Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Beetje warm en scheeftrekken - Probleempje met de voorremmen?

JJF Naus

Bericht door JJF Naus »

Mannen,

ik bemerkte tijdens een klein toertochtje afgelopen weekend een piepend geluid bij het remmen. Tevens trok de Dodge 'opeens' wat naar links bij stevig doorremmen. Aangezien kopervet nog wel eens doet wonderen bij piep-geluiden (mits met beleid en op de juiste plek gesmeerd) heb ik even mijn linkerwiel eraf getrokken en de handel aan een inspectie onderworpen. Nu bleek dat de blokken dunner waren dan de 5/16 inch die Haynes voorschrijft en zijn dus direct vervangen. Voor de rechterkant had ik echter geen blokken meer liggen en hier zitten dan ook nog de oude (versleten) blokken op... Tot mijn verbazing trok mijn Dodge nu opeens naar RECHTS bij krachtig remmen...
Mijn vraag is deze: ik ga een dezer dagen naar ORC Utrecht om voor mijn recherkant nieuwe blokken te halen. Is het nu nodig om ook een revisie set te kopen? Of is het installeren van nieuwe blokken aan de rechterkant voldoende om de Dodge weer recht aan te laten remmen???

Thanx in advance, Jax.

(p.s. krijgen jullie bij het ORC Utrecht OOK altijd Chevy (!!!@#%) onderdelen mee die dan niet goed blijken te zijn?!?)
Get a life... Get a Dodge...

* 1976 Dodge W200, 318 ci (semi-daily)
* 1977 Ford Ranchero GT 500, 351 ci (semi-daily)
* 2010 John Deere X110, 18.5 hp (lawn-weekly)
rudodge

Bericht door rudodge »

ik denk dat de remblokken nog moeten inslijten op je schijven,en dat hij na verloop van tijd weer recht gaat remmen

mvg rudodge
Gerhart

Bericht door Gerhart »

Remblokken en -schoenen moet je altijd links en rechts tegelijk vervangen, anders krijg je zulke problemen.
Je hebt goeie kans, dat, als je er een hele nieuwe set opzet, je geen enkel probleem meer hebt.
Gerhart
JJF Naus

Bericht door JJF Naus »

Mannen bedankt! Ik ga er nu werk van maken!

Jax.

JJF Naus

Bericht door JJF Naus »

Heren,

even een berichtje over de scheeftrekkende Dodge:
zoals vermeld is het allemaal begonnen met het piepen van de rem aan de linkervoorkant. Vervolgens wiel eraf, nieuwe blokken links en rijden (15 mijl...) Wat gebeurt er? De Dodge trekt naar RECHTS... Hmmm... dus op aanraden van jullie nieuwe set gekocht: rechts vervangen (links komt dus uit een andere set... misschien is dit het probleem...) en wederom stukje proef gereden... Trekt nog steeds naar rechts en niet zo'n beetje... Als ik vol op mijn rem ga staan dan slipt rechtsvoor gewoonweg...
Idee 1. Eerst de hele handel maar eens een keertje ontluchten (links en rechts voor...)
Idee 2. blokken linksvoor vervangen en uit de zelfde set als rechtsvoor plaatsen. Enige nadeel is dan wel dat de blokken die er rechts al inhangen +/- 20 mijl al 'proefgeremd' hebben... Is dit erg???

Zou ik mogen weten wat jullie ervan denken???
Alvast bedankt, Jax.

Gerhart

Bericht door Gerhart »

Dat "proefremmen" is niet zo'n probleem.
Het gaat erom dat je links en rechts gelijkwaardige blokken hebt zitten (zelfde merk en type).
Ontluchten moet niet nodig zijn, maar kan zeker geen kwaad.
Kun je gelijk zien of de olie uit de cilinders nog schoon is.
Ik zou ook even aandacht aan de schijven besteden: zijn die niet vettig of erg vuil/roestig? Zo ja; schoonmaken.

Succes.
Gerhart
JJF Naus

Bericht door JJF Naus »

Mannen,

nogmaals mijn dank!!! Het ontluchten was niet eens meer nodig, nadat ik inderdaad ervoor gezorgd had dat links en rechts dezelfde blokken uit dezelfde set zaten! Er is dus verschil tussen de verschillende sets!!! Goed om te weten; toch???
Mijn Dodge remt weer als ik weet niet wat, met dank aan jullie!

See ya all!

Jax.

114-1054833584

Bericht door 114-1054833584 »

Je bent de enige niet die problemen heeft met zijn remmen,ik dus ook:angry:
Alleen werden de voorremmen na enkele remtesten zo heet dat ze begonnen te roken en kon ik na enkele keren het rempedaal tot het einde doorduwen.de remmen waren ontlucht, in nieuwstaat en er zijn geen zichtbare lekken.
vraag 1;Is het normaal dat de remmen bij zware belasting zo warm worden.
vraag 2;Kan de hoofdremcilinder inwendig lekken zodat hij geen druk kan houden.
alvast bedankt rastaroesti
Plaats reactie