Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

dikte remschijf

109-1040926732

Bericht door 109-1040926732 »

Zit met enkele groeven in mijn rechter remschijf, vermoedelijk is de vorige eigenaar iets te lang met dezelfde remblokken blijven rijden. Ik zou mijn schijven nu graag laten vlakken en ben daarom naar een markering met de minimale dikte van de schijfjes op zoek gegaan maar zie dit nergens staan (weggeroest zeker!). Kan iemand mij hier meer over vertellen, wat is bijvoorbeeld de minimale dikte van één schijf (van een geventileerde schijf), er zitten namelijk alleen op de buitenste schijf krassen.
Gerhart
Berichten: 1482
Lid geworden op: 14 mar 2001 19:56
Locatie: Sleeuwijk

Bericht door Gerhart »

De dikte van de schijven moet minimaal 1.170" zijn (29,718 mm.).
Nou hoor ik een aantal mensen denken: "op de schijf staat toch 1.125"?"
Dat klopt.
Die 1.125" is de absolute minimum maat. Als je je schijven nu al op de absolute minimum laat bewerken, heb je dus niks meer om te laten af slijten door gewoon gebruik; je schijven zijn dan dus "versleten"!
De minimale maat om ze te laten afdraaien wordt al volgt verkregen: 1.125 + 2 x 0.0225 = 1.170 (absolute minimum maat + slijtage aan twee kanten = minimale bewerkingsmaat).
De slijtage (0.0225") is door de fabrikant als zodanig vastgesteld.

Groeven zijn niet altijd het gevolg van te ver versleten blokken. Lang doorrijden met vuil in/aan de blokken kan dit ook veroorzaken; heb dat zelf ook gehad.
Regelmatig schoonmaken en na terreinrijden altijd schoonmaken helpt veel.

Let er trouwens wel op dat een schijf symetrisch moet blijven. Dit wil zeggen: als je van de buitenkant 0,1 mm. eraf haalt, je dit ook aan de binnenkant moet doen!
Gerhart
moparstefke
Berichten: 31
Lid geworden op: 17 feb 2001 15:53
Locatie: belgium(limburg)
Contacteer:

Bericht door moparstefke »

mat schreef:Zit met enkele groeven in mijn rechter remschijf, vermoedelijk is de vorige eigenaar iets te lang met dezelfde remblokken blijven rijden. Ik zou mijn schijven nu graag laten vlakken en ben daarom naar een markering met de minimale dikte van de schijfjes op zoek gegaan maar zie dit nergens staan (weggeroest zeker!). Kan iemand mij hier meer over vertellen, wat is bijvoorbeeld de minimale dikte van één schijf (van een geventileerde schijf), er zitten namelijk alleen op de buitenste schijf krassen.
Wat mij opvalt is dat dit wel een ziekte lijkt bij Dodge,ikzelf heb dit ook al 3 keer aan de hand gehad en ik heb al met verschillende mensen gepraat die ook steeds die rechter-remschijf hebben moet laten afdraaien vanwege die zogenaamde groeven...Bedankt ook Gerhart voor de info !! :bier:
Plaats reactie