???
Hoi ,
Ik heb niet lang geleden een gebruikte stuurbekrachtiging op mijn dodge gezet. Bij het stuur naar links draaien hoor ik een "gierend" geluid. Dat is volgens zeggen normaal. Dit geluid hoor ik de laatste dagen ook als ik staande het stuur draai of langzaam rijd. Ook gaat het draaien van het stuur soms iets harder als ik het geluid hoor. Heeft het met de kou te maken?? of is er iets met de pomp. De pomp heeft wel genug olie.
Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat / of er iets mis is.
greetz
klaus
Edited By kds on 23 Dec. 2001 at 17:39
stuurbekrachtigingspomp - maakt geluiden
Misschien de V-riem welke de pompaandrijft? Deze zou ik even controleren. Bij dit koude weer is de olie dikker en kost het meer moeite om de pomp rond te krijgen. Je hebt dus kans dat de V-riem wat slipt, wat een gierend geluid maakt. Normaal gesproken maakt de V-riem ook wat meer geluid als het stuur helemaal naar links of rechts is gedraaid; hierdoor levert de pomp maximale druk en wil de riem ook nog wel eens slippen. Voor de spanning van de riem zijn een aantal voorshriften. Ikzelf houd meestal hetvolgende aan: zet op de bout van de poelie (van de pomp) een passende sleutel en probeer deze te draaien.Gaat nu één van de poelies slippen, moet hij wat strakker. Kun je de motor door zijn compressie draaien met de sleutel op de pomp-poelie, dan staat hij strak genoeg.
Gerhart
Hi, ik heb een stuurbekrachtigingspomp en een bekrachtigd stuurhuis op de kop getikt (zie foto) Volgens mij heb ik nu alleen nog montageplaten en slangen nodig, wie kan me helpen?
Ook vraag ik me af welke aansluitingen waarnaartoe gaan, A naar C en B naar D of andersom? Een tekening of voorbeeld van de montageplaten zou in principe ook al fijn zijn.
Ik heb de draairichtingen op de foto van het stuurhuis getekend, is dit het juiste type voor een W200?
Edited By Duckman on Feb. 26 2002 at 18:25
Ook vraag ik me af welke aansluitingen waarnaartoe gaan, A naar C en B naar D of andersom? Een tekening of voorbeeld van de montageplaten zou in principe ook al fijn zijn.
Ik heb de draairichtingen op de foto van het stuurhuis getekend, is dit het juiste type voor een W200?
Edited By Duckman on Feb. 26 2002 at 18:25
-
- Site Admin
- Contacteer:
zie ook: Foto's op onderdelen gezocht
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet