Ophogen - bladveren vooras
Ik heb de bladveren van achter voor erbij op gelegd. het pakket is een stuk zwaarder geworden zodat die weer positief staat. (Tip van Peter Barten) Echter ik heb er meer bladveren erbij opgelegd. Heeft iemand hier ervaring mee? Zou het te stug worden?
Suggesties?
Gr. Barry
(P.S. Ik heb een foto hoe kan ik die toevoegen)
Suggesties?
Gr. Barry
(P.S. Ik heb een foto hoe kan ik die toevoegen)
Ik heb het middelste veerblad van voor vervangen door 3 bladen van een achterveerpakket.
Dus ik heb nu 5 bladen.
oja je achterveer bladen zijn dunner (7mm) dan je voorveerbladen (11mm)
Edited By Arno on 1104674065
Dus ik heb nu 5 bladen.
oja je achterveer bladen zijn dunner (7mm) dan je voorveerbladen (11mm)
Edited By Arno on 1104674065
- Bijlagen
-
- 0161.jpg (22.2 KiB) 3818 keer bekeken
DTB member 612
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Dodge W150 115-inch wheelbase
Dodge W200 Wrecker (for sale)
Ik heb bij Arjan een pakket veren van achter gehaald. Het onderste pakket. Ik heb alleen de bovenste van het eerste paet gehouden. En ik vind het nog erg prettig rijden. Ik moest alleen een langere bout tussen de balden zetten want de origenele waren te kort.
Dodgeje - Dodge W200 Custom 'Mog - 1977
D² - Dodge W200 - 1976
D² - Dodge W200 - 1976
Als je het voorverenpakket aanpast (bijv. het middelste voorveerblad vervangen door 3 bladen van een achterveerpakket) heb je dan ook langere bouten nodig en zoja, hoe lang moeten de bouten dan zijn?
En waar zou ik die eventueel kunnen kopen?
Ik wil graag van te voren alle bouten e.d. op maat in huis hebben, dan hoef ik tijdens het ombouwen niet meer op zoek te gaan.
En waar zou ik die eventueel kunnen kopen?
Ik wil graag van te voren alle bouten e.d. op maat in huis hebben, dan hoef ik tijdens het ombouwen niet meer op zoek te gaan.
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
http://www.eeltink.nl/ in Heemskerk.
Ik heb (vanuit de luchtvaart-techniek) altijd geleerd dat bij montage van bouten de koppen aan de bovenkant c.q. van voor naar achteren c.q. van binnen naar buiten gemonteerd moeten worden, dit i.v.m. eventueel lostrillen. De bouten lopen dan het minste risico om uit het gat te vallen.Gerhart schreef:Je kunt er een standaard inbusbout (minimaal 8.8)voor gebruiken (maat weet ik zo niet). De kop is precies de diameter als van de originele. Lengte is pakketdikte plus een moerdikte. Moer aan de bovenkant houden.
Is er een specifieke reden waarom de bouten van de voorvering met de kop naar beneden gemonteerd moeten worden?
Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
Ja, want de kop valt in de plaat die op de as zit. Hierdoor wordt hij gepositioneerd. Omdat de kop rond is en het gat ook, heb je een betere passing dan met de zeskanten moer. Daarom gebruik je ook een inbusbout; die heeft een ronde kop en geen zeskanten kop zoals een zeskantbout.
Verenfabrikanten gebruiken meestal een speciale bout met ronde kop, maar die kun je moeilijk los- en vastdraaien. daarom neem ik een inbusbout (met cilinderkop, uiteraard).
O ja, en als hier de moer lostrilt, blijft de bout gewoon in de plaat hangen en houdt hij ook de as nog gewoon op z'n plaats.
Dit moet trouwens ook bij de achterveren (kop naar beneden).
Regel is dat de kop van de torenbout (zo heet 'ie officieel) altijd naar de as moet wijzen.
Edited By Gerhart on 1233659603
Verenfabrikanten gebruiken meestal een speciale bout met ronde kop, maar die kun je moeilijk los- en vastdraaien. daarom neem ik een inbusbout (met cilinderkop, uiteraard).
O ja, en als hier de moer lostrilt, blijft de bout gewoon in de plaat hangen en houdt hij ook de as nog gewoon op z'n plaats.
Dit moet trouwens ook bij de achterveren (kop naar beneden).
Regel is dat de kop van de torenbout (zo heet 'ie officieel) altijd naar de as moet wijzen.
Edited By Gerhart on 1233659603
Gerhart