Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Remklauw blijft hangen - Na vervanging vd klauw

109-1005169105

Bericht door 109-1005169105 »

Tijdens de APK bleek er een remverschil van 60% te zitten tussen de voorremmen zodat ik degene die het minst remde maar eens heb losgehaald. Daarbij bleek de cup aardig ingesleten te zijn; blijkbaar heeft de vorige eigenaar een keertje een remschoen verloren en kwam daar pas wat laat achter (zie foto).

Ik had nog een andere remklauw liggen dus heb ik de cup eruitgehaald, grondig gereinigd, rubbers waren nog perfect en weer in elkaar gezet. Daarna de complete remklauw vervangen en de boel ontlucht. Nu blijft de rem echter hangen (komt niet meer terug).

Wat kan hier de oorzaak van zijn? Ik heb geen speciaal vet gebruikt bij het terugmonteren van de cup in de cylinder, maar nat gehouden met wat remolie. Kan dat het probleem zijn? Er waren geen beschadigingen aan zowel cup als cylinder. Kan het zijn dat het systeem nog niet goed genoeg is ontlucht?

Afbeelding (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
biestieboy

Bericht door biestieboy »

Is hoogstwaarschijnlijk heel simpel, de cup uit de andere cilinder kan een minimaal beetje groter zijn dan de vorige.

Dat komt meer voor bij die plastic dingen, je kan een nieuwe cup kopen maar ik heb bij mij de cup rondom met polijstpapier wat geschuurd ( heel minimaal)en toen met veel remmenvet in elkaar gezet en dan doet hij het weer als vanouds.

arjan
109-1005169105

Bericht door 109-1005169105 »

Ik had mijn berichtje mischien wat onduidelijk geschreven; ik heb namelijk een compleet andere remklauw incl. bijbehorende zuiger gemonteerd. Die heb ik vantevoren eerst uit elkaar gehaald om schoon te maken en op slijtage te controleren. Ik had alleen geen remmenvet, dus de zuiger zit - gesmeerd met wat remolie - in de remklauw.

Om er zeker van te zijn dat het niet de remslang is die verstopt zit, heb ik gisteren de oude remklauw teruggezet. Dat gaat een stuk beter. Ik denk dat ik die toch maar ga laten zitten; hij is nog goed m.u.v. een slijtage aan het oppervlak van de cup; die is ingesleten in het model van het remblok (zie foto). Lijkt me op zich niet zo erg, behalve dat ie een milimeter verder van de schijf zit dan de andere kant van mijn as. Dat kan toch geen 60% remverschil opleveren?
101-1005169077

Bericht door 101-1005169077 »

En of je een remverschil kan krijgen. Ik zie namelijk op de foto dat het cupje schuin afgesleten is. hierdoor wordt het cupje dus ook scheef in de klauw geduwd als er druk op komt en loopt in princiepe vast met als resultaat een remverschil.

Wat betreft het blijven hangen van je rem, Dat kan komen omdat er een kleine oneffenheid in de klauw of op het cupje zit.
Mijn advies, altijd als de remklauw en het cupje uit elkaar gaan een revisie setje monteren. Nooit de oude rubbers en ringen terug zetten. Dit gaat meestal fout.

Voor het monteren de klauw even honen met een hoonsteentje dat je bij elke auto materialenzaak kan kopen (10€). Wel remolie gebruiken tijdens honen.

Kupje controleren op beschadigingen.

Het cupje moet met gemak in de klauw glijden.

Alles lekker in de remolie smeren en monteren maar.

Na deze handelingen moet alles weer in orde zijn.

Cucces Ed
Nico

Bericht door Nico »

Hoi Mike
Ik heb dat probleem laats ook gehad na het vervangen van een remcilinder en mijn remblokjes.De linkerrem kwam niet meer terug,en de rook sloeg eraf.na veel zoeken kwam ik er achter dat er gewoon te veel remolie in het systeem zat,zodat de blokjes niet meer terug konden komen.heb toen wat olie uit mijn hoofdremcilinder gehaald,en toen was mijn probleem opgelost :D misschien is het bij jou wel heel iets anders,maar kijk hier eens naar.
Groet Nico
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
Plaats reactie