Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Sidepipes en verdere uitlaat - weer kassa..help help

87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Ik heb één uitlaat en dat klinkt echt waardeloos. Je hoort gewoon totaal niet hoeveel toeren de motor maakt en het geluid uit de uitlaat klinkt als een lekke regenbuis/slurpend afvoerputje.

Ik kan alleen niet lassen. Is het verstandig om op een cursus te gaan of valt het wel te leren door te prutsen?
jean-paul
Berichten: 130
Lid geworden op: 04 jan 2003 17:36
Locatie: GROESBEEK

Bericht door jean-paul »

Nou Wilf nu je een Dodge hebt is het altijd wel handig als je kunt lassen maar als je een beetje handig bent moet het door te oefenen wel lukken.
Gr jp jp(je kunt mij altijd wel mailen als het5 nodig zou zijn)
roja
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 mei 2002 12:15
Locatie: Gorinchem
Contacteer:

Bericht door roja »

Gerhart,

Wat is het verschil in geluid, kracht etc. als je dan geen balanspijp hebt.
Mijn dubbelsysteem is gebouwd door toch geen onbekende, Co Oskam. Hij heeft mij toen geadviseerd om geen balanspijp ertussen te zetten. Ik kan mij de reden even niet meer voor de geest halen.

Mocht je me overtuigen dat er veel meer pluspunten aan een balanspijp zitten dan ben ik al onder de auto om het te fiksen!

Groet,

Roy
Looking for another Dodge
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Ik ben helemaal pro-balanspijp. Ik heb het verschil zelf gemerkt.
Voor de balanspijp.
Onregelmatig vervelend knetter geluid.

na de balanspijp
Lekker v8 gepruttel bij stationair, keurig afwisselend. Meer trekkracht onderin, bij hogere toeren geen geknetter meer (heb cherrybombs).

Daarbij hoe korter hoe beter heb ik het idee, eerst had ik deze:
Hier had ik meer trekkracht, maarja geen vooraandrijving.
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Toen maar deze, trekkracht iets minder, maar nog meer als zonder balanspijp, geluid hetzelfde:
Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Maar ik denk dat deze constructie (frans veldman) het beste is:

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>

Probeer het gewoon, als je het niks vind las je hem weer dicht :D succes!



Edited By kars on 1064991748
rudodge
Berichten: 236
Lid geworden op: 16 mei 2002 00:03
Locatie: Heelsum (gld)

Bericht door rudodge »

hey das een leuk idee van dat lassen
persoonlijk ben ik helemaal weg van tig lassen alleen ben je toch beperkt met tig lassen,aangezien je een toch een beetje plaatdikte moet hebben om het goed te kunnen lassen en het moet brandschoon zijn
ik heb zelf m,n uitlaatsysteem in tig gelast ,ben nu nog bezig met een rollbar in elkaar aan het lassen
als je kan lassen kan je veel geld besparen en als je een dodge hebt is het altijd makkelijk om een beetje te kunnen lassen

mvg rudodge
Bijlagen
uitlaat1.JPG
uitlaat1.JPG (0 Bytes) 3349 keer bekeken
Romano
Berichten: 77
Lid geworden op: 29 aug 2002 00:16
Locatie: Amsterdam

Bericht door Romano »

De twee "helften" van je motor (goed omschreven Gerhart) werken beter samen doordat de stroom van de uitlaatgassen van de cylinder in de ene cylinderbank, de uitlaatgassen van de cylinderbank aan de andere kant al gaat aanzuigen bij de volgende cylinderexplosie,
vooral bij laag koppel (dus in het terrein) geeft dit aanmerkelijk meer kracht. Je kan het vergelijken met een HR cv ketel, deze gebruikt ook minder energie doordat de warmte hergebruikt wordt. Bij een balanspijp gebruik je dus de energie van de laatste explosie om de aanzuigsnelheid van de uitlaatgassen van de volgende explosie te helpen. Ik dacht dat dit item al vaker besproken was in het forum, maar geloof ons, het werkt! En wat het geluid betreft, wake up, beter een beschaafd donkere naaimachine , die alle hindernissen neemt, dan een onsamenhangend gebrul zonder pk,s.
Once a dodge, always a dodge! Afbeelding Dodge M880 W200 Power wagon Website
87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Gaaaaaaaaf idee van dat lassen, Bakbeesjuh! Daar wil ik best wel voor terug naar Fryslân riden!
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Maar maakt het niet uit hoe lang die balans pijp is? ik bedoel je hebt toch aan 2 kanten dan die site pipes en das toch een hele breete die , die balans pijp moet maken van de ene kant naar de auto naar de andere. of maakt het niet uit doe lang je balans pijp is? Groetjes Niels
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

Ik heb het al gemerkt toen ik mijn bocht wat langer moest maken. Ik zou hem zo kort mogelijk houden. De ene kant moet de andere kant aanzuigen, dus hoe korter die weg hoe beter denk ik dan.
lovedodge
Berichten: 96
Lid geworden op: 05 aug 2003 14:45

Bericht door lovedodge »

Owkeej bedankt, maakt de diameter ook nog wat uit? en de dikte van de want van de pijp? Gr Niels
kars
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 apr 2001 13:33

Bericht door kars »

pfew , dat staat hier ergens op het forum, ik geloof in ieder geval 2/3 van de diameter van de uitlaat zlef
wouter
Berichten: 65
Lid geworden op: 17 mar 2001 22:29
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Bericht door wouter »

Hey Roger,

Dat van die balanspijp er tussen lassen, nou daar kom ik graag voor langs. Friesland is helemaal niet ver. Amerikaanse auto = amerikaanse afstanden. Ik heb zelf wel een lasapparaat, maar absoluut geen 3D inzicht. En dan komt het nooit aan mekaar. Lijkt me absoluut heel leuk om daar eens voor bij jou langs te komen en samen daar eens wat van te bakken. Count me in!

Groeten, Wouter.
--> Voor de aanhouder is geen weg onbegaanbaar. <--
Rienk
Berichten: 239
Lid geworden op: 12 feb 2001 16:59
Locatie: Heerenveen-NL
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Wouter,

Nou hebben we hier in het Noorden jaaaaaaaaaren ons stinkende best lopen te doen de rest van NL er van te overtuigen dat alles hier nog met krantenpapier is dichtgeplakt, en hartstikke ver is, en nou ga jij doodleuk melden dat Frl. niet ver is.

Daar gaat onze exclusieviteit.....
:) :) :)



Edited By Rienk on 1066171305
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

Niels,
Volgens mij heb jij mij een meeltje gestuurd met vragen over mijn uitlaatsysteem. nu heb ik een heel epistel terug gestuurd maar krijg telkens alles weer terug.
volgens mij klopt er iets niet met je hotmail ofzo. check het effe.
ik hoor het wel.
mazzel Ed :angry:
Plaats reactie