35 inch straatbanden i.p.v. MT's ???? - die herrie en dat gestuiter........
Omdat ik met mijn auto niet veel terrein rijd (ik heb hem voornamelijk om motoren te vervoeren) vraag ik me eigenlijk af wat ik met 35" MT banden moet.
Op straat is er zo goed als niet mee te rijden..........
Bestaan er ook 35" LT's ofzo,zeg maar maar winterbanden ipv. die crossmotordingen die er nu onder zitten ?
(Als ik het goed begrijp is LT het meeste straatvriendelijke profiel, daarna AT en daarna MT toch ?)
Zo ja, dan heb ik dus 4 zo goed als nieuwe General Grabber MT's te koop 35x16.5x12.5.....of te ruil :;):
Of zou ik misschien eerst eens moeten experimenteren met de bandenspanning van met name de voorbanden ??
Ik heb nu 35 psi voor en 55 psi achter.(dat staat namelijk op een stickertje op het dashboard...............)
Edited By Bral on 1096968601
Op straat is er zo goed als niet mee te rijden..........
Bestaan er ook 35" LT's ofzo,zeg maar maar winterbanden ipv. die crossmotordingen die er nu onder zitten ?
(Als ik het goed begrijp is LT het meeste straatvriendelijke profiel, daarna AT en daarna MT toch ?)
Zo ja, dan heb ik dus 4 zo goed als nieuwe General Grabber MT's te koop 35x16.5x12.5.....of te ruil :;):
Of zou ik misschien eerst eens moeten experimenteren met de bandenspanning van met name de voorbanden ??
Ik heb nu 35 psi voor en 55 psi achter.(dat staat namelijk op een stickertje op het dashboard...............)
Edited By Bral on 1096968601
hm.. weet je zeker dat het niet aan de vering ligt dat er op straat niet mee te rijden valt?
ik heb 36" general grabber MT/AT eronder en er is prima mee te rijden. geen lawaai, geen gehobbel.
ik heb dan ook een ander verenpakket eronder en hij rijdt een stuk beter daardoor dan de standaard w200.
ik heb 36" general grabber MT/AT eronder en er is prima mee te rijden. geen lawaai, geen gehobbel.
ik heb dan ook een ander verenpakket eronder en hij rijdt een stuk beter daardoor dan de standaard w200.
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
En wat schetst mijn verbazing, of eigenlijk ook niet.....het ligt aan de bandenspanning.
Ik realiseerde me gisteren ineens hoe gevoelig mijn motor is voor de juiste bandenspanning dus ik ben gisteravond ff wat aan het experimenteren geweest.
Ik vond het eigenlijk al raar dat er voor minder als achter in moest (de auto is voor veel zwaarder immers) dus ik heb het eerst maar eens omgedraaid, 55psi voor en 35 achter, daar werd het al een heel end anders van....
Toen heb ik er voor 60 en achter 40 ingejaagd en zie daar, een compleet andere auto, het geschud en gestuiter is over, bij hard remmen blijft de auto gewoon rechtuitgaan (was ook allemaal kiele-kiele) en het lawaai is meer dan gehalveerd.....sturen gaat veel directer en ik neem aan (slechts 40 km gereden) dat ook het gasverbruik hier niet beroerder van wordt........
Ik heb echter nu nog wel 1 vraag, hoeveel psi/bar (60 psi is ongeveer 4 bar) kan je ongestraft naar binnen jagen zonder risico op klapbanden etc.?
<!--me&Bral--><span id='ME'><center>Bral denkt dat die fijne General Grabbers toch maar niet te koop zijn nu.......</center></span><!--e-me-->
Edited By Bral on 1097059376
Ik realiseerde me gisteren ineens hoe gevoelig mijn motor is voor de juiste bandenspanning dus ik ben gisteravond ff wat aan het experimenteren geweest.
Ik vond het eigenlijk al raar dat er voor minder als achter in moest (de auto is voor veel zwaarder immers) dus ik heb het eerst maar eens omgedraaid, 55psi voor en 35 achter, daar werd het al een heel end anders van....
Toen heb ik er voor 60 en achter 40 ingejaagd en zie daar, een compleet andere auto, het geschud en gestuiter is over, bij hard remmen blijft de auto gewoon rechtuitgaan (was ook allemaal kiele-kiele) en het lawaai is meer dan gehalveerd.....sturen gaat veel directer en ik neem aan (slechts 40 km gereden) dat ook het gasverbruik hier niet beroerder van wordt........
Ik heb echter nu nog wel 1 vraag, hoeveel psi/bar (60 psi is ongeveer 4 bar) kan je ongestraft naar binnen jagen zonder risico op klapbanden etc.?
<!--me&Bral--><span id='ME'><center>Bral denkt dat die fijne General Grabbers toch maar niet te koop zijn nu.......</center></span><!--e-me-->
Edited By Bral on 1097059376
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België
Hallo Bral,
Goed om horen dat je verbetering hebt verkregen.
Wat ik nu wel zou doen is de bandenslijtage in het oog houden.
Hoe groter de bandendruk des te meer duw je het midden van het loopvlak naar buiten.
Als na een aantal 1000 miles zou blijken dat de profieldiepte in het midden van de band gevoeliger gesleten is dan aan de buitenzijden moet je misschien wel een beetje aan druk terug inboeten.
In elk geval veel verbeterd rijplezier.
Groetjes
Goed om horen dat je verbetering hebt verkregen.
Wat ik nu wel zou doen is de bandenslijtage in het oog houden.
Hoe groter de bandendruk des te meer duw je het midden van het loopvlak naar buiten.
Als na een aantal 1000 miles zou blijken dat de profieldiepte in het midden van de band gevoeliger gesleten is dan aan de buitenzijden moet je misschien wel een beetje aan druk terug inboeten.
In elk geval veel verbeterd rijplezier.
Groetjes
Groeten
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
Marco
To Dodge or not To Dodge ? That is the question.
A man's Dodge is his castle.
-
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 17 mar 2004 16:38
- Locatie: Aarstelaar België