Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

uitlaatsysteem - van voor tot achter

Ruud de Jong

Bericht door Ruud de Jong »

Wie weet een goed adres voor het samenstellen van een RVS uitlaatsysteem? Tips over samenstelling zijn ook welkom.
robbert peter

Bericht door robbert peter »

bij eps in hoogezand hebben ze veel verstand van (rvs)uitlaten voor amerikanen kijk eens op http://www.uitlaten.com/main.html

Robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Rienk
Contacteer:

Bericht door Rienk »

Waarom maak je ze niet zelf ? Ik heb er zelf gebrouwen 2 maal rvs 2,5 duim, met flowtech headers onder. De dempers hebben we zelf gemaakt door geperforeerde plaat op te rollen tot 2,5", en daar dan een 5" pijp omheen. Ongeveer een meter lang. Tussenruimte volstampen met rvs draai en of frees spanen, dichtlassen, klaar. Geeft een mooi donkerbruin geluidje, maar niet erg luid. Misschien dat twee maal 2.5" wat teveel van het goede voor een standaard blok is, maar kwaad kan het niet, imnsho. Ook zou je eens op www.uitlaten.com kunnen kijken (Hoogezand)
robbert peter

wie weet waar ik pijp en bochten kan kopen (geen rvs, want dat kan ik niet lassen)

robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Ruud de Jong

Bedankt voor jullie reactie. Op de site van Hogeveen was ik via de handige adressen al geweest. Zelf kan ik ook niet lassen en buigen dus ik wil het laten doen. Ik ben meer op zoek naar een wat bedrijf in de buurt van midden Nederland. Bovendien probeer ik het zo betaalbaar mogelijk te houden en ik heb de indruk dat die zaak in Hogeveen aardig aan de prijs is. Wie heeft hier iets zinnigs op te zeggen?
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Ik heb onder m'n Dodge 'n dubbel systeem laten maken bij EPS (twee pijpen van motor tot uiteinde met een dubbele demper). Ik heb zelf een paar headers gemonteerd en hierop hebben ze de nieuwe uitlaatpijpen pasgemaakt. Bij mij lopen de pijpen niet helemaal naar achteren, maar komen ze net voor het achterwiel (rechts) onder de laadbak uit.
Dit kostte mij (drie jaar geleden) ƒ 1700,- (incl. BTW).
Nou denk je waarschijnlijk: "da kost nogal wa!".
Let wel op dat je 'n RVS uitlaat nooit meer hoeft te vernieuwen en 'n stalen toch best wel regelmatig. Als je dus je stalen uitlaat drie keer vervangen hebt, heb je net zoveel betaald als voor 'n RVS (en drie keer zoveel ellende gehad).
Mijn uitlaat is er binnen één dag onder geknutseld (ze maken 'm precies zoals jij 'm hebben wilt) en werken alles 120% af (méér dan perfect dus).
Gerhart
Ruud de Jong

Bedankt Gerhart voor je info. Dit was verhelderend. Als er nog meer mensen prijzen weten zou ik dit graag weten. M.n. omdat ik toch graag een uitlaat van voor tot achter zou willen. (ik rijd in een D 350 crewcab) En ik ben nog steeds op zoek naar een adres in Midden Nederland. Of zijn die er niet?
Wie heeft ervaring met Automax? (staat in de handige adressenlijst)
dodge zeeland

Bericht door dodge zeeland »

ik heb je vraag gelezen en heb een addres voor je.
het bedrijf heet csp autosport en zit in nieuwegein (utr.)
zij maken voor zeer redelijke prijs een uitlaat naar jou wens. daar bij is dit het bedrijf voor motortune-up in nederland ,als je nog wat wil weten hoor ik het wel.

groeten dodge zeeland
A3 Berger

Bericht door A3 Berger »

Reactie op Robbert Peter:

Robert, ik weet niet welk lasapparaat je hebt, maar voor zowel een electrisch lasapparaat als voor een co2 (MIG) apparaat zijn er resp. roestvrijstaal laspinnen als rvs draad te koop bij de betere gereedschap zaak.

Suc6, A3
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
robbert peter

heb ik dan ook geen speciaal gas nodig??

ik heb een co 2 lasapparaat met argon 80 5

robbert peter
'76 dodge W200
'72 pontiac Catalina
MG ZS EV
Plaats reactie