35 inch banden
Als je niet gaat rijden wel.
33 inch past er wel onder als je alleen op de weg rijdt. Ga je het terrein in, dan zullen deze banden tegen de achterste hoek (onderaan) van de voorspatborden aanlopen. Simpele oplossing: deze hoeken wat aanpassen met de hamer, zaag, snijbrander of iets dergelijks (afhankelijk van hoe netjes je wilt dat de Dodge er na de verbouwing uitziet).
33 inch past er wel onder als je alleen op de weg rijdt. Ga je het terrein in, dan zullen deze banden tegen de achterste hoek (onderaan) van de voorspatborden aanlopen. Simpele oplossing: deze hoeken wat aanpassen met de hamer, zaag, snijbrander of iets dergelijks (afhankelijk van hoe netjes je wilt dat de Dodge er na de verbouwing uitziet).
Gerhart
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
- Contacteer:
33 inch past er prima onder, mits je de juiste velgen gebruikt. En dat is aan de voorkant 8.25... De mooiste combinatie is achter 9.75 en voor 8.25, dan staan de wielen optisch gezien in een vierkant (de vooras is iets breder) en steken ze allemaal nog net binnen de spatborden. Neem je voor 9.75 dan steken ze iets uit, wat niet alleen bij de APK problemen kan geven maar dan lopen ze in het terrein inderdaad ook aan.
Zelf heb ik 33" met de genoemde velgcombinatie en dat bevalt uitstekend! De wegligging is perfect evenals de terreineigenschappen, en bij 33" heb je ook nog behoorlijk wat koppel. Grotere banden betekent minder koppel en minder stabiliteit, meer slijtage aan de lagers, etc. Nog afgezien van het feit dat je aan je spatborden moet gaan rotzooien. Erg veel gedoe om uiteindelijk 1 inch aan hoogte te winnen.
Groeten,
Frans Veldman
Zelf heb ik 33" met de genoemde velgcombinatie en dat bevalt uitstekend! De wegligging is perfect evenals de terreineigenschappen, en bij 33" heb je ook nog behoorlijk wat koppel. Grotere banden betekent minder koppel en minder stabiliteit, meer slijtage aan de lagers, etc. Nog afgezien van het feit dat je aan je spatborden moet gaan rotzooien. Erg veel gedoe om uiteindelijk 1 inch aan hoogte te winnen.
Groeten,
Frans Veldman
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
- Contacteer:
Huh? Daar heb ik geen last van. Voor de goede orde: Je bedoelt met "stuurstang" de buis die van je stuurwiel naar je stuurhuis loopt he?
Bij mij zit er op de vooras aan beide kanten een "stopbout" waarmee je de maximale hoek van de wielen kan instellen. Verder aan je stuur draaien kan dan niet want dan kom je tegen de stopbout aan. Misschien dat iemand ooit eens die bout heeft verwijderd/bijgesteld om het parkeren makkelijker te maken?
Ik zal morgen nog eens kijken hoe dit er bij mijn Dodge uitziet. Maar ik heb dezelfde maat banden en velgen aan de voorkant, dus het is wel eigenaardig.
Groeten,
Frans Veldman
Bij mij zit er op de vooras aan beide kanten een "stopbout" waarmee je de maximale hoek van de wielen kan instellen. Verder aan je stuur draaien kan dan niet want dan kom je tegen de stopbout aan. Misschien dat iemand ooit eens die bout heeft verwijderd/bijgesteld om het parkeren makkelijker te maken?
Ik zal morgen nog eens kijken hoe dit er bij mijn Dodge uitziet. Maar ik heb dezelfde maat banden en velgen aan de voorkant, dus het is wel eigenaardig.
Groeten,
Frans Veldman
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
- Contacteer:
-
- Berichten: 129
- Lid geworden op: 23 feb 2001 10:07
- Contacteer:
Lengte is volgens mij geen probleem. Als je er 'n langere indraait moet het zeker kunnen. Afbreken????? Dan moet je wel erg gekke dingen doen; de bout wordt alleen axiaal belast en kan dan wel 'n paar ton hebben. Let wel even op dat je de juiste draad hebt (UNC of UNF) anders draai je alles kapot.
Gerhart