km belasting 1april 2016
km belasting 1april 2016
Was t maar een grap : op 1 april a.s voert Belgie een km belasting in voor voertuigen +3,5ton , voor vrijstelling oldtimers download de link " belgie km heffing " op http://www.hmtklep.nl , zonder vrijstelling moet je een obu kastje 8) in je auto hebben op alle wegen in Belgie ( alle wegen zijn tolwegen maar niet overal wordt tol geheven , zogenaamde 0 tarief tolwegen ). boete zonder obu kastje 1000€ .
-
Re: km belasting 1april 2016
Gelukkig zijn wij vrijgesteld Bas... Ik rij ook vaak meerdere keren per week door belgie.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Klopt Phil maar dus wel ff aanvragen groeten Bas
-
Avond Bas,
Effen om hier over terug te komen ik heb tot heden geen vrijstelling aangevraagd , mede dat toen ook werd gezegd dat oldtimers ouder als 25 jaar dit niet hoeven.
Ik passeer wekelijks de belgies autobaan waar die camera's hangen en heb geen melding of boete ontvangen van onze zuiderburen.
Gr Phil
Effen om hier over terug te komen ik heb tot heden geen vrijstelling aangevraagd , mede dat toen ook werd gezegd dat oldtimers ouder als 25 jaar dit niet hoeven.
Ik passeer wekelijks de belgies autobaan waar die camera's hangen en heb geen melding of boete ontvangen van onze zuiderburen.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Hoi Phil bedankt voor deze mededeling , ik ga over een week of 2 , 3 ook weer daar heen ( via Eysden Moelingen) en heb voor de zekerheid wel vrijstelling aangevraagd bij Viapass ( exemptions(a)viapass.be) met foto van zijkant en voorkant zoals dat dan beschreven stond , heb hun uitgelegd dat ik naar een oldtimertreffen ga en ook oldtimer voertuigen op de bak meeneem , volgens hun valt dit ook onder transport van goederen en dus betalingsplichtig , nu ik jou verhaal lees heb ik spijt dat ik mijn Dodge ook daar aangeven heb , ik denk dat jij geen boete heb gekregen omdat ze aan jou Dodge niet direct kunnen zien dat dit een vrachtwagen is , ze denken dus dat je een < 3,5t rijdt , dat hadden ze dus ook van mijn Dodge kunnen denken , maar nu staat hij daar geregistreerd met 4,5t , echt !§%&/())
, zal nu eens overleggen wat ik ga doen , mss via de Plank binnendoor maar denk dat ik daar met mn Saurer vrachtwagen van 19 ton niet veel gewin uit haal :(

-
Als goed is worden de kentekens geregistreerd zodra je de grens over gaat op de hoofdwegen.
Zondag 3 juli is in Maastricht ook een oldtimertreffen van alleen oud tracktoren was vorig jaar ook een groot succes.
Zondag 3 juli is in Maastricht ook een oldtimertreffen van alleen oud tracktoren was vorig jaar ook een groot succes.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
ok mss dat ik even ga kijken , betreft kentekenregistratie , dat kunnen ze wel doen maar aan de hand van buitenlandse kentekens kunnen ze toch de technische gegevens niet inzien? moet er ook ff achter zien te kkomen waar je die OBU kunt verkrijgen , dat ding is verplicht aan boord of je nu tolweg rijdt of niet , zoals wij Nederlanders dat dan zien , Belgen zien alle wegen als tolweg maar er zijn tolwegen ( prov. en binnenwegn) waar t 0 tarief geldt ..