaiende motor in de neutraal stand. Zo nee, Werk de pomp niet. Wel vreemd omdat je zegt dat de bak niet los van het blok geweest is.
Laat effe wat weten.
Ed
gooi hem effe vol. Start de motor, schakel een paar keer door alle versnellingen heen. Je moet nu oliedruk krijgen. Zo ja. warm draaien en het peil controleren met draaiende motor in de neutraal stand. Zo nee, Werk de pomp niet. Wel vreemd omdat je zegt dat de bak niet los van het blok geweest is.
Laat effe wat weten.
Ed
Mijn motor is ook tijdens de restauratie (ook 3 jaar) uit de dodge geweest en heb de bak er niet van los gehad.
Alleen de atf vervangen.
En had een dikke 9 liter nodig om terug op pijl te zijn.
Met startmotor olie rond pompen?
Ik kan niet starten in een versnelling. En bij mijn weten draait de pomp niet in P.
Ik heb getest door te starten en schakelen naar de eerste stand dus R.
Dat heb je snel door. Gemakkelijk als je met 2 bent. Hangt er potje voor.
Alleen de atf vervangen.
En had een dikke 9 liter nodig om terug op pijl te zijn.
Met startmotor olie rond pompen?
Ik kan niet starten in een versnelling. En bij mijn weten draait de pomp niet in P.
Ik heb getest door te starten en schakelen naar de eerste stand dus R.
Dat heb je snel door. Gemakkelijk als je met 2 bent. Hangt er potje voor.
Vandaag weer een poging gedaan. Helemaal afgetapt en opnieuw gevuld. In totaal 9 liter atf, geen succes!!!!!
Banden gesteld, ook dit geen succes!!!!!
Bij die 9 liter kwam er olie vrij tussen de moter en de bak. Dit stopte na ongeveer 1 liter.
Na weer een dag werken nog geen resultaat. Hij komt niet van zijn plaats af.
Ik ben maar alvast de bak van mijn reserve motor aan het halen. Waarschijnlijk gelijk maar even reviseren. Of zijn er nog suggesties wat ik nog eerst kan proberen?????? Ik hoor ze graag.
Gr. Barry :O
Banden gesteld, ook dit geen succes!!!!!
Bij die 9 liter kwam er olie vrij tussen de moter en de bak. Dit stopte na ongeveer 1 liter.
Na weer een dag werken nog geen resultaat. Hij komt niet van zijn plaats af.
Ik ben maar alvast de bak van mijn reserve motor aan het halen. Waarschijnlijk gelijk maar even reviseren. Of zijn er nog suggesties wat ik nog eerst kan proberen?????? Ik hoor ze graag.
Gr. Barry :O
Als je de bak losmaakt van het blok, controleer dan of de converter goed gemonteerd zat. als deze n.l. niet juist op de as zit druk ie de nokjes van de oliepomp kapot. je moet de converter ongeveer een 1/2 centimeter heen en weer kunnen schuiven als de bak aan het blok zit. is dit niet het geval dan zit de converter niet goed en is de pomp beschadigd.
Ed
Ed
Barry.barry schreef:Nog steeds niemand die meer weet over automatenbakken?
Valt toch wel een beetje tegen!!
SUGGESTIE"S !!!
gr barry
Het spijt me zeer dat ik dit zeg maar deze opmerking vind ik niet helemaal netjes.
Er zijn al een aantal suggesties gedaan oftewel, er wordt met je meegedacht. Dat het je tegenvalt, Tsja.... niet iedereen zit dagelijks op het forum. Niet iedereen heeft alle kennis in huis. De meeste leden hebben het, net als ik, zelf moeten leren en delen we onze kennis met anderen. Daarom vind ik jouw reactie jammer.
Ed
Nou Barry, Suggesties????!!!!barry schreef:Nog steeds niemand die meer weet over automatenbakken?
Valt toch wel een beetje tegen!!
SUGGESTIE"S !!!
gr barry
Pak een dik boek, doe je kamer opslot en leer alles over automaten en hun kwalen...
sucses Maui
- Bijlagen
-
- gbgm.jpeg (32.28 KiB) 3416 keer bekeken