afslaan in D en in R - inP of N loopt íe prima
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
- Locatie: Breezand NH
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
- Locatie: Breezand NH
Sicky61, ik heb hetzelfde gehad en er geen aanwijsbare reden voor gevonden, (waarschijnlijk gas/lucht mengselverhouding)
Als je de wagen in D zet krijgt de motor de weerstand van de automaat 'erbij' en door het (waarschijnlijk) te arme mengsel kan hij dat niet aan.
Mijn toevallig gevonden oplossing:
Ik heb een doekje, waarvan je zelf even de benodigde fijnmazigheid moet uitproberen, om de mond van de luchtfilterpan gedaan. Hierdoor ging het toerental wat omhoog.
Vervolgens heb ik het toerental terug gedraaid naar 'normaal' dmv de gaskabel iets losser te doen.
Het resultaat is volgens mij dat de motor nu bij lage toeren meer gas aanzuigt, en dus krachtiger is.
Bij mij heeft dit geresulteerd in een prachtig laag stationair lopende motor die bijna geen verschil in toeren heeft tussen D en P of N.
En, want die vraag ligt voor de hand, nee ik merk geen verschil in verbruik.
Ik rijd nu dus al twee jaar rond met een zakdoekje voor mijn mond. ha! ha!
Probeer eens!
Adri
Als je de wagen in D zet krijgt de motor de weerstand van de automaat 'erbij' en door het (waarschijnlijk) te arme mengsel kan hij dat niet aan.
Mijn toevallig gevonden oplossing:
Ik heb een doekje, waarvan je zelf even de benodigde fijnmazigheid moet uitproberen, om de mond van de luchtfilterpan gedaan. Hierdoor ging het toerental wat omhoog.
Vervolgens heb ik het toerental terug gedraaid naar 'normaal' dmv de gaskabel iets losser te doen.
Het resultaat is volgens mij dat de motor nu bij lage toeren meer gas aanzuigt, en dus krachtiger is.
Bij mij heeft dit geresulteerd in een prachtig laag stationair lopende motor die bijna geen verschil in toeren heeft tussen D en P of N.
En, want die vraag ligt voor de hand, nee ik merk geen verschil in verbruik.
Ik rijd nu dus al twee jaar rond met een zakdoekje voor mijn mond. ha! ha!
Probeer eens!
Adri
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Member 576
mmmm.......het loopt op benzine.kars schreef:benzine of gas, ik heb hetzelfde probleem op benzine maar op gas loopt ie prima? ???
Ben es een dagje bezig geweest met benzine rechtstreeks de inlaat in(mooi gezicht een colafles als infuus aan de motorkap)maar ook geen verschil.
Diverse carburateurs geprobeerd...nada
Maar hoezo loopt íe op gas dan wel goed?
GROETE' SICKY
Ga ik proberen ???A3 Berger schreef:Sicky61, ik heb hetzelfde gehad en er geen aanwijsbare reden voor gevonden, (waarschijnlijk gas/lucht mengselverhouding)
Als je de wagen in D zet krijgt de motor de weerstand van de automaat 'erbij' en door het (waarschijnlijk) te arme mengsel kan hij dat niet aan.
Mijn toevallig gevonden oplossing:
Ik heb een doekje, waarvan je zelf even de benodigde fijnmazigheid moet uitproberen, om de mond van de luchtfilterpan gedaan. Hierdoor ging het toerental wat omhoog.
Vervolgens heb ik het toerental terug gedraaid naar 'normaal' dmv de gaskabel iets losser te doen.
Het resultaat is volgens mij dat de motor nu bij lage toeren meer gas aanzuigt, en dus krachtiger is.
Bij mij heeft dit geresulteerd in een prachtig laag stationair lopende motor die bijna geen verschil in toeren heeft tussen D en P of N.
En, want die vraag ligt voor de hand, nee ik merk geen verschil in verbruik.
Ik rijd nu dus al twee jaar rond met een zakdoekje voor mijn mond. ha! ha!
Probeer eens!
Adri
GROETE' SICKY
Hoy Sicky,
Op mijn dodge zit hetzelfde gassysteem met een gewone luchtfilter
Toen ik hem kocht was de luchtinlaat bijna volledig toegenepen dus heb ik hem zoveel mogelijk terug in zijn oude vorm gezet.
Later bleek dat de motor stationair slecht af te stellen was en ik ben er dus mee naar de gasboer geweest.Het eerste wat die deed was die opening terug voor de helft dichtmaken en de motor draaide terug normaal mits het toerental teruggedraaid werd.
Persoonlijk ga ik als volgt te werk;
1) eerst relantie afstellen op benzine
2) dan op gas de luchtfilter zover dichtmaken dat de motor zijn hoogste toerental draait.
3) vervolgens het relantie terug afstellen op de verdamper (koperen afstelvijs) tot hij goed staat
let er ook op det de kraan die op je gastoevoerleiding van de luchtfilter staat ver genoeg open staat zodat er voldoende gas door kan stromen
hopelijk ben je er wat aan
groeten rastaroesti

Op mijn dodge zit hetzelfde gassysteem met een gewone luchtfilter
Toen ik hem kocht was de luchtinlaat bijna volledig toegenepen dus heb ik hem zoveel mogelijk terug in zijn oude vorm gezet.
Later bleek dat de motor stationair slecht af te stellen was en ik ben er dus mee naar de gasboer geweest.Het eerste wat die deed was die opening terug voor de helft dichtmaken en de motor draaide terug normaal mits het toerental teruggedraaid werd.
Persoonlijk ga ik als volgt te werk;
1) eerst relantie afstellen op benzine
2) dan op gas de luchtfilter zover dichtmaken dat de motor zijn hoogste toerental draait.
3) vervolgens het relantie terug afstellen op de verdamper (koperen afstelvijs) tot hij goed staat
let er ook op det de kraan die op je gastoevoerleiding van de luchtfilter staat ver genoeg open staat zodat er voldoende gas door kan stromen
hopelijk ben je er wat aan
groeten rastaroesti

nee want karel zuipt alleen het goude gele vocht :bier:rastaroesti schreef:Hoy Sicky,
Op mijn dodge zit hetzelfde gassysteem met een gewone luchtfilter
Toen ik hem kocht was de luchtinlaat bijna volledig toegenepen dus heb ik hem zoveel mogelijk terug in zijn oude vorm gezet.
Later bleek dat de motor stationair slecht af te stellen was en ik ben er dus mee naar de gasboer geweest.Het eerste wat die deed was die opening terug voor de helft dichtmaken en de motor draaide terug normaal mits het toerental teruggedraaid werd.
Persoonlijk ga ik als volgt te werk;
1) eerst relantie afstellen op benzine
2) dan op gas de luchtfilter zover dichtmaken dat de motor zijn hoogste toerental draait.
3) vervolgens het relantie terug afstellen op de verdamper (koperen afstelvijs) tot hij goed staat
let er ook op det de kraan die op je gastoevoerleiding van de luchtfilter staat ver genoeg open staat zodat er voldoende gas door kan stromen
hopelijk ben je er wat aan
groeten rastaroesti
Wel handige tips voor als er lpg opzit,'hanx
GROETE' SICKY