Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

roestige aangelegenheden

87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Mijn laagje lak wordt de laatste tijd steeds enthousiaster weggeduwd door roest. Het dak begint er af te vallen, de bak lijkt wel alsof 'ie lekgeschoten is en als het regent worden mijn voeten nat.

Nu heb ik zelf al geprobeerd wat verf er af te krijgen om deel voor deel de wagen weer roestvrij te krijgen en opnieuw te verven, maar echt makkelijk ging dat niet.

Mijn vraagjes:

1. hoe haal je verf er het makkelijkst af? Schuurpapier kost me eeuwen.
2. waarmee behandel ik de roest? Die kleine flesjes 'wondermiddel' waar je je scheel aan betaalt die roest om zouden vormen tot een keiharde zwarte laag, is dat wat..?
En tectyl e.d.?
3. waarmee verf je de wagen? (wat voor grondverf is goed en waar kan je dat in blikken krijgen - spuitbussen zijn voor mini's)

Oh en mocht ik zo gek worden van het karwei dat ik het uit zou laten besteden; wat ben je voor een complete Dodge kwijt als je hem laat spuiten (incl. strippen en roestbehandelen/gaten dichten)?

alvast bedankt voor de tips.
Kaiser Sose

Bericht door Kaiser Sose »

Inklusief de hele rimram weet ik niet, maar ik heb die van mij overlaatst laten spuiten en dat kostte mij 550 euro. Dat was dan bovendien met metaalglanslak. Al het voorbereidende werk had ik zoveel mogelijk zelf gedaan (met af en toe de deskundige hulp/raad van een bevriende carrosier). De spuiter moest enkel nog wat zaken afplakken en kon dan aan de slag.
Wat het precies zou kosten als je alles zou laten uitvoeren hangt natuurlijk veel af van de staat van je wagen en het resultaat dat je wil bekomen. Vooral het plamuren kan veel tijd kosten en als je dan telt aan pakweg 25€/uur...
Never regret things you did, only those you didn't try.
Kaiser Sose

Hier zijn enkele foto's voor en na het spuiten
Bijlagen
DSC02530.JPG
DSC02530.JPG (0 Bytes) 1782 keer bekeken
Kaiser Sose

...en na
Bijlagen
DSC02537.JPG
DSC02537.JPG (0 Bytes) 1782 keer bekeken
country4all
Contacteer:

Bericht door country4all »

Hey Wilf.

Ik heb de mijne waar dat nodig was blank gemaakt tot op de plaat met een staalkomborstel op een haakse slijptol ook wel een flex genoemd.
En voor de grotere vlakken kun je schuurschijven kopen die uit meerdere lagen schuurpapier is opgebouwd.
Deze passen ook op de slijptol, wees wel voorzichtig met je ogen en handen en gebruik beschermings middelen en stofmasker.
Je kunt er niet nat mee schuren.
Hoop dat je er wat mee kunt :D
Nog vergeten, ligt eraan wat voor een verf je wilt ik heb de mijne orgineel de kleur van de US airforce ges(potengerold), ik heb niet zuinig gerold en 5L gebruikt, met deze verf hoef je ook geen grondlak te gebruiken. :laugh:

Edited By country4all on 1061756930
Waar een wil is is een weg, waar geen weg is is een Dodge.
Als iemand een schrijf fout vindt, dan mag hij ze houden.

Buy a hybride....................... We need the gas
Afbeelding
87-1060637770

Bericht door 87-1060637770 »

Waar kan je zulke verf kopen waar je geen grondverf voor nodig hebt..?Ik heb met de Dodge 2 blikken legerverf erbij gekregen maar toen ik de auto probeerde te strippen kwam ik lagen legergroen, zwart en helemaal onderaan een roodachtige grondverf tegen.
ThomVis
Contacteer:

Bericht door ThomVis »

country4all schreef:En voor de grotere vlakken kun je schuurschijven kopen die uit meerdere lagen schuurpapier is opgebouwd.
Lamellenschijven genaamd.
Pas op, niet te hard erop drukken, je zit zo binnnen.
Plaats reactie