Mijn W200 begint steeds meer achterover te hellen. Voor heeft de vorige eigenaar al eens een Chevy-verenpakket geplaatst i.v.m. de Hummers, maar achter hetzelfde gelaten. Die zijn nu aardig doorgezakt. Daarnaast zijn al mijn rubber bussen van al mijn verenpakketten helemaal verrot. Wat is het slimst: het vervangen van de achterveren door een nieuw pakket en gelijk van die poly-bussen erin, of kan ik ze beter door een speciaal bedrijf laten 'zetten'? En weet iemand wat zo'n setje kost en waar je die het beste kunt halen?
Thanx!
Mike
Achterveerbladen en bussen - Vervangen of laten 'zetten'?
Probleem met het "zetten" is dat dit meestal gedaan wordt bij oude veren (logisch-nieuwe veren zijn nog niet doorgezakt). Vaak zie je na enige tijd dat de veren hun oude positie weer aannemen. Dit komt doordat het materiaal van de veren oud is en vermoeid.
Probleem is wel dat nieuwe verhoogde achterveren hier in Nederland niet makkelijk te koop zijn, voor zover ik weet. Maar als iemand hier meer van weet.........
Ikzelf heb nieuwe veren laten maken bij Eeltink. Dit kostte mij (voor vier veren-twee voor en twee achter, twee inch verhoogd) 1200 piek. Voor de achterveren alleen moet je ongeveer de helft rekenen.
Zij kunnen de veer net zo maken als je zelf wilt.
Edited By Gerhart on 11 Dec. 2001 at 11:54
Probleem is wel dat nieuwe verhoogde achterveren hier in Nederland niet makkelijk te koop zijn, voor zover ik weet. Maar als iemand hier meer van weet.........
Ikzelf heb nieuwe veren laten maken bij Eeltink. Dit kostte mij (voor vier veren-twee voor en twee achter, twee inch verhoogd) 1200 piek. Voor de achterveren alleen moet je ongeveer de helft rekenen.
Zij kunnen de veer net zo maken als je zelf wilt.
Edited By Gerhart on 11 Dec. 2001 at 11:54
Gerhart
Ik heb ooit een keer polybussen gemonteerd bij een Fiero. Opzich is het prima spul, je moet ze wel goed smeren met het meegeleverde smeerspul, anders gaan ze flink "skwieken" om het geluid aan te geven :p
Monteren van polybussen is gemakkelijk. Het rottige is om de originele rubbers eruit te krijgen. Ik heb een pers gebruikt met wat hulpstukken maar je schijnt ze ook eruit te kunnen branden. Dat is wat gevaarlijker en smeriger.
Monteren van polybussen is gemakkelijk. Het rottige is om de originele rubbers eruit te krijgen. Ik heb een pers gebruikt met wat hulpstukken maar je schijnt ze ook eruit te kunnen branden. Dat is wat gevaarlijker en smeriger.