Ik wil graag mijn motor zo optimaal mogelijk laten lopen, dat wil dus zeggen dat ik (voor nu althans) geen grotere carburateurs o.i.d. ga zetten, Ik wil eerst kijken wat mogelijk is met de originele spullen.
Ook heb ik hier geen ingewikkelde afstelmachienes o.i.d. bij de hand, ook geen werkplaatsen met mensen die verstand van een V-8 hebben, Ik ga het allemaal zelf moeten doen.
Nu heb ik wel het originele Dodge werkplaatshandboek, en wat ik tot nu toe begrepen heb, is dat ik de afstelgegevens (ontstekingstijdstip, stationairtoerental e.d. ) moet halen uit het hoofdstuk carburateurs, klopt dat?
als ik dan op mijn carburateur kijk zit daar een rood labeltje op, 8146s volgens het boek zegt dat dat het een Fed./Canada versie is met onstekingstijdstip 2* ATC (is dat After top dead center?), en een stationair toerental van 750 RPM. wat is de "fast Idle Speed"?
Eerlijk gezegt lijkt het mij vreemd een onstekingstijdstip wat after het TDC ligt?
Op dit moment loopt de Dodge op benzine! 95SP10 (met 10% bio erin zal wel alcohol zijn, we zijn hier in Frankrijk

Verder valt het me op dat er zo VEEL verschillende carburateurs zijn op deze motoren.
wat is nu eigenlijk de motorcode voor ONZE motoren? 318-1, of 318-3 of HD of LD of wat nou eigenlijk?
Tja, weer een boel vragen, maar eigenlijk komt dat doordat ik in die bijna 25 jaar dat ik Dodge rijd ook voornamelijk gereden heb, en me nog niet zoveel met de motor beziggehouden heb, omdat die eigenlijk gewoon ALTIJD liep!
en nu wil ik eens kijken wat ik er redelijk gezien uit kan halen.