hoi beste dodge'ers
ik ben nieuw op dtb en volg al geruime tijd jullie forum en site en moet toegeven dat er veel en vooral goed werk is geleverd .
in de topics vindt je al zoveel info en antwoorden op je vragendat de helft van je problemen al opgelost zijn.
ga zondag terug zien voor een ander dodgeske,de vorige was 2 dagen verkocht en had er al spijt,van ezel die ik ben.
hebben jullie ergens een clubhuis of zo?
ja die dodge in diksmuide is nog alleen goed voor wisselstukken (w200)
de kas is volledig op(roest en nog meer roest)en daar begin ik niet aan
hij was echter goedgekeurd op 03.2003 met 2 gastanks,nieuwe banden
de motor draaide goed(5L V8) en de 4x4 zou ook nog goed werken
misschien ideaal voor stukken
de prijs is 2500 euro en de persoon was geert uitterhoeven 0475.458458
moest ik al een dodge hebben had ik hem waarschijnlijk wel gekocht voor wissels
maar eerst wisselstukken kopen en dan nen dodge das wa zot he
we zoeken dan maar verder he
Clubhuis is eigenlijk wel gaaf..
Maar we komen uit elk deel van Nederland dus lijkt me niet echt haalbaar..
Buiten dat kost het ook een hoop geld..verplichtingen..regels om zoiets te hebben..hoop vrijwillergers..enz enz..
Dus laten we maar steeds bij een ander adres een clubhuis hebben..whaha..
hier en daar in Nederland..
Ik ben luc 42j een afkomstig uit oostvlaanderen Belgie
Na de verkoop van m'n vorige dodge ( sportsman camper) begon ik dat V8 geluid vlug te missen en andere moest er komen.Via jullie site was mijn interesse voor een W200 vlug gewekt en ging dus op zoek.Na veel telefoontjes en de nodige km heb ik er dan toch één in redelijke staat gevonden nl; een ex- army van '77 voorzien van een 318.Alle dagen werd de lijst 'nog te doen' een beetje langer en we zijn nu bezig met een gro....oot onderhoud. Met het handboek van Haynes en al die hulp op het forum(iedereen bedankt) moet dit zeker lukken
groeten luc (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>klik om te vergroten
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>klik om te vergroten
de fotos hierboven zijn al van mijn niuewst aanwinst nl ee dodge ram 350 uit '85 voorzien van een 5.9 l.
tonni,die gaat er mischien wel af dan laat ik het je wel weten.
groeten luc
hier is het fototje van m'n groen bakje (als het lukt teminste)
voorlopig nog groen maar binnenkort mat zwart
nog enkele weken en hij kan de baan op :D
Vandaag samen met het vrouwtje een uitgebreide testrit gemaakt met de brandweerdodge.De wagen rijdt super maar het allerleukste eraan is de kleur ,iedereen gaat spontaan opzij als ze me zien komen en dan wordt de sirene nog niet eens gebruikt:D
Ik denk dat die kleur zo zal blijven dat maakt het rijden toch nog een beetje aangenamer.voorlopig was dit zijn laaste rit want nu verdwijnt hij voor een tijdje in de garage(ex- bungalow)
luc
Het groene dodgeske is ondertussen een mat zwart geworden en is op het laatste moment toch nog klaar voor zijn eerste testrit morgen in Rilland-Bath.Hopelijk rij ik geen stukken en houd de dodge zich goed want eind oktober mag hij mee naar scalyn
Onze tocht naar Scalyn zal niet door kunnen gaan omdat de didge niet tijdig klaar zal geraken.De trekhaak fungeert als ploeg , de voorwielen raken geregeld de wielkasten en de voorste kruisjes zijn aan vervanging toe.
Onze brandweerdodge is ondertussen ook enige kilootjes kwijtgeraakt en er kunnen stillaan plannen gemaakt worden voor een nieuwe bak.
Dit weekend hebben we de w200 voorzien van een bullbar en tevens de bumper verlengd zodat je er gemakkelijk kan op staan.Het geeft de dodge een heel ander uitzicht en je kan er beter niet tegen rijden met zo'n blikken doosje.
Nu de rollbar en de sidesteps nog
Hoog tijd voor een upgrade van de werken aan de w350
Met al die nieuwe wetsvoorstelllen rond het 4x4 en lichte vracht rijden (grijs kenteken)heb ik besloten om de dodge terug in te schrijven zoals hij was nl. als vrachtwagen 5-ton zodat we rustig kunnen verder dodgen. lach014
Eerst de bak gedemonteerd en de dodge op zijn tijdelijke stalling gezet waar het verder demonteren kon beginnen
Eens al het plaatwerk en de cabine eraf kon het opkuisen van het chassis beginnen .
ALLES ,tot in de motorruimte toe, zat onder meerdere lagen rutex .
Toen ik echter met de opkuis van het plaatwerk begon wist ik gelijk waarom er nergens roest te vinden was , al de carrosserieonderdelen zijn gegalvaniseerd en kunnen dus niet roesten ,:laugh