oliedruk automaat bak - geen druk meer
Hé hallo daar,
Ik heb weer eens een probleempje.
Mijn automaatbak doet dus niks meer. Wat is er gebeurt...
Ik heb een nieuwe motor geinstalleerd en toen de oude eruit lag is de converter eventjes uit de bak geweest. Deze is niet leeggelopen en is weer vol met olie terug gezet. Omdat ik toch bezig was met het e.a. heb ik ook een shiftkit van b&m gemonteerd. Ook heb ik een extern oliefilter en koeler gemonteerd.
Nu is dus het probleem dat er geen oliedruk meer is. Als ik de slang van de koeler af trek (met draaiende motor) komt er dus geen olie. De bak doet dus helemaal niets meer.
Wat heb ik fout gedaan of heb ik over het hoofd gezien.
Alvast bedankt.... Ed
Ik heb weer eens een probleempje.
Mijn automaatbak doet dus niks meer. Wat is er gebeurt...
Ik heb een nieuwe motor geinstalleerd en toen de oude eruit lag is de converter eventjes uit de bak geweest. Deze is niet leeggelopen en is weer vol met olie terug gezet. Omdat ik toch bezig was met het e.a. heb ik ook een shiftkit van b&m gemonteerd. Ook heb ik een extern oliefilter en koeler gemonteerd.
Nu is dus het probleem dat er geen oliedruk meer is. Als ik de slang van de koeler af trek (met draaiende motor) komt er dus geen olie. De bak doet dus helemaal niets meer.
Wat heb ik fout gedaan of heb ik over het hoofd gezien.
Alvast bedankt.... Ed
Ed,
Van gecombineerde koelers met externe filters heb ik ooit een verhaal gelezen van Frans Veldman. Die heeft met veel vloeken en tieren uiteindelijk moeten constateren dat hij de flow verkeerd had aangesloten en daardoor was er geen druk, na het filter, omdat die simpelweg blokkeerde.
Ik heb geen flauw idee, maar hoop voor je dat het echt zoiets simpel is als dit.
Suc6, GrWR.
Van gecombineerde koelers met externe filters heb ik ooit een verhaal gelezen van Frans Veldman. Die heeft met veel vloeken en tieren uiteindelijk moeten constateren dat hij de flow verkeerd had aangesloten en daardoor was er geen druk, na het filter, omdat die simpelweg blokkeerde.
Ik heb geen flauw idee, maar hoop voor je dat het echt zoiets simpel is als dit.
Suc6, GrWR.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
thanxx maar...
Het verhaal dat het e.a. geblokkeerd wordt door een verkeerde flow heb ik al uitgesloten door alle slangen eraf te trekken en dan de motor te starten. Er moet dan een flinke schot olie uit de aansluitnippels komen. Niet dus, helemaal niks nada noppes.
Ik heb nu de bak er maar onderuit getrokken om te checken of de converter wel goed zit. Hier was dus niets aan te zien.
Nu weet ik het effe niet meer dus ga ik de shift kit maar weer demonteren en de bak in de originele spec's zetten (pressure regulator). Misschien dat ik dan de olie weer op gang krijg.
Ik ben er alleen niet van overtuigt dat het ''brein'' de oorzaak van dit probleem kan zijn omdat de bak altijd olie rondpompt ongeacht wat er in het brein verandert is. Het kan zijn dat als er een fout in het brein zit, de bak niet goed schakeld maar oliedruk moet er altijd zijn.
CU en Thanxxx Ed
Het verhaal dat het e.a. geblokkeerd wordt door een verkeerde flow heb ik al uitgesloten door alle slangen eraf te trekken en dan de motor te starten. Er moet dan een flinke schot olie uit de aansluitnippels komen. Niet dus, helemaal niks nada noppes.
Ik heb nu de bak er maar onderuit getrokken om te checken of de converter wel goed zit. Hier was dus niets aan te zien.
Nu weet ik het effe niet meer dus ga ik de shift kit maar weer demonteren en de bak in de originele spec's zetten (pressure regulator). Misschien dat ik dan de olie weer op gang krijg.
Ik ben er alleen niet van overtuigt dat het ''brein'' de oorzaak van dit probleem kan zijn omdat de bak altijd olie rondpompt ongeacht wat er in het brein verandert is. Het kan zijn dat als er een fout in het brein zit, de bak niet goed schakeld maar oliedruk moet er altijd zijn.
CU en Thanxxx Ed
Ben weer bezig geweest.
Ik heb de shiftkit weer uit de bak gehaald en alles op originele spec's gezet. boel weer inelkaar,olie erin en flink aan de converter lopen slingeren. niks nada noppes. Een luchtspuitje op de aansluitnippels (die naar de koeler gaan) gezet en een beetje lopen blazen. Toen weer een beetje lopen slingeren aan de converter en ..... jawel een klein beetje olie.
niet de hoeveelheid weer ik blij van wordt.
Pan er weer onderuit en de boel nogmaals gecontroleerd. Er ligt wel een beetje slijpsel in de pan dus ik vermoed dat de bak een beetje aan het overlijden is.
Ik gaat maar eens informeren wat een nieuwe of revisie kost.
Ed
Ik heb de shiftkit weer uit de bak gehaald en alles op originele spec's gezet. boel weer inelkaar,olie erin en flink aan de converter lopen slingeren. niks nada noppes. Een luchtspuitje op de aansluitnippels (die naar de koeler gaan) gezet en een beetje lopen blazen. Toen weer een beetje lopen slingeren aan de converter en ..... jawel een klein beetje olie.
niet de hoeveelheid weer ik blij van wordt.
Pan er weer onderuit en de boel nogmaals gecontroleerd. Er ligt wel een beetje slijpsel in de pan dus ik vermoed dat de bak een beetje aan het overlijden is.
Ik gaat maar eens informeren wat een nieuwe of revisie kost.
Ed
Wat betreft de converter, Die moet wel ver genoeg op de as zitten want anders kan je hem simpelweg niet tegen het blok aanzetten zonder speling tussen deze 2 te hebben.
als bak en blok tegen elkaar zitten moet er ongeveer een halve tot hele centimeter speling zitten tussen de converter en de flexplate. Dit was bij mij dus het geval en dus goed. Zou je de converter nu nog verder de bak in kunnen duwen dan klopt ook de afstand van de startmotor naar de startkrans niet meer dus... Volgens mij kan je de converter niet verkeerd monteren.
Ed
als bak en blok tegen elkaar zitten moet er ongeveer een halve tot hele centimeter speling zitten tussen de converter en de flexplate. Dit was bij mij dus het geval en dus goed. Zou je de converter nu nog verder de bak in kunnen duwen dan klopt ook de afstand van de startmotor naar de startkrans niet meer dus... Volgens mij kan je de converter niet verkeerd monteren.
Ed