DANA 44 of DANA 60?
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
- Locatie: Lommel (België)
Ik weet niet beter dan dat een D/W100 = 1/2 ton, D/W200 = 3/4 ton, D/W300 = 1 ton.
Onder een W200 van 76 of 77 zit bij mijn weten standaard een Dana 44; misschien dat andere bouwjaren ooit een afwijkende as gehad hebben. De enige W200 die ik wel eens zie met een Dana 60 is de cross-Dodge van Arie Peele, die zelf een Dana 60 achteras heeft omgebouwd naar vooras.
Verschil is duidelijk te zien; kijk maar eens naar de klok van de vooras (44) en achteras (66).
Groet,
Willy
Onder een W200 van 76 of 77 zit bij mijn weten standaard een Dana 44; misschien dat andere bouwjaren ooit een afwijkende as gehad hebben. De enige W200 die ik wel eens zie met een Dana 60 is de cross-Dodge van Arie Peele, die zelf een Dana 60 achteras heeft omgebouwd naar vooras.
Verschil is duidelijk te zien; kijk maar eens naar de klok van de vooras (44) en achteras (66).
Groet,
Willy
My wife? yes.
My dog? maybe.
My Dodge? NEVER!
My dog? maybe.
My Dodge? NEVER!
Voor zover ik weet heeft de Dodge W200 uit 1977 standaard een 44FBJ vooras, net als standaard een 318 motor geleverd werd.
Als "extra equipment" (fabrieksoptie) kon er ook voor een Dana 60 gekozen worden.
Het leger (waar onze meeste Dodges vandaan komen) heeft echter voor de standaard (44FBJ) gekozen.
Als "extra equipment" (fabrieksoptie) kon er ook voor een Dana 60 gekozen worden.
Het leger (waar onze meeste Dodges vandaan komen) heeft echter voor de standaard (44FBJ) gekozen.
Gerhart
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
- Locatie: Lommel (België)
Ik begrijp hieruit dat je een liftkit wil?
Ik heb met een 4" liftkit rondgereden, welke achter met blokken verhoogd was.
Aan de prijs te zien, is jouw "kit" dat ook.
Mijn advies: de extra dollars voor een "system" (dus met vier nieuwe veren) zijn het zeker waard.
Achter liften met blokken kan heel goed, maar haalt het nooit bij nieuwe veren.
Ik heb met een 4" liftkit rondgereden, welke achter met blokken verhoogd was.
Aan de prijs te zien, is jouw "kit" dat ook.
Mijn advies: de extra dollars voor een "system" (dus met vier nieuwe veren) zijn het zeker waard.
Achter liften met blokken kan heel goed, maar haalt het nooit bij nieuwe veren.
Gerhart
-
- Berichten: 81
- Lid geworden op: 25 nov 2002 23:07
- Locatie: Lommel (België)
Ik weet dat er bij mijn Dodge achteraan al een blok tussen de veren en de as zit. Is dat standaard? Ik heb altijd gedacht dat de achteras verhoogd was, en dat ie daarom een beetje 'voorover' staat. Nu lees ik ergens dat er sprake is van een 'factory block' (standaard block tss. as en veren?). Of het standaard blok is vervangen door een ander blok...
Goed dat je dat zegt, Gerhart, van die achterveren, ga ik zeker overwegen. Dat wordt nog wat extra overgewicht op de vlieger :-)
Ik ga nog wat verder shoppen :-)))
Goed dat je dat zegt, Gerhart, van die achterveren, ga ik zeker overwegen. Dat wordt nog wat extra overgewicht op de vlieger :-)
Ik ga nog wat verder shoppen :-)))
- Bijlagen
-
- DSC02152.JPG (0 Bytes) 3008 keer bekeken
Never regret things you did, only those you didn't try.