Dtb member 514 w300 bj 1976
Dtb member 514 w300 bj 1976
Sinds een paar dagen kwam ik aan t denken dat de meeste dodge bezitters die hier schrijven een topic hebben lopen bij member rides.maar vreemd genoeg ik zelf niet , ondanks dat ik sinds 1995 een w300 bezit , goed hier komt ie : ik ben Bas geboren en getogen in de Achterhoek sinds 3 jaar woonachtig in de Ardennen en dus sinds jan. 1995 in bezit van een w300 uit 1976 , ook eerste importjaar met nog de originele blauwe platen 45-17-nb ; gigantisch veel meegemaakt met t ding en diverse landen bezocht waaronder Ijsland 2002 Andorra 2008 en diverse keren Oostenrijk en Zwitserland , nu kan ik ook wat updates toevoegen als deze zich voordoen .
- Bijlagen
-
- 20140409_134805.jpg
- (180.27 KiB) 1220 keer gedownload
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Blijft toch mooi als je na 20 jaar zoveel mooie herinneringen kan oproepen over je Dodge.
Hoop dat ik dat ook nog mag mee maken over 20 jaar.. Wie weet wat ze ons dan allemaal hebben afgepakt met autorijden :x
Hoop dat ik dat ook nog mag mee maken over 20 jaar.. Wie weet wat ze ons dan allemaal hebben afgepakt met autorijden :x
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Ja daar zeg je zowat Phil ,ben bang dat we over 20 jaar met onze verbrandingsmotoren alleen nog maar in Rusland Afrika en Midden- en Zuid Amerika terecht kunnen , dr hoeft maar 1 land met een totaalverbod , in dit geval Noorwegen 2024 , te beginnen en de rest volgt .
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Maar hopen dat we nog een poos kunnen rijden
Voordat ze de boel weer eens omgooien
Gr ed
Voordat ze de boel weer eens omgooien
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
laten we positief blijven , ff wat herinneringen ophalen, hier nog wat foto s van de Schwarzwald reis een paar jaar geleden , even ( laat dat even maar weg) een motor brengen die daar met een tractor met voorlader gelost werd , heb wel met enige overredingskracht die boer er van moeten overtuigen dat aan d achterkant lossen een beter uitgangspunt dan aan de zijkant lossen ( ivm schade aan de spatborden ) .
- Bijlagen
-
- foto 2 (26).JPG
- (505.64 KiB) 544 keer gedownload
-
- foto (6).JPG
- (109.46 KiB) 544 keer gedownload
-
- 20140409_135016.jpg
- (238.79 KiB) 544 keer gedownload
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Zoals al jullie al in actueel geschreven topic hebben kunnen lezen lijkt t na t einde van Dodge info DTB Benelux ook een einde te komen aan 24 1/2 jaar rijden en bezit zijn van mijn Dodge W300 ,t in 24 jaar veranderd er veel en zo ook in mijn leven , t lukt mij eenvoudig niet meer het onderhoud en aandacht die de Dodge vergt te combineren met mijn huis in de Ardennen en de tractoren-toko ,daarom heb ik 2 jaar geleden al besloten de Dodge te koop te zetten , t afscheid valt mij dermate zwaar dat ik t zo lang mogelijk uitgesteld heb , in de verschillende reisverslagen kunnen jullie tekst en foto s zien waar ik zoal geweest ben , bij t in de bus vallen van de laatste DTB Info komen ook bij de herinneringen weer boven wat ik de afgelopen 24 jaar zoal heb meegemaakt ( wat mij er ook weer toebracht t forum te bezoeken ) dat is een mix van vele mooie en minder mooie herinneringen ; na 7 jaar zonder enkele vakantie (als 19 jarige begonnen op de vrachtwagen) lang dag en nacht op de vrachtwagen in t internationaal transport met werkweken van 60 tot 80 uur in de week gereden heb ik in 1995 ( toen de LPG nog nu ongelofelijke 0,29 Hfl cent kostte ) de W300 in Hendrik-Ido_Ambacht aangekocht , de start met de restauratie was moeilijk en zenuwslopend , geen internet en de onderdelen bij de toen bekende leveranciers als Brouwers Gennep , van Dam Elst