overberemde achterremmen - overberemde achterremmen
Gisteren heb ik samen met mijn zwager en zijn maat even gesleuteld.
We hebben de boel los gekregen en de linker achter handrem doet het nu ook weer. Het bleek dus dmv de "stelschroef" opgelost te kunnen worden.
We hadden achteraf gezien niet alles eraf hoeven te halen maar ja nu heb ik het dus ook een keer van binnen gezien.
Wat nu nog rest is het probleem van de overberemde achterremmen. Mijn zwager gaat dit even navragen bij een garage waar zijn maat zijn Cadilac heeft laten keuren. Anders ga ik voorlopig even voor de stenen in de laadbak truuk. Ik zag vanmorgen toen ik onder de Van Brienenoord brug door reed een paar hele mooie grote stenen blokken liggen. Ik denk wel dat ik er daar een paar van kan lenen een paar dagen.....
Ruud
We hebben de boel los gekregen en de linker achter handrem doet het nu ook weer. Het bleek dus dmv de "stelschroef" opgelost te kunnen worden.
We hadden achteraf gezien niet alles eraf hoeven te halen maar ja nu heb ik het dus ook een keer van binnen gezien.
Wat nu nog rest is het probleem van de overberemde achterremmen. Mijn zwager gaat dit even navragen bij een garage waar zijn maat zijn Cadilac heeft laten keuren. Anders ga ik voorlopig even voor de stenen in de laadbak truuk. Ik zag vanmorgen toen ik onder de Van Brienenoord brug door reed een paar hele mooie grote stenen blokken liggen. Ik denk wel dat ik er daar een paar van kan lenen een paar dagen.....
Ruud
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
Pas geleden heb ik vernomen dat onze Dodges op een speciale manier gekeurd moeten worden (dat wil zeggen de remvertraging) in verband met de ouderdom.
Men zou dit moeten doen met een remvertragingsmeter IN de auto en dus niet met een remmenbank.
Nou maakt het volgens mij niet helemaal uit hoe je de remvertraging meet, maar voor bedrijfswagens gelden andere eisen dan voor personenwagens.
Bij een bedrijfswagen mag de remvertraging veel minder zijn dan bij personenwagens en moeten ze dus ook met minder pedaalkracht meten.
De meeste bedrijven testen volgens mij met 70kg pedaaldruk wat in het geval van onze Dodges dus gewoon teveel is.
Remt men minder hard, komt er dus minder druk op de achterremmen en blokkeren ze ook niet.
Ik ben zelf geen APK meester en heb ook niet de mogelijkheid een en ander na te zoeken in de boeken dus hang me niet op als het niet klopt.
Men zou dit moeten doen met een remvertragingsmeter IN de auto en dus niet met een remmenbank.
Nou maakt het volgens mij niet helemaal uit hoe je de remvertraging meet, maar voor bedrijfswagens gelden andere eisen dan voor personenwagens.
Bij een bedrijfswagen mag de remvertraging veel minder zijn dan bij personenwagens en moeten ze dus ook met minder pedaalkracht meten.
De meeste bedrijven testen volgens mij met 70kg pedaaldruk wat in het geval van onze Dodges dus gewoon teveel is.
Remt men minder hard, komt er dus minder druk op de achterremmen en blokkeren ze ook niet.
Ik ben zelf geen APK meester en heb ook niet de mogelijkheid een en ander na te zoeken in de boeken dus hang me niet op als het niet klopt.
gr,
Ronald
[
'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD
<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Ronald
[
'76 Dodge W200
'80 Dodge Ramcharger 100 AD
<=- AquaFobia - I don't fear water, really, I don't. -=>
Nou morgen moet de Dodge weer voor de APK. Ik zit nog steeds met het achterremmen probleem. Ik wil komend jaar remdrukbegrenzer inbouwen maar voor nu wil ik de tip van Tonnie volgen en er gewoon even wat stenen ingooien. Maar dat valt niet echt mee.
Gisteren middag (zondag) dacht ik ik ga onder de Van BrienenoordBrug even wat stenen ophalen. Dit is namelijk bijna een illegale vuilstort plaats geworden. Ik vrolijk sjouwen en zweten. Ik had een aardig vrachtje al in de bak liggen. Ik dacht ik doe er nog 1 bij en dan is het mooi.......
Je mag 1 keer raden wie er aan komt.......de politie. Ik kon alles weer uitladen. Het was diefstal zeiden ze.
