Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

start(motor) probleem

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
Rob Kramer
Berichten: 79
Lid geworden op: 17 nov 2002 20:16
Locatie: Breezand NH

Bericht door Rob Kramer »

Okee,gaat-ie.
Op je automaat zit een stekker met 3 draden.Die haal je los.Dan ruk je je multimeter uit het stof en meet je de middelste aansluiting van die 3 op de bak door tegen de massa van je wagen.Die mag alleen in P of N geleiden!Anders is dat schakelaartje (want dat is het stiekem)kapot.Als die meting goed blijkt te zijn moet het probleem in de bedrading zitten,dus het draadje van het startrelais naar de automaat maakt onbedoeld massa.Meet je dus ook door,hij is nou toch al los van de bak.

Succes!

Oja,het schijnt ook te kunnen dat de afstelling van je schakelhandel niet helemaal goed uitgelijnd is,dat ie denkt dat ie in P of N staat,maar dat niet klopt...
Kan je denk wel testen door te proberen in 1 te starten,dan zal ie dat niet doen.




Edited By Rob Kramer on 1069183612
Een Dodge maakt van autorijden weer een werkwoord.
JJF Naus
Berichten: 123
Lid geworden op: 17 mei 2001 13:50
Locatie: Utrecht

Bericht door JJF Naus »

Kars, Rob,

bedankt voor de reactie! Ik kruip er van het weekend even onder en dan zullen we meten (en zweten...!)

Jax.
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
Plaats reactie