en Mico Baarlo kunnen kopen , bij van Dam Elst na een paar jaar al afgehaakt vanwege de bijzonder onvriendelijke bediening , en steeds weer de verkeerde onderdelen binnenkrijgen , na 4 jaar eindelijk aan t rollen met 1 gastank op de papieren door de keuring , direct daarna 4 tanks er bij aangebouwd en zo 330 liter bruto waarop ik 1000km kon rijden , de periode 2000-20019 zal ik kort beschrijven : vele landen bezocht A CH F D B NL L AND IS DK ES , in die tijd de automaatbak 4 x vervangen , 1 x de motor vervangen( krukas na 33 jaar gebroken , die heeft dus geen schuld) ) , auto 3 x overgespoten vanwege verkleuring in de zon en roest , ca 5000km per jaar dus ca. 120.000km totaal gereden , veel bewonderende blikken , regelmatig aangehouden door de politie die buiten verlopen APK niets konden vinden , kortom enorm veel meegemaakt , teveel om hier allemaal op te noemen , als ik weer tijd en zin heb om in de pen te kruipen zal ik t hier weer schrijven , maar eerst t zware afscheid verwerken van die machtige machine .
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Sterkte!
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Bijna 25 jaar plezier , dat pakken ze je niet af.
Gellukig heb je meer hobby's dat leid af.
Sterkte
Gellukig heb je meer hobby's dat leid af.
Sterkte
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
-
- Berichten: 583
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Weet het niet hoor. Dan zou ik hem nog liever laten weg rotten als verkopen. Die gedachte heb ik ook maar dan zonder weg te rotten hij staat immers droog in een loods en verwarmend in de wintermaanden.
Nu met het goede weer heb ik mijn zinnen er weer op gezet en zal hem morgen wakker gaan maken voor paar dagen als dagelijks vevoer. Voor mij is nu woon/werk 60km enkel dus kan ik hem weer eens goed warm rijden.
Zou toch niet snel die keuze kunnen maken na 25jaar om de dodge te verkopen.
Nu met het goede weer heb ik mijn zinnen er weer op gezet en zal hem morgen wakker gaan maken voor paar dagen als dagelijks vevoer. Voor mij is nu woon/werk 60km enkel dus kan ik hem weer eens goed warm rijden.
Zou toch niet snel die keuze kunnen maken na 25jaar om de dodge te verkopen.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Avond jongens en meisjes , cabine van mn w300 is toch slechter als eerder werd aangenomen , de bekende rotte plekken bij de hoeken en t dakraam vergen tóch veel werk , wat ik mij afvraag is of er nog een reële kans bestaat een gave cabine op de kop te tikken ? Denk dat de opgekocht e
leger v oorraden uit de jaren 90 ook niet veel meer over is ? Gezocht wordt er in ieder geval een gave cabine
leger v oorraden uit de jaren 90 ook niet veel meer over is ? Gezocht wordt er in ieder geval een gave cabine
Laatst gewijzigd door bastian op 15 sep 2021 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Een W200 cabine kom ik nog wellus tegen maar een W300 cabine eigenlijk nooit
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Cabine van w200 en w300 is bij mij weten identiek t zelfde
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Wat is heel slecht ? ,er zijn 20 jaar geleden nieuwe portieren en fenders in gekomen ,die nog goed intact zijn , slecht zijn de hoeken onderaan achter links en rechts , ook slecht is t stuk boven de voorruit en de dorpel onder de rechter portier , gisteren hebben we vastgesteld dat de vloer ook aan t doorrotten is ., je kunt er nog wel in zitten.
Re: Dtb member 514 w300 bj 1976
Ik ben nu ook m.n cabine aan het opknappen . En ik moet zeggen dat best goed te doen is
Ook bij mij was de raamrand slecht in de hoeken
Gr ed
Ook bij mij was de raamrand slecht in de hoeken
Gr ed
76 w200 340
76 w200 360
76 w200 360