Ik ben Ron,30 jaar,vrachtwagenchauffeur van beroep, woon samen met Christa, 24 jaar en eeeeuh, politieagente van beroep .
Voor 10 jaar terug was ik al eigenaar van een Dodge, doch nadat ik deze geheel gedemonteerd had besloot ik op het buitenland te gaan rijden waarna dit project in onderdelen werd verkocht door chronisch tijdgebrek.
Doch, zoals velen van jullie wel weten,het Dodgebloed kruipt waar het niet gaan kan en, heilig gebleven aan de Dodge-god besloot ik een buitenkansje in Duitsland dan ook niet te laten schieten en kwam ik wederom in het bezit van een W200. Maar ook deze moest mede door prive-omstandigheden ook een jaar wachten tot hij Nederlandsche daglicht zag. Na het verwisselen van enige lagers in de vooras en een zeer grote beurt kwam mijn sneeuwvlokje gelukkig in 1x door de keuring waarna het rijden, helaas nog op benzine,k on beginnen. Heb er nu 2000k ilometer mee gedraaid zonder problemen dus binnenkort ff gas erop en dan blijft er geld over om andere dingen onder handen te nemen, zoals hulpframe maken tbv ophoging,w ijziging van de roll-bar, monteren van push-bar etc,etc.....
Ook staan de datum's van diverse meetings al vastgelast in onze agenda dus velen van jullie zullen we nog wel eens ontmoeten denk ik.
Verder weet ik hier niet zoveel te pennen dus houd ik er maar mee op.
Wij wonen in Goor en zowel mijn vriendin als ik werken in Enschede. Dus binnenkort maar es ff bakkie doen?
Enneuh,Tonnie,bedankt voor de snelle service wat betreft de foto´s en het verplaatsen van de text......
:bier: :D
Wat een warm welkom lach013 ....
Bram,wat betreft dat hulpframe maken,dat heb ik afgekeken bij extreem hoge Dodge,die had een hulpframe gemaakt voor de ophangpunten van zijn bladveren en dus op die manier zijn auto verhoogd waardoor je dus meer stabiliteit krijgt in het terrein. Is wel even werk maar is beter en steviger als met blokken tussen je bladveren en je assen en je krijgt gelijk als je je ophanpunten goed aanpast met extra arm ook een veel grotere wieluitslag wat het terreinrijden ook wel iets ten goede komt. Ben er alleen nog niet achter hoe je de tussenbak naar beneden kunt draaien,anders als je de auto te hoog maakt komt het niet goed met de aandrijfassen maar als je je tussenbak naar beneden draait komen deze assen onder een betere hoek. Maar goed,dat is iets voor het technische forum eigenlijk :lookaround:
Wat betreft apk-keuring verwacht ik niet zoveel problemen(en dat niet alleen om het feit dat mijn broer,ook een Dodgerijder,apk-keurmeester is) want als je dit soort dingen netjes en goed aanpakt en dus niet gaat lassen e.d. aan het chassis en de dingen die je veranderd deugdelijk maakt,het dan wel goed zal gaan. Bestelbussen die worden omgebouwd naar luchtvering worden ook niet opnieuw RDW gekeurd terwijl er wel veel gewijzigd word aan de wielophanging en chassis,dus hoop ik dat het voor mijn Dodge net zo geld. Als je de RDW belt over dit soort dingen word je niet veel wijzer dus gaan we het gewoon proberen,laten alles verder intact zodat terugbouwen nog mogelijk is en dan maar drie dagen bidden voor de apk-keuring......
:p