Ondertussen 2000km met de nieuwe motor gereden is nu de automaatbak aan de beurt.
Vorige week zondag na Valkenswaard begon hij bij Budel hevig te roken , bakolie liep eronder uit, geluk bij een ongeluk gelijk aan de kant en geen vlam gevat.. Tijd geleden eentje uit gebrand wat het zelfde had onder het rijden.
Mooi moment om de Dodge om te bouwen na 2D aangezien ik toch altijd zonder voor cardanas rond rij, heeft die tussenbak toch geen inhoud meer. Naast de baan rijden is voor mij verleden tijd met deze Dodge.
Wat heb je dus nodig om van 4x4 na 4x2 te gaan is het volgende :
Automaatbak met langstaartstuk 904/727 ik heb nu een 904 bak.
Achteraandrijfas van de D is stuk langer als van de W.
Crossmember.
Keerring van koppelomvormer en schakelasje.. Aangezien je de bak toch los hebt gelijk ff vervangen komt immers nu goed bij.
Lullig foto momentje ff laten afslepen dat moment is dan ook weer 20.000km geleden dat ik me voor het laast heb laten afslepen door een lege tank

Bak gescoord, altijd handig een oproep via marktplaats

Kruisjes verwijderd van de aandrijfas.

Ik hou niet van roest....

geverfd en nieuwe kruisjes geplaatst.

Keerringen vernieuwd van de nieuwe bak
Lekker allemaal op me gemakje gedaan had toch paar dagen vrij genomen van werk.
Toen kon het oudje zooitje los, tijd van uurke kwam het eronderuit.

Dacht dat de schade ergers was. Het probleem lag aan het asje van de koppelomvormer, flinke grove erin.
Toen de nieuwe bak eronder gerold en omhoog gekrik, kwam de nieuwe crossmember niet overeen met de gaten van de oude crossmember. Lullig het scheelde paar cm,
Heb nieuwe gaten moeten boren in chassis.

Gelijk nieuw kitje erin
Door de nieuwe crossmember paste me huidige uitlaatsysteem ook niet meer eronder... Op gelost met 2 rechte pijpen zonder balanspijp. Laat deze week een compleet nieuw systeem van RVS ontwikkelen.
Was weer kicken om de eerste 150km weer te hebben gereden.. Geen gekke geluiden meer in zijn R.. Rijd weer top.
Deze week nieuwe uitlaat van RVS en dan laat ik hem eindelijk taxeren.
Profijt dat de Dodge belasting vrij is rij ik sinds augustus al een Caprice als dagelijks vervoer.

Hiervoor had ik het oudere type in de overgangsregeling.