Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Slippende automaat - trilling bij optrekken

Common Drivetrain Questions & Answers
Algemene Aandrijflijn Vragen & Antwoorden
87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Ergens op het forum meende ik dit wel eens te hebben gelezen van iemand anders met hetzelfde probleem maar zelfs middels de zoekfunctie lukt het me niet meer te vinden:

Mijn automaat heeft namelijk bij het optrekken vanuit stilstand een slippend gevoel tot aan 20 mijl per uur; dan pakt hij hem goed op. Maar ook als ik 50 rijdt en mijn gas loslaat en hem dan weer flink intrap voel je hem een beetje slippend op toeren komen.

Nu heb ik niet zo lang geleden mijn banden afgesteld (volgens het boekje) en het filter en olie vervangen. Er zit nu genoeg in (nu weet ik dat eindelijk zeker haha). Bij het verwijderen van de oude ATF zag alles er netjes uit; geen vuil, geen verkleuringen en geen stank.

Wel trilt de automaat (of in ieder geval iets onder de bank) bij stilstand ook al. Ik heb al de tip gekregen om even naar de ophanging van de automaat te kijken (versleten rubbers?) maar wat zou het nog meer kunnen zijn? Is de automaat aan revisie toe of heb ik toch iets fout gedaan?

Edited By Wilf on 1072099391
Rienk
Contacteer:

Bericht door Rienk »

...Vreemd, ik had dit antwoord al eerder ingeklopt, maar dat bleek bij een later bezoek van de site te zijn verdwenen. Probeer ik 't gewoon nog 's.

Wilf, omdat je zegt dat de boel al trilt bij stilstand, zou je eens kunnen kijken of de koppelomvormer nog wel goed aan de flexplate vast zit. Ik heb ééń keer mogen mee maken wat er gebeurt als die 4 moertjes loskomen, en men daar mee blijft doorrijden. Niet leuk, en duur. Daarom zou ik even de moeite nemen om onder de Dodge te kruipen en die 4 moertjes even na te trekken. Als je daar dan toch ligt, kijk dan gelijk even of de motor en bak nog goed aan elkaar vastzitten. Daar zitten een paar redelijk onbereikbare bouten bij, die wel 's worden "vergeten".

Sterkte.
87-1060637770

Ik zal dat in het nieuwe jaar even doen. Nu ga ik de gok wagen en even 15 kilometerkes rijden om even wat andere dingen uit te proberen (verwarming enzo), hopelijk blijft alles er nog onder liggen...

Ik ben trouwens niet geheel volledig geweest in infoverstrekking:

Zo is er bij het opnieuw opzetten van de deksel er misschien wat zand tussengewaaid omdat ik buiten werkte. Bij het indraaien van de bouten hoorde ik namelijk een knisperend geluid. Veel kan het echter niet geweest zijn.

Verder doet de automaat er met koude start even over voordat hij wil. Eerst kan ik niet rijden maar na even een tijdje warmdraaien kruipt de auto naar voren. De schokken van R naar D zijn er dan ook niet. Wel slipt hij dan dus meer dan met warme motor.

Meer weet ik er even niet over te vermelden, ik ben nogal vergeetachtig.

Gegroet!
87-1060637770

Nou, helaas... Ik krijg de Dodge NIET rond. De accu is niet geheel leeg, de radio, verlichting en al die poespas werkt op volle oorlogssterkte. Vol is hij allerminst, maar bij het hulpstarten lukte het nog niet. De motor voelt erg tegengehouden.

Wat opvalt is de harde bonk bij het proberen te starten. Bij het omdraaien van de sleutel en het pakken van de startmotor dan voel je een soort klap of bonk en draait de startmotor met heel veel weerstand zeer traag. Ik plaats dit in dit topic omdat ik denk dat die klap of bonk waardoor de motor niet rond te krijgen is wellicht met de automaat te maken heeft..?

Ik ben dan ook maar opgehouden met hulpstarten want ik ben bang dat al die zware bonken een behoorlijk probleem kunnen worden en ik zowiezo vanavond de Dodge maar weer moet laten staan... :|
98-1064618354

Bericht door 98-1064618354 »

Heb je de boutjes van de converter nagekeken? Misschien draait ie niet rond omdat een of meerdere boutjes tegen het blok slepen.
een vriend van me heeft ook al zoiets meegemaakt. Nadat hij de banden meerdere malen heeft afgesteld is het goedgekomen. hij kwam tot de conclusie dat de aanhaalmomenten voor de stelbouten op de banden anders waren dan vermeld in de haynes manuel.(bij zijn versnellingsbak toch)
veel geluk en groetjes
116-1069343120

Bericht door 116-1069343120 »

Ik heb het zelfde meegemaakt,sleutel om,startmotor ging rond.......een harde klap en ik een hartverlamming.
Weer proberen,,motor ging zeer zwaar rond net of ie vastgelopen was.Was bij mij een aardeprobleem, dat kastje aan de berijderskant aan de wielkast.(stroomverdeler????) Was zo te zien al eerder gebeurt want de vorige eigenaar had al een aardedraad getrokken alleen een beetje te dun,was namelijk gesmolten.Een dikkere draad gebruikt ,probleem verholpen. :D
Groet Titus
87-1060637770

Okee ik zal het eens checken. De massadraad naar de carrosserie was al bijna doorgeknapt dus die was ik al van plan te vervangen. ...waardoor ik een ander probleem kreeg: een kapotgedraaide moer :(
Plaats reactie