geen remdruk achter - na doorspoelen leiding
Hallo iedereen ,sinds een maand ben ik de trotse eigenaar van een Dodge w200 waar ik dus druk mee bezig om hem rijklaar te krijgen wat me tot nu toe nog aardig lukt met hulp van dit forum.De meeste problemen kon ik wel oplossen met oude vragen en antwoorden maar nu zit ik met een probleem.Bij de achterwielenheb ik de remcilinders vervangen en heb tevens het hele systeem doorgespoeld met spiritus en nieuwe remolie in het syteem gedaan.Maar het lukt mij niet om het remsysteem op druk te krijgen,alsof er nog steeds lucht in de leiding zit.Bij het ontluchten(5 keer pompen en vasthouden,etc, etc)komt de olie met zeer weinig druk uit de ontluchtingsnippel seipelen.(of hoort dat ook zo) zie ik iets over het hoofd?De auto remt wel op de voorwielen en bij een noodstop tikt ie hem achter alleen iets aan. Of is er iets anders kapot gegaan?hoofdremcilinder?Oja ,de auto heeft wel een jaar of drie stilgestaan.Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
ik had hetzelfde,bij mij was het omdat ik achteraan de zelfregeling helemaal had dichtgedraaid,dus moesten mijn remcilinders en remschoenen een grote afstand overbruggen en was mijn rempedaal ook precies een spons.zelfregeling aandraaien.bevind zich aan de achterkant onderaan.rubber verwijderen en aanduwen met schroevendraaier.(klikt telkens).de remmen regelen normaal zichzelf.maar als de afstand groot is kan het lang duren.het kunnen natuurlijk nog andere dingen zijn.misschien heb je hier iets aan.
mvg mathias
mvg mathias
ik had hetzelfde,bij mij was het omdat ik achteraan de zelfregeling helemaal had dichtgedraaid,dus moesten mijn remcilinders en remschoenen een grote afstand overbruggen en was mijn rempedaal ook precies een spons.zelfregeling aandraaien.bevind zich aan de achterkant onderaan
Ik begrijp het niet helemaal,waar zit die zelfregelaar precies?achter de klauwen of achteronder de auto?Ik heb trouwens de remcilinders vervangen zonder de remschoenen te verwijderen dus daar is niets aan veranderd,
nee de regelaar zit onderaan ook waar de remschoenen gemonteerd zijn een ronde stang met een tandwiel erop,die kan je regelen door het sleufgat achter de remtrommels als deze gemonteerd zijn,moet je wel de rubber stop eruit trekken.maar als je remschoenen niet gedemonteerd zijn zal het wellicht iets anders zijn.
ik vraag me af of dit misschien ook mijn probleem is......
hij remt als een spons... als ik op dit moment een noodstop moet maken gaat er wel iets fout denk ik...
Ik moet de rem tot de helft intrappen voor ie echt gaat remmen... Als ik van tevoren een paar keer pomp komt het remgeweld WEL los en blokkeerd ie ook gewoon. Maarja, bij een noodstop kun je natuurlijk niet eerst pompen....
vandaag een nieuwe hoofdremcylinder erop gezet en compleet ontlucht....
Maar zou het dus kunnen dat het een kwestie is van die regelaar iets bijregelen?
jordy
hij remt als een spons... als ik op dit moment een noodstop moet maken gaat er wel iets fout denk ik...
Ik moet de rem tot de helft intrappen voor ie echt gaat remmen... Als ik van tevoren een paar keer pomp komt het remgeweld WEL los en blokkeerd ie ook gewoon. Maarja, bij een noodstop kun je natuurlijk niet eerst pompen....
vandaag een nieuwe hoofdremcylinder erop gezet en compleet ontlucht....
Maar zou het dus kunnen dat het een kwestie is van die regelaar iets bijregelen?
jordy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
helaaas het heeft niet geholpen....:-(
nu toch echt alles gedaan......
Het enige wat nu nog zou kunnen is dat de achter remmen op zijn ofzo? maarja, dan moet de hele pruttel er af alleen al om te kijken....
Heb ik weinig zin in...Er zijn mensen die dat heeeel leuk vinden om te doen, die krijgen er ook voor betaald.. garage poppetjes...... Gaan we daar maar eens heen....
Jordy
nu toch echt alles gedaan......
Het enige wat nu nog zou kunnen is dat de achter remmen op zijn ofzo? maarja, dan moet de hele pruttel er af alleen al om te kijken....
Heb ik weinig zin in...Er zijn mensen die dat heeeel leuk vinden om te doen, die krijgen er ook voor betaald.. garage poppetjes...... Gaan we daar maar eens heen....
Jordy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
heh heh.......
Als ik vaak in de modder zou zitten was het ook een ander verhaal ja..:) Maar dat doe ik nooit echt. hoogstens een flink zandpad, maar daar worden de velgen niet eens smerig van...
Het doorsmeren doe ik wel zelf.
Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar en ik moet ook zeggen dat het bij mijn dodge nog reuze mee valt qua dingen die stuk gaan hoor. Ik weet nu hoe de dynamo vervangen moet worden, hoofdremcylinder+ontluchten (nog bedankt Jouri) en in het begin heb ik de startmotor vervangen.
probleem is ook een beetje dat ik niks overdekt heb hier.. dus ik moet alles buiten op straat doen.. En zoals ik zei, ik ben geen sleutel persoon. :-) Ik rij liever met de dodge dan dat ik eronder lig.
groet'n
Jordy
Als ik vaak in de modder zou zitten was het ook een ander verhaal ja..:) Maar dat doe ik nooit echt. hoogstens een flink zandpad, maar daar worden de velgen niet eens smerig van...
Het doorsmeren doe ik wel zelf.
Ik ben zelf niet zo'n sleutelaar en ik moet ook zeggen dat het bij mijn dodge nog reuze mee valt qua dingen die stuk gaan hoor. Ik weet nu hoe de dynamo vervangen moet worden, hoofdremcylinder+ontluchten (nog bedankt Jouri) en in het begin heb ik de startmotor vervangen.
probleem is ook een beetje dat ik niks overdekt heb hier.. dus ik moet alles buiten op straat doen.. En zoals ik zei, ik ben geen sleutel persoon. :-) Ik rij liever met de dodge dan dat ik eronder lig.
groet'n
Jordy
it's a crazy feeling we can't control, the sound of freedom called Rock&Roll!
Als je je systeem goed ontlucht hebt, en je trapt je pedaal een paar keer in tot je druk hebt,en je draait je ontluchtingsnippeles open moet de remolie er uit spuiten,en niet druppelen.doet dat het niet,dan heb je toch waarschijnlijk nog lucht,of een lekje in je systeem
werkt dit goed, dan je remschoenen afstellen.suc6.
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!
Bignick
Bignick