HOI,
Ik ben begonnen met het monteren van mijn 24 dynamo, links van het blok.
Daarbij kom ik een tweetal puzzels tegen.
1. De dynamo heeft een poelie met twee gleuven. Daarbij nam ik aan dat deze met twee snaren rechtstreeks met de krukaspoelie verbonden zou zijn. Maar als ik bij het uitpassen van het geheel de steunplaat monteer op de waterpomp, komen die poelies niet ver genoeg naar voren om een rechte lijn naar de krukaspoelie te maken. De voorste poelie komt eigenlijk net ver genoeg voor de snaar die over de achterste krukaspoelie, de waterpomp en de 12 volt dynamo loopt. Hoe zit dit? moet het met een poelie? Over de waterpomp en dynamo met een hele lange snaar? Extra info: Ik heb geen stuurbekrachtiging (gelukkig, anders had dat ook nog in de weg gezeten, voor het eerst dat ik het gemis van stuurbekrachtiging als goed ervaar. dit koester ik.)
2.Het tweede vraagstuk dat ik heb is: die dynamo is lood- en loodzwaar. die forse voorste montageplaat is ondanks zijn maat waarschijnlijk niet genoeg. Achterop de dynamo zit ook een oog om te monteren. Ik dacht overigens dat ik een complete montage set had maar deze bestaat slechts uit die voorplaat. Maar voor dat oog achter heb ik geen stang gekregen en ik heb ook geen idee waar dat aan vast gemaakt moet worden. De motorsteun onder het uitlaatspruitstuk soms?
Wie weet het? Heeft iemand zo'n dynamo gemonteerd en kan die me daar iets over vertellen?
Heb je misschien wat foto"s om over het net te zenden? Kan ik eventueel bij je langs komen om het te bekijken en die achterste stang te kopieeren?
Alvast bedankt & Groeten, Wouter.
motage van 100 amp 24 volt Dynamo - Hoe te monteren
-
- Contacteer:
1) Misschien dat je geprobeerd hebt om het oog van de dynamo ACHTER de montageplaat te krijgen? Het oog moet er echter VOOR en dan klopt het wel.
2) Er hoort inderdaad ook achter een montagesteun te zitten. Als je hem wil bekijken ben je welkom. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe dat het vast zit en hoe het eruit ziet.
Groeten,
Frans Veldman
2) Er hoort inderdaad ook achter een montagesteun te zitten. Als je hem wil bekijken ben je welkom. Ik weet zo niet uit mijn hoofd hoe dat het vast zit en hoe het eruit ziet.
Groeten,
Frans Veldman