Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

aandrijfas kruisje - waarom

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
berry
Berichten: 109
Lid geworden op: 02 jan 2002 20:15
Locatie: DEURNE   Nbr.

Bericht door berry »

hoi allemaal

Mijn voorste aandrijfaskruisje,( Ja, die aan het diff vastzit.)
smeer ik regelmatig door met speciaal lagervet maar elk half jaar of nog korter moet ik het kruisje vervangen omdat ie naar de kl#ten is. En als ik 'm dan demonteer zie ik dat de 2 lagers aan de kant van de smeernippel nog goed zijn maar die andere 2 niet meer. nu wil ik dus weten hoe dat komt. WAAROM gaan die u-joints naar de kloten. wie het weet mag het zeggen.

groet berry
Dodge W200 318
Harley Davidson Nighttrain
Mercedes-benz Vito
alain
Berichten: 99
Lid geworden op: 14 mar 2004 15:12
Locatie: DTB member 326

Bericht door alain »

Staat je Dodge erg hoog? Als ie erg hoog staat, dan is de hoek best scherp. Daar kunnen xjes niet zo goed tegen. Degenen dichtst bij de vetnippel krijgen waarschijnlijk toch op de één of andere manier meer vers vet de de anderen, hoewel in zo'n korte tijd er nauwelijks sprake kan zijn van uitdroging van het vet.
Later,
~Alain~
Lidnummer 326

----------------------------------------------------------------------------
A wise man once said: "There's no replacement for cubic inches"........then they went on and invented Forced Induction
Romano
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2002 00:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Romano »

Mijn kruisje heeft het 3 jaar uitgehouden met 4"lift,
mijn differentieel is wel gekanteld dmv een alluminium
wig die onder de bladveren zit, wordt standaard meegeleverd
met een verhogingsset, bij zelf verhogen of toevoeging van extra bladveren word hier vaak geen rekening mee gehouden.

Wat ook wel eens gebeurd dat er een kleine speling aan de tussen bak kant zit, die dan vervolgens de aandrijfas aan de voorkant meer trillingen geeft, de speling aan de tussenbakkant is gemakkelijk te verhelpen, als je as compleet verwijderd zit er aan de tussenbak een grote moer, deze kan nog weleens te los zitten, aandraaien doet wonderen, als je
as toch bloot ligt, kan je gelijk de homokineet doorsmeren, een passend nippel heb ik nog steeds niet gevonden, maar mij lukte het wel met een stevige injectie spuit van de apotheek,
daarvoor moet je de aandrijfas wel even op een tafel of werkbank leggen omdat je de spuit mond goed moet aandrukken op de nippel, kwestie van geduld
'groet Romano
Once a dodge, always a dodge! Afbeelding Dodge M880 W200 Power wagon Website
Plaats reactie