Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Ontsteking laat het afweten - Geen of amper vonken bij het starten

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Dodge&Roses
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:43
Locatie: Bertem

Bericht door Dodge&Roses »

Hier ben ik weer met alweer (nog steeds) startproblems:

Dankzij de verkregen info over de correcte volgorde van plaatsing van de ontstekingskabels heb ik deze laatsten weer op hun plek gekregen. (4 vd 8 verkeerd, kan niet goed zijn...).
Iedereen hartelijk bedankt voor de info.

Alleen start hij dus nog steeds niet... :angry:
Bij deze doe ik nogmaals een beroep op jullie Dodge-expertise om mij te helpen een antwoord te vinden voor het volgende probleem:
Vermits hij niet wou aanslaan heb ik de ontsteking gecheckt met een "bougie" die ik nog liggen had ('t is een goeie, weet ik zeker) en ik kreeg tijdens het starten geen of slechts HEEEEEL af en toe een vonkje d'eruit. Waaraan kan dit liggen?
Zou dit op te lossen zijn met contactspray in de Delco-kop of kan de elektronische ontstekingsunit soms ook naar de kl*t*n zijn? (Sorry voor het taalgebruik, maar je zou voor minder gaan "è"éàç!c6°966à§3µ£ 'en")

Ik hoop hem binnenkort weer eens te horen ronken.
Kan ik eindelijk het onkruid wieden dat eronder al flink begint op te schieten... :D

Alle tips, adviezen en idee'tjes zijn van harte welkom.

Greetz,
Stef
If you don't Dodge, you're ran over
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

Hoi ik heb sinds dit weekend na lang zoeken en kloten de mijne weer aan de gang tot nu toe als een zonnetje.Ik heb mijn ontstekkingsunit vervangen deed nog niks ja af en toe wel af en toe niet bleek de bobine te zijn nu een nieuwe erop nieuwe bougies en starten.mijn weekend kon niet meer stuk.Dus hoop ik dat je er wat aan zult hebben.

Groetjes Dennis

p.s. ik heb ook maar gelijk nieuwe bougies genomen.
86'er Dodge B250 camper 318cui
gukke
Berichten: 141
Lid geworden op: 17 feb 2003 00:00
Locatie: Kortenberg (Belgë)
Contacteer:

Bericht door gukke »

Ik heb hetzelfde meegemaakt en toen lag het aan een doorgebrande weerstand van de ontstekking.
(Het fameuze witte blokje).
En de rest was oké.

Ook sporadisch maar een vonkje.
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Ben hier ook de laatste weken ook aan het kl*t*n geweest was ook de bobine, advies; koop gelijk een nieuwe, kosten niks die dingen en scheelt een boel ergenis.
Groet Titus
Dodge&Roses
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:43
Locatie: Bertem

Bericht door Dodge&Roses »

Fameuze witte blokje had ik al vervangen, dus dat zou het niet mogen zijn.
Verder hebben jullie het aldoor over de "bobine"... Is dit het startrelais wat jullie bedoelen? Want die zit er namelijk ook net nieuw op. Zoniet, waar moet ik die bobine dan ongeveer gaan zoeken? En wat doet 'ie (of moet 'ie doen) ?

't Is maar dat ik er toch al zoveel van afweet, van al die technoweetjes :D :lookaround: :D

Nu heb ik ook nog een ontstekingsmodule in reserve liggen maar weet niet oftie nog OK is. Enig idee iemand hoe ik dat kan testen?

Stef
If you don't Dodge, you're ran over
Muis
Berichten: 119
Lid geworden op: 11 mar 2004 15:39
Locatie: Oosten vh land
Contacteer:

Bericht door Muis »

vanaf de bobine loopt 1 kabel naar de verdelerkap en komt in het midden van de verdelerkap uit. Dus als je de verdelerkap hebt gevonden (dat kapje met 9 kabels, waarvan er 8 naar de bougies lopen) dan volg je de middelste (9e) kabel en dan kom je bij de bobine uit (bobine is een ronde koker) pas wel op, want daar wil nog wel eens wat restspanning opstaan, is niet prettig als je dat door je donder krijgt.
Wie het laatst lacht denkt het traagtst.
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Wat ook nog wel 's voor vage ellende (.. dan weer wel, dan weer niet willen lopen/starten) is een gammele massaverbinding. Je ontstekingskastje (het geval waar de stekker met 5 aansluitpennen op komt) moet met de metalen buitenkant een goede massaverbinding hebben. Desnoods trek je een draad van één van de (schoongemaakte) bevestigingsbouten van dat kastje naar de minpool van de accu.. Kost nix.

