ontstekingsproblemen - geen juiste afstelling te krijgen
de ontsteking is niet juist te krijgen zonder dat de motor stilvalt dus heb ik eerst de timing nagekeken en die staat nu zeker goed.De distributieketting en tandwielen zijn reeds vervangen en de puntjes staan perfect overeen .Als de timing op 0 staat wijst de rotor niet naar de eerste cilinder en is onmogelijk in die richting te zetten. De kap van de delco is zeker niet meer origineel er is dus al eens aan gewerkt
de vorige eigenaar heeft wel met meer dingen aan het kl..ten geweest en was blijkbaar een grote chevyfan (servo van chevy en derg ) ik begin te vermoeden dat de delco ook wel eens van dat andere merk zou kunnen zijn. Aan de delco die er insteekt kan ik niet zien van welk merk hij zou kunnen zijn maar hij past wel.Ik zit dus met enkele vragen nl.
hoe kan ik er zeker van zijn dat de delco van dodge is(318)
kunnen er nog andere oorzaken zijn dat die rotor niet in de goede richting wijst?
als de motor koud is dan start hij nog redelijk maar warm moeilijk of niet.op het moment dat je stopt met starten wil de motor soms juist wel aanslagen.Eens de motor loopt draait hij goed maar wel onregelmatig op relantie.
Wie helpt hier ff uit?
groeten luc :(
de vorige eigenaar heeft wel met meer dingen aan het kl..ten geweest en was blijkbaar een grote chevyfan (servo van chevy en derg ) ik begin te vermoeden dat de delco ook wel eens van dat andere merk zou kunnen zijn. Aan de delco die er insteekt kan ik niet zien van welk merk hij zou kunnen zijn maar hij past wel.Ik zit dus met enkele vragen nl.
hoe kan ik er zeker van zijn dat de delco van dodge is(318)
kunnen er nog andere oorzaken zijn dat die rotor niet in de goede richting wijst?
als de motor koud is dan start hij nog redelijk maar warm moeilijk of niet.op het moment dat je stopt met starten wil de motor soms juist wel aanslagen.Eens de motor loopt draait hij goed maar wel onregelmatig op relantie.
Wie helpt hier ff uit?
groeten luc :(
Het kan zijn dat de ontsteking er verdraaid op zit.
In dat geval zou hij waarschijnlijk een halve slag gedraaid zitten en wijst de rotor dus inderdaad niet meer richting cilinder 1 maar (denk ik) richting cilinder 8?
Edited By AquaFobia on 1062883095
In dat geval zou hij waarschijnlijk een halve slag gedraaid zitten en wijst de rotor dus inderdaad niet meer richting cilinder 1 maar (denk ik) richting cilinder 8?
Edited By AquaFobia on 1062883095
gr,
Ronald
[
'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD
<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Ronald
[
'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD
<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Heel spijtig voor rastaroesti maar ik heb hier geen Peter Barden rondlopen die ff onder de motorkap komt kijken.
De rotor wijst ofwel recht vooruit of recht achteruit.
Als de delco op zijn plaats zit dan is er wel een speling van enkele mm op de rotor. zou het kunnen dat er een verkeerde delco of verdeelkap op de motor zit .Aan wat zou de originele delco te herkennen zijn .
De rotor wijst ofwel recht vooruit of recht achteruit.
Als de delco op zijn plaats zit dan is er wel een speling van enkele mm op de rotor. zou het kunnen dat er een verkeerde delco of verdeelkap op de motor zit .Aan wat zou de originele delco te herkennen zijn .
- Bijlagen
-
- 000_0043.JPG
- (0 Bytes) 1504 keer gedownload
Nou, eeeh, niet om lullig te doen, maar zo werkt t niet helemaal...
Je vacuum aansluiting hoort BOVEN de gasklep uit te komen. Op een carburateur zitten meestal meerdere vacuumaansluitingen, en 1 of meer daarvan komen ónder, en 1 of meer bóven de gasklep uit.
Als je motor, als ie loopt, (en als de carburateur stationair goed is afgesteld!) met het aankoppelen van het vacuumslangetje acuut 5 a 15 graden vervroegt zit de slang op een verkeerde poort. Als ie op de goede poort zit ziet de vacuumvervroeger amper vacuum omdat bij stationair draaien de gasklep zo goed als dicht zit.
De vacuumvervroeging is bedacht om de motor op kruissnelheid wat minder te laten zuipen. Ga maar na, het gas staat 30 a 50 % open, je rijdt vrolijk 60 mijl, en de motor krijgt (veel) minder brandstof en lucht binnen dan ie aan kan (zoals bij vol gas). En omdat die minder talrijke zuurstof en koolwaterstof molecuultjes met zijn allen in dezelfde grote ruimte (de cylinder) zitten als wanneer ze met 3 keer zoveel zijn (vol gas) hebben ze wat meer tijd nodig om elkaar te vinden en te reageren, maar je wilt toch dat de meesten elkaar vinden kort nadat de zuiger in het bovenste dode punt staat. Dat los je dus op door met vacuum het ontstekingstijdstip te vervroegen.
