eindelijk weer eens wat te vragen - wie heeft er antwoord ??
-
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 02 apr 2001 22:41
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Hallo allemaal,
Mijn vakgebied is electro en electronica,
waar doet er niet toe, maar inderdaad kan
ik jullie wel melden dat Tonnie 100% gelijk heeft...
TENZIJ, en daar zal tonnie het ook met me eens zijn,
er iets nog meer mis is, en er een spanningsval is,
tussen accu en dashboard, door bijv een slechte verbinding,
slechte accu, etc.
En een extra transistor erbij lijkt een oplossing, maar met ALLEEN een transistor is dit niet bestand tegen kortsluiting.
Je moet er dus weer wat bij 'bakken' om het weer kortsluitvast
te maken...
de 7805 is standaard beveiligd tegen overstroom en temperatuur, je hebt ze in vele stroomsoorten, ook die veel meer leveren dan 1 A (De type aanduiding zal dan ook afwijken, in het type zit al de stroomsterkte verwerkt).
Wil je meer weten, geef me een mailtje:reinier22@wish.nl
ik kan dan voor je (via mijn werk) de juiste gegevens geven,
incl prijs etc etc.
Tja, PERSOONLIJK(!) ben ik van mening dat het mooiste
is en blijft orgineel, ook al is de spanning niet (echt) stabiel...
Zet er lekker die spanningsregelaar op,(toch?) dan heb je al kans dat jouw probleem weg is, en anders zal je verder moeten, zoeken, logisch.
Heel veel dots plezier, allemaal,
Reinier :bier:
Member524
Edited By Reinier Domsdorf on 1081367415
Mijn vakgebied is electro en electronica,
waar doet er niet toe, maar inderdaad kan
ik jullie wel melden dat Tonnie 100% gelijk heeft...
TENZIJ, en daar zal tonnie het ook met me eens zijn,
er iets nog meer mis is, en er een spanningsval is,
tussen accu en dashboard, door bijv een slechte verbinding,
slechte accu, etc.
En een extra transistor erbij lijkt een oplossing, maar met ALLEEN een transistor is dit niet bestand tegen kortsluiting.
Je moet er dus weer wat bij 'bakken' om het weer kortsluitvast
te maken...
de 7805 is standaard beveiligd tegen overstroom en temperatuur, je hebt ze in vele stroomsoorten, ook die veel meer leveren dan 1 A (De type aanduiding zal dan ook afwijken, in het type zit al de stroomsterkte verwerkt).
Wil je meer weten, geef me een mailtje:reinier22@wish.nl
ik kan dan voor je (via mijn werk) de juiste gegevens geven,
incl prijs etc etc.
Tja, PERSOONLIJK(!) ben ik van mening dat het mooiste
is en blijft orgineel, ook al is de spanning niet (echt) stabiel...
Zet er lekker die spanningsregelaar op,(toch?) dan heb je al kans dat jouw probleem weg is, en anders zal je verder moeten, zoeken, logisch.
Heel veel dots plezier, allemaal,
Reinier :bier:
Member524
Edited By Reinier Domsdorf on 1081367415
Haai,
De weerstand is inmiddels vervangen..
De temperatuurmeter blijft nu goed staan maar de oliedruk en benzine meter slaan nog steeds helemaal uit..
Een deel is dus opgelost maar de rest dus nog niet..
Dus mensen kom op met jullie goeie raad..
ps. Hoe weet ik eigelijk of de temperatuurmeter goed werkt ?
ik weet dat je een draad tussen de sensoraansluiting op het blok en dan naar de massa kan aansluiten.. maar of dit de oplossing is ??
De weerstand is inmiddels vervangen..
De temperatuurmeter blijft nu goed staan maar de oliedruk en benzine meter slaan nog steeds helemaal uit..
Een deel is dus opgelost maar de rest dus nog niet..
Dus mensen kom op met jullie goeie raad..
ps. Hoe weet ik eigelijk of de temperatuurmeter goed werkt ?
ik weet dat je een draad tussen de sensoraansluiting op het blok en dan naar de massa kan aansluiten.. maar of dit de oplossing is ??
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Geeft de temp meter in het begin als de motor koud is een lage waarde aan, en stijgt ie naarmate de motor warmer word? Dan doet ie het!
Het testen van de meters kan inderdaad gedaan worden door de draad van de sensor af te halen, de meter mag dan niet uitslaan, als de draad aan massa gehouden word moet de meter volledig uitslaan.
Slaat de meter continu uit met de sensor eraan, dan lijkt het erop dat je sensor ook defect is.
Het testen van de meters kan inderdaad gedaan worden door de draad van de sensor af te halen, de meter mag dan niet uitslaan, als de draad aan massa gehouden word moet de meter volledig uitslaan.
Slaat de meter continu uit met de sensor eraan, dan lijkt het erop dat je sensor ook defect is.
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Hoi,
sinds ik de weerstand vervangen heb doet het volgende zich voor..
De oliedruk en de benzine meter(de benzine tank is leeg) slaan nog steeds max. uit.. De temp. meter die slaat niet meer uit, maar als ik de draad die op de sensor zit eraf haal en met een draad op de massa hou dan slaat de temp. meter nog steeds niet uit wat wel de bedoeling is volgens mij ?