Vanmorgen ben ik naar de gemeente werf gereden. Is het daar ook niet mogelijk om stenen te lenen........
Het is om moedeloos van te worden :( :( :(
Gisteren middag (zondag) dacht ik ik ga onder de Van BrienenoordBrug even wat stenen ophalen. Dit is namelijk bijna een illegale vuilstort plaats geworden. Ik vrolijk sjouwen en zweten. Ik had een aardig vrachtje al in de bak liggen. Ik dacht ik doe er nog 1 bij en dan is het mooi.......
Je mag 1 keer raden wie er aan komt.......de politie. Ik kon alles weer uitladen. Het was diefstal zeiden ze.
Vanmorgen ben ik naar de gemeente werf gereden. Is het daar ook niet mogelijk om stenen te lenen........
Het is om moedeloos van te worden :( :( :(
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
Mijn zwager heeft gelukkig bij zijn Scania garage kunnen regelen dat we vanavond een blok beton op kunnen halen die zij gebruiken om trailer belast te kunnen keuren. (kijk zij doen het wel....)
Als we mazzel hebben kunnen we de Dodge ook nog even op de remmenbank zetten......
Ruud ???
Als we mazzel hebben kunnen we de Dodge ook nog even op de remmenbank zetten......
Ruud ???
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
Ja dat was ik ook van plan maar het is niet overtuigend als je met een bonk beton naar je auto toe aan het lopen bent als de politie er aan komt.......ha ha
Ik zal even een foto maken van het blok beton dat nu in de laadbak ligt het is echt uniek............over de remmen hebben ze nu niet meer over gezeurd bij de APK. Wel heb ik een nieuwe mega lijst van punten op gekregen.
:( :( :(
Ik zal even een foto maken van het blok beton dat nu in de laadbak ligt het is echt uniek............over de remmen hebben ze nu niet meer over gezeurd bij de APK. Wel heb ik een nieuwe mega lijst van punten op gekregen.
:( :( :(
'81 W250 Crew Cab 318ci V8
Leuke antwoorden allemaal,,
ik heb inmiddels andere remcylinders geplaats (met dank aan ronald) maar of dit afdoende is vraag ik me af.. en wat ronald opperde over de manier van keuren daar zou ik graag meer duidelijkheid over willen hebben maar waar begin je ??
de RDW is een vrij stugge instantie die zo hun eigen manieren en regeltjes hebben t.a.v keuren..
en die optie met een blok beton in je laadbak, ik denk niet dat ze dat zomaar goed vinden bij de rdw.. en als dat wel zo is dan gooi ik mijn bak mooi vol met beton of een plaat ijzer..
Wel vreemd dat destijds er wel een typegoedkeuring is afgegeven met de standaard remcylinders en als je nu voor een keuring gaat ze er op afgekeurd worden.. vreemd allemaal..
maar the story continue's
Brutus
ik heb inmiddels andere remcylinders geplaats (met dank aan ronald) maar of dit afdoende is vraag ik me af.. en wat ronald opperde over de manier van keuren daar zou ik graag meer duidelijkheid over willen hebben maar waar begin je ??
de RDW is een vrij stugge instantie die zo hun eigen manieren en regeltjes hebben t.a.v keuren..
en die optie met een blok beton in je laadbak, ik denk niet dat ze dat zomaar goed vinden bij de rdw.. en als dat wel zo is dan gooi ik mijn bak mooi vol met beton of een plaat ijzer..
Wel vreemd dat destijds er wel een typegoedkeuring is afgegeven met de standaard remcylinders en als je nu voor een keuring gaat ze er op afgekeurd worden.. vreemd allemaal..
maar the story continue's
Brutus
bij de herkeuring is gebleken dat de kleinere remcylinders wel degelijk uitmaken..
bij de eerste keuring gaf de meter een uitslag van 5 aan en bij de herkeuring 3.. dus het heeft wel degelijk nut als je problemen met de keuring heb om deze kleinere cylinders te plaatsen.. en de kosten en het werk valt best mee..
mijn auto is er mee door de RDW gekomen dus apk lijkt me ook geen probleem..
dank aan iedereen
bij de eerste keuring gaf de meter een uitslag van 5 aan en bij de herkeuring 3.. dus het heeft wel degelijk nut als je problemen met de keuring heb om deze kleinere cylinders te plaatsen.. en de kosten en het werk valt best mee..
mijn auto is er mee door de RDW gekomen dus apk lijkt me ook geen probleem..
dank aan iedereen