Dat vacuum onder 'cruisen' (ik vind kruissnelheid zo'n lang woord om in te typen :) ) onstaat dus doordat die gasklep maar gedeeltelijk openstaat, en zuigers er in inlaatslag wel aan 'trekken'. Bij vol gas geven valt het vacuum weg, en die extra vacuumvervroeging dus ook.
Als je nu die slang onder de gasklep aansluit, staat ALTIJD het manifold vacuum op je vervroeger, en werkt het geheel niet meer helemaal zoals bovenomschreven bedoeld. Koppel je de slang aan op een poort die boven de gaskleppen uitkomt, dan werkt t wel zoals t hoort, op carburateurvacuum.
Je vacuum aansluiting hoort BOVEN de gasklep uit te komen. Op een carburateur zitten meestal meerdere vacuumaansluitingen, en 1 of meer daarvan komen ónder, en 1 of meer bóven de gasklep uit.
Als je motor, als ie loopt, (en als de carburateur stationair goed is afgesteld!) met het aankoppelen van het vacuumslangetje acuut 5 a 15 graden vervroegt zit de slang op een verkeerde poort. Als ie op de goede poort zit ziet de vacuumvervroeger amper vacuum omdat bij stationair draaien de gasklep zo goed als dicht zit.
De vacuumvervroeging is bedacht om de motor op kruissnelheid wat minder te laten zuipen. Ga maar na, het gas staat 30 a 50 % open, je rijdt vrolijk 60 mijl, en de motor krijgt (veel) minder brandstof en lucht binnen dan ie aan kan (zoals bij vol gas). En omdat die minder talrijke zuurstof en koolwaterstof molecuultjes met zijn allen in dezelfde grote ruimte (de cylinder) zitten als wanneer ze met 3 keer zoveel zijn (vol gas) hebben ze wat meer tijd nodig om elkaar te vinden en te reageren, maar je wilt toch dat de meesten elkaar vinden kort nadat de zuiger in het bovenste dode punt staat. Dat los je dus op door met vacuum het ontstekingstijdstip te vervroegen.
Dat vacuum onder 'cruisen' (ik vind kruissnelheid zo'n lang woord om in te typen :) ) onstaat dus doordat die gasklep maar gedeeltelijk openstaat, en zuigers er in inlaatslag wel aan 'trekken'. Bij vol gas geven valt het vacuum weg, en die extra vacuumvervroeging dus ook.
Als je nu die slang onder de gasklep aansluit, staat ALTIJD het manifold vacuum op je vervroeger, en werkt het geheel niet meer helemaal zoals bovenomschreven bedoeld. Koppel je de slang aan op een poort die boven de gaskleppen uitkomt, dan werkt t wel zoals t hoort, op carburateurvacuum.
Wat ik ook maar doe de rotor blijft steeds recht naar voor wijzen(of recht naar achter)als de timing op 0 staat.
Achter aan de carburator komen er 2 leidingen samen die op het uiteinde zijn afgeblindt , waarom weet ik niet dit was zo.
de andere leiding loopt naar de delco,zie foto's
Is dit een normale situatie of zit het hier ook verkeerd?
groeten luc ???
Achter aan de carburator komen er 2 leidingen samen die op het uiteinde zijn afgeblindt , waarom weet ik niet dit was zo.
de andere leiding loopt naar de delco,zie foto's
Is dit een normale situatie of zit het hier ook verkeerd?
groeten luc ???
- Bijlagen
-
- carb_0015.JPG (0 Bytes) 4286 keer bekeken
-
- Berichten: 564
- Lid geworden op: 08 okt 2002 15:43
- Locatie: Dorp aan de Maas Borgharen
- Contacteer:
He Luc .
Die rubber slang van de carborateur zit bij mij op het vacuum blok dat is dat ronde ding aan de linkse kant.
Waar gaat dat stuk rubber naar toe wat uit beeld loopt linkse kant:rock:
Edited By country4all on 1063121316
Die rubber slang van de carborateur zit bij mij op het vacuum blok dat is dat ronde ding aan de linkse kant.
Waar gaat dat stuk rubber naar toe wat uit beeld loopt linkse kant:rock:
Edited By country4all on 1063121316
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.
Buy a hybride....................... We need the gas
Mijn groen bakske is ondertussen verkleurd naar mat zwart en daar is hij blijkbaar zeer gelukkig mee want hij DRAAIT TERUG.Al die onstekingsellende was dus te wijten aan dat witte weerstandsblok .
Bij het doormeten bleken beide weerstanden om zeep , dus blokje er tussen uit en gewoon doorverbonden en even starten en toen VROEM....
Als alles nu nog een beetje meezit wordt hij zondag in Rilland-Bath gedoopt.
Nog wel ff de mensen bedanken die via het forum geholpen hebben.
groeten van een :D luc
Bij het doormeten bleken beide weerstanden om zeep , dus blokje er tussen uit en gewoon doorverbonden en even starten en toen VROEM....
Als alles nu nog een beetje meezit wordt hij zondag in Rilland-Bath gedoopt.
Nog wel ff de mensen bedanken die via het forum geholpen hebben.
groeten van een :D luc