Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

afslaan in D en in R - inP of N loopt íe prima

Algemeen , dit moet je zien , off topic , test forum
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Hallo dodgers,het volgende:
Als KAREL(mijn dodge) in p of n staat loopt íe lekker maar zodra ik 'm in d of r zet smoort de motor en slaat íe af.
Moet ik de rembanden afstellen of de kickdown of is dit vermoedelijk wat anders?
vast bedankt voor reply
GROETE' SICKY
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Klinkt bekend Sicky,volgens mij hebben we een half jaar geleden zo'n storing behandeld,effe kijken op het forum.
Was dacht ik iets met de bobine...
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Hoi rob,nou het bobine gebeuren is wel in orde.
Met diverse bobines geprobeert,extra massa draden en alles wat er los aanhangt vervangen.
Maar ik zal nog es goed checken ???
GROETE' SICKY
106-1034008307

Bericht door 106-1034008307 »

Heb ook eens zoiets gehad.Ontsteking goed afgesteld en het was over.

Gr John
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

En de onstekingsunit is ook goed?
Die kan ook op de meest idiote momenten de geest geven,sommige geven dan nog wel een vonkje maar dat is te laf om op te rijden.
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

benzine of gas, ik heb hetzelfde probleem op benzine maar op gas loopt ie prima? ???
A3 Berger
Berichten: 108
Lid geworden op: 17 feb 2001 16:19
Locatie: Enschede

Bericht door A3 Berger »

Sicky61, ik heb hetzelfde gehad en er geen aanwijsbare reden voor gevonden, (waarschijnlijk gas/lucht mengselverhouding)
Als je de wagen in D zet krijgt de motor de weerstand van de automaat 'erbij' en door het (waarschijnlijk) te arme mengsel kan hij dat niet aan.

Mijn toevallig gevonden oplossing:
Ik heb een doekje, waarvan je zelf even de benodigde fijnmazigheid moet uitproberen, om de mond van de luchtfilterpan gedaan. Hierdoor ging het toerental wat omhoog.
Vervolgens heb ik het toerental terug gedraaid naar 'normaal' dmv de gaskabel iets losser te doen.
Het resultaat is volgens mij dat de motor nu bij lage toeren meer gas aanzuigt, en dus krachtiger is.
Bij mij heeft dit geresulteerd in een prachtig laag stationair lopende motor die bijna geen verschil in toeren heeft tussen D en P of N.
En, want die vraag ligt voor de hand, nee ik merk geen verschil in verbruik.

Ik rijd nu dus al twee jaar rond met een zakdoekje voor mijn mond. ha! ha!

Probeer eens!

Adri
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

Rob Kramer schreef:En de onstekingsunit is ook goed?
Die kan ook op de meest idiote momenten de geest geven,sommige geven dan nog wel een vonkje maar dat is te laf om op te rijden.
Inmiddels de 3e gemonteerd en geen verschil.
Ik wordt gestoord van karel :;):
GROETE' SICKY
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

kars schreef:benzine of gas, ik heb hetzelfde probleem op benzine maar op gas loopt ie prima? ???
mmmm.......het loopt op benzine.
Ben es een dagje bezig geweest met benzine rechtstreeks de inlaat in(mooi gezicht een colafles als infuus aan de motorkap)maar ook geen verschil.
Diverse carburateurs geprobeerd...nada
Maar hoezo loopt íe op gas dan wel goed?
GROETE' SICKY
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

A3 Berger schreef:Sicky61, ik heb hetzelfde gehad en er geen aanwijsbare reden voor gevonden, (waarschijnlijk gas/lucht mengselverhouding)
Als je de wagen in D zet krijgt de motor de weerstand van de automaat 'erbij' en door het (waarschijnlijk) te arme mengsel kan hij dat niet aan.

Mijn toevallig gevonden oplossing:
Ik heb een doekje, waarvan je zelf even de benodigde fijnmazigheid moet uitproberen, om de mond van de luchtfilterpan gedaan. Hierdoor ging het toerental wat omhoog.
Vervolgens heb ik het toerental terug gedraaid naar 'normaal' dmv de gaskabel iets losser te doen.
Het resultaat is volgens mij dat de motor nu bij lage toeren meer gas aanzuigt, en dus krachtiger is.
Bij mij heeft dit geresulteerd in een prachtig laag stationair lopende motor die bijna geen verschil in toeren heeft tussen D en P of N.
En, want die vraag ligt voor de hand, nee ik merk geen verschil in verbruik.

Ik rijd nu dus al twee jaar rond met een zakdoekje voor mijn mond. ha! ha!

Probeer eens!

Adri
Ga ik proberen ???
GROETE' SICKY
114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

Hoy Sicky,

Op mijn dodge zit hetzelfde gassysteem met een gewone luchtfilter
Toen ik hem kocht was de luchtinlaat bijna volledig toegenepen dus heb ik hem zoveel mogelijk terug in zijn oude vorm gezet.
Later bleek dat de motor stationair slecht af te stellen was en ik ben er dus mee naar de gasboer geweest.Het eerste wat die deed was die opening terug voor de helft dichtmaken en de motor draaide terug normaal mits het toerental teruggedraaid werd.
Persoonlijk ga ik als volgt te werk;
1) eerst relantie afstellen op benzine
2) dan op gas de luchtfilter zover dichtmaken dat de motor zijn hoogste toerental draait.
3) vervolgens het relantie terug afstellen op de verdamper (koperen afstelvijs) tot hij goed staat
let er ook op det de kraan die op je gastoevoerleiding van de luchtfilter staat ver genoeg open staat zodat er voldoende gas door kan stromen
hopelijk ben je er wat aan

groeten rastaroesti
:cool:
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

rastaroesti schreef:Hoy Sicky,

Op mijn dodge zit hetzelfde gassysteem met een gewone luchtfilter
Toen ik hem kocht was de luchtinlaat bijna volledig toegenepen dus heb ik hem zoveel mogelijk terug in zijn oude vorm gezet.
Later bleek dat de motor stationair slecht af te stellen was en ik ben er dus mee naar de gasboer geweest.Het eerste wat die deed was die opening terug voor de helft dichtmaken en de motor draaide terug normaal mits het toerental teruggedraaid werd.
Persoonlijk ga ik als volgt te werk;
1) eerst relantie afstellen op benzine
2) dan op gas de luchtfilter zover dichtmaken dat de motor zijn hoogste toerental draait.
3) vervolgens het relantie terug afstellen op de verdamper (koperen afstelvijs) tot hij goed staat
let er ook op det de kraan die op je gastoevoerleiding van de luchtfilter staat ver genoeg open staat zodat er voldoende gas door kan stromen
hopelijk ben je er wat aan

groeten rastaroesti
:cool:
nee want karel zuipt alleen het goude gele vocht :bier:
Wel handige tips voor als er lpg opzit,'hanx
GROETE' SICKY
Plaats reactie