Welkom op www.bloed.link

Het forum voor de Dodge W200 en D200
Veel informatie en leuke tips

Startprobleem - start en loopt niet meer

Common Electrical Questions & Answers
Algemene Vragen Over De Electrische Installatie
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

hallo,

hopelijk weet iemand hier een oplossing voor.

Zaterdag heb ik in mijn dodge nieuwe bougies gedraaid, toen ik vervolgens ging rijden liep ie erg slecht ( overslaan en rare klappen in de motor), vervolgens snel naar huis en toen deed ie helemaal niks meer.

Andere bougiekabels , rotor en verdelerkap gemonteerd, nog niks ( slaat niet meer aan ).
Andere ontstekingsmodules ( 3stuks ) geprobeerd, weer niks.
Vervolgens andere bobine's en weerstanden geprobeerd, weer niks.

Weet iemand trouwens waarom er op de onstekingsmodules soms 4 of 5 connectors zitten??

De bedrading was een regelrechte ramp dus die heb ik nu vervangen door een nette originele kabelboom, vervolgens weer niks.

Het een en ander doorgemeten ( er staat wel overal spanning op) en nog geen resultaat.

Hij vonkt gewoon niet meer, enm als er een enkel vonkje komt is het zeer zwak en onregelmatig.

Iemand nog enig idee hoe ik dit op moet lossen??????


arjan
J. VORGERS
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jun 2002 21:47

Bericht door J. VORGERS »

Werkt je startmotor nog wel en de rotor? :rock:
Velen hebben mond genoeg om andermans werk te kraken, zelden hand genoeg dat beter te maken.
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Hee arjan..
ook wij weten het niet..
He potjandrie natuurlijk..
Als ik het zo nalees..heb ik echt hetzelfde probleem gehad..maar bij mij was het door de bougies afstellen helemaal goedgekomen..
Misschien dat er bij jou naderhand toch iets kapot is gegaan..

succes he..
enne heb je p.m. gemaild

groetjes Ingridje
Nico
Berichten: 157
Lid geworden op: 04 feb 2002 05:43
Locatie: Amsterdam

Bericht door Nico »

Hoi Arjan.
Heb je je module wel goed aan de massa leggen,anders zal hij ook niets doen,is mij ook overkomen.
Suc6 Nico
Een dag niet geDodget,is een dag niet geleefd !!!

Bignick
wittenaar
Site Admin
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 mei 2003 15:31
Locatie: Daarlerveen

Bericht door wittenaar »

Zaterdag heb ik in mijn dodge nieuwe bougies gedraaid, toen ik vervolgens ging rijden liep ie erg slecht ( overslaan en rare klappen in de motor), vervolgens snel naar huis en toen deed ie helemaal niks meer.


Heb je de oude bougies nog weer geprobeerd? Het kan inderdaad zijn (zoals Ingridje schreef) dat de contact afstand van de nieuwe bougies niet goed is.

Tevens controleren of je goede massa hebt zoals Nico al schreef. Als het er nog niet in zit maak dan een goede massaverbinding door vanaf de minpool op de accu een aarddraad te leggen naar je ontstekingsmodule, en laat er gelijk een lopen naar je spanningsregelaar, krab het metaal even kaal en zet dan deze aarddraad goed vast.

Weet iemand trouwens waarom er op de onstekingsmodules soms 4 of 5 connectors zitten??


De 5 pens module is het oude type met een externe ballastweerstand. De 4 pens module heeft een interne ballastweerstand.
De 5 pens module is zonder meer te vervangen door de 4 pins versie zonder enige modificatie. Dit komt doordat de aansluiting van de ballastweerstand op de 4 pens versie niet is aangesloten.

De 4 pens (mits standaard van de fabriek uit ingebouwd) kan niet zonder meer worden vervangen door een 5 pins versie, want dan mis je namelijk de ballastweerstand. Hiervoor moet je dus een ballastweerstand inbouwen.

Suc6

Tonnie
105-1046176934

Bericht door 105-1046176934 »

Hoi..het probleem van de bougies zijn het bij hem niet..dat hadden we zaterdag al gebrobeerd
want Wij waren erbij..Henton en Willem hebben zaterdag samen met arjan nog ff een uurtje of twee er naar gekeken en van alles geprobeerd..maar ook deze mannen kwamen er samen niet uit..

Groetjes Ingridje

succes he arjan
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

wat ingridje zegt klopt de oude bougies zitten er weer in maar ik had de nieuwe ook allemaal afgesteld dus dat was het niet.

de ontstekingsmodule maakt goede massa, ik had het metaal onder de module en aan de module zelf schoon geschuurd en weer erop geschroefd dus daar ligt het ook niet aan.

Zou het misschien de verdeler kunnen zijn omdat ik nu wel vonken krijg uit mijn bobine ( de 4e bobine die ik brobeerde).

arjan
biestieboy
Berichten: 121
Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
Locatie: biest-houtakker

Bericht door biestieboy »

ja we zijn eruit, de verdeler stond een kwartslag verkeerd, mu ben ik daar zelf niet aangeweest en het ding zit toch vrij stevig vast want bij het terugdraaien hadden we wel wat kracht nodig.

Iemand enig idee hoe zo'n ding uit zichzelf verdraaid????

arjan
sicky61
Berichten: 301
Lid geworden op: 04 nov 2002 23:15
Locatie: DRIEBERGEN
Contacteer:

Bericht door sicky61 »

:ghostface: STRANGER THINGS HAVE HAPPENED :ghostface:
GROETE' SICKY
wittenaar
Site Admin
Berichten: 120
Lid geworden op: 24 mei 2003 15:31
Locatie: Daarlerveen

Bericht door wittenaar »

Vreemd hoor, dat ie uit zichzelf is verdraaid, heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Maar gelukkig heb je het opgelost.

Groeten
Tonnie
Plaats reactie