Mvg,
Rienk
Dodge&Roses
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:43
Locatie: Bertem

Bericht door Dodge&Roses »

Dan gaan we nog maar eens aan de slag binnenkort.

Mijn vrouwtje heeft het nu al bij iedereen over hoe leuk zij het wel vindt dat ik met mijn nieuwe hobby steeds thuis bezig ben.
Kan moeilijk anders: ik geraak er helemaal niet meer mee weg :p :D :laugh: lach014

Ik laat nog wel weten hoe het afloopt.

Stef
If you don't Dodge, you're ran over
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Dodge&Roses schreef:Mijn vrouwtje heeft het nu al bij iedereen over hoe leuk zij het wel vindt dat ik met mijn nieuwe hobby steeds thuis bezig ben.
Kan moeilijk anders: ik geraak er helemaal niet meer mee weg :p :D :laugh: lach014
Hee Dodge & Roses
Dan zijn die roses zeker voor je vrouwtje?
Suc6 ermee
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Dennis the Menace
Berichten: 126
Lid geworden op: 20 nov 2003 20:34

Bericht door Dennis the Menace »

Even wat meer aanwijzingen de bobine zit origineel van vooraf gezien links achter op het motorblok gemonteerd.Of zoals muis zegt de middelste kabel van de verdelerkap volgen.
Tevens geven meerdere leden de tip om de bobine b.v. tegen het schutbord te plaatsen i.p.v. op het motorblok laten zitten i.v.m. de hitte.Is wel makkelijk als je er toch een nieuwe op gaat zetten.

Groetjes Dennis
86'er Dodge B250 camper 318cui
Dodge&Roses
Berichten: 22
Lid geworden op: 17 mar 2004 09:43
Locatie: Bertem

Bericht door Dodge&Roses »

Oké, bobine gevonden, doorgemeten, defect dus vervangen en starten maar.... GELUKT!
Dag 1 alleszins. Nadien kreeg ik hem weer niet meer gestart op LPG (op benzine draait hij al een tijdje niet, ik dacht aan een slechte afstelling)
Na een weekje stilstaan nog eens proberen te starten: nu hoor ik de "kloink" van de LPG-klep niet meer, dus waarschijnlijk ook geen gas om mee te starten.
Uit pure frustratie dan maar eens op benzine geprobeerd.... YES! Nu draait 'ie dus weer op benzine, maar niet meer op LPG.
Ik keek reeds de zekering op de LPG-unit na, en deze is nog OK.
Waaraan kan dit niet openen van de gasklep nog liggen (buiten het contactslot...)?
Iemand nog wat inspiratie?

Ik hoor het graag van de andere knutselaars :p

Stef
If you don't Dodge, you're ran over
Tonnie Wittenaar
Site Admin
Berichten: 564
Lid geworden op: 07 nov 2001 23:19
Locatie: Daarlerveen (Ov)
Contacteer:

Bericht door Tonnie Wittenaar »

Ja, er zit een speciaal relais op te beveiliging dat er geen gas blijft stomen als de motor afslaat, dit geleais meet door middel van een draad aan de bobine, of een draad welke om je hoogspanningskabel van de bobine zit gewikkeld.

Wellicht ben je deze draad vergeten?
'77 W200 Standard / 318ci V8 / 2-bbl
'85 B250 VAN 360ci V8 / 4bbl Quadrajet
'85 D350 Crewcab Longbed 3" Body Lift / 360ci V8 / 4-bbl Quadrajet
Plaats reactie