Is nu dat weerstands blokje weer kapot (of was al kapot)? Is zo'n weestand te meten zodat je weet of zo'n weerstand goed is?
wat een gedoe allemaal met die meters ...
Ok guys alvast bedankt weer voor de reacties..
sinds ik de weerstand vervangen heb doet het volgende zich voor..
De oliedruk en de benzine meter(de benzine tank is leeg) slaan nog steeds max. uit.. De temp. meter die slaat niet meer uit, maar als ik de draad die op de sensor zit eraf haal en met een draad op de massa hou dan slaat de temp. meter nog steeds niet uit wat wel de bedoeling is volgens mij ?
Is nu dat weerstands blokje weer kapot (of was al kapot)? Is zo'n weestand te meten zodat je weet of zo'n weerstand goed is?
wat een gedoe allemaal met die meters ...
Ok guys alvast bedankt weer voor de reacties..
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Nee als het contact uit staat slaan de meters niet uit..
zodra het contact aangaat dan slaan de oliedruk en die benzine meters uit.. de oliedruk blijft als het contact aanstaat in de middenpositie staan en zodra de motor loopt slaat die helemaal uit.. en ook de benzine meter..
de temp. meter is niet waarneembaar.. zoals ik al eerder vermelde als ik een massa draad naar het contact leg wat op de temp. sensor zit dan gebeurt er ook niks met de temp. meter..
zodra het contact aangaat dan slaan de oliedruk en die benzine meters uit.. de oliedruk blijft als het contact aanstaat in de middenpositie staan en zodra de motor loopt slaat die helemaal uit.. en ook de benzine meter..
de temp. meter is niet waarneembaar.. zoals ik al eerder vermelde als ik een massa draad naar het contact leg wat op de temp. sensor zit dan gebeurt er ook niks met de temp. meter..
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Hm, ik zou toch eens meten wat de spanning is welke uit de spanningsregelaar komt, waarschijnlijk is ie toch niet goed.
Omdat de temp meter helemaal niet uitslaat vermoed ik dat deze al is overleden door te hoge spanning, wat dus ook kan gebeuren met je andere meters!
Dus eerst meten, is de spanning op de uitgang om en nabij de accuspanning, trek het ding er dan direct uit anders heb je kans op meer schade.
SUC6
Omdat de temp meter helemaal niet uitslaat vermoed ik dat deze al is overleden door te hoge spanning, wat dus ook kan gebeuren met je andere meters!
Dus eerst meten, is de spanning op de uitgang om en nabij de accuspanning, trek het ding er dan direct uit anders heb je kans op meer schade.
SUC6
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
OK, hier heb ik de aangepaste spanningsregelaar voor jullie Henton.
Ik heb de oude behuizing gebruikt om jou soldeerwerk te besparen.
De 7805 spanningsregelaar zit tezamen me een elco in de behuizing en aan de buitenkant heb ik een koellichaam gemonteerd.
Dit is de eerste keer waarop ik zoiets toepas, dus jullie mogen het proberen :)
Ik zal hem z.s.m. opsturen.
Groet
Tonnie
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik heb de oude behuizing gebruikt om jou soldeerwerk te besparen.
De 7805 spanningsregelaar zit tezamen me een elco in de behuizing en aan de buitenkant heb ik een koellichaam gemonteerd.
Dit is de eerste keer waarop ik zoiets toepas, dus jullie mogen het proberen :)
Ik zal hem z.s.m. opsturen.
Groet
Tonnie
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
-
- Site Admin
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
- Locatie: Daarlerveen (Ov)
- Contacteer:
Nou het ding is verstuurd hoor, dankzij die kl..joos bij de TPG, het ding paste niet meer door een brievenbus van 3 cm hoog, hebben ze een fakebrievenbus daar op het postkantoor, niet te geloven!!!
Nu moest ie als pakketpost verstuurd worden, koste vele malen meer dan jullie 39 cent waarvoor je hem hebt opgestuurd.
Maar goed ik reken nog wel ff een keer met jullie af!!!
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Nu moest ie als pakketpost verstuurd worden, koste vele malen meer dan jullie 39 cent waarvoor je hem hebt opgestuurd.
Maar goed ik reken nog wel ff een keer met jullie af!!!

'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Technische avond is Henton der Tonny
trek je dan even aan zijn jassie??
Want hij wil dat weleens vergeten..
Maar geef maar een duw aan hem..
Ik weet zelf nog niet of ik het haal om te komen..
want we gaan naar councours (paardrijdennnnnnnnnnn)
als ik het haal komen er nog twee meiden..Ikke,een vriendin, en Shannon waarschijnlijk..
Henton komt zowiezo had ik begrepen hier thuis..
groetjes Ingridje
trek je dan even aan zijn jassie??
Want hij wil dat weleens vergeten..
Maar geef maar een duw aan hem..
Ik weet zelf nog niet of ik het haal om te komen..
want we gaan naar councours (paardrijdennnnnnnnnnn)
als ik het haal komen er nog twee meiden..Ikke,een vriendin, en Shannon waarschijnlijk..
Henton komt zowiezo had ik begrepen hier thuis..
groetjes Ingridje