14-09-15
kmstand 12.000
Dots stond niet meer echt bepaald in spoor... Eigenlijk al sinds aankoop niet.
Voorraam was gesneuveld in Nuland( Kronenberg meeting )
Mooi blauw goed teken op een plekje na.
Laatste tijd begon de Dodge slechter te starten, deed die alleen smorgens vroeg als het vochtig/koud was. Als ik deed over starten sloeg hij wel in een keer aan.
Om nou telkens om 5u smorgens te over starten zag ik ook niet zo zitten... Meende eerst dat het probleem aan de accu lag maar dat was het ook niet.
Nieuwe bougies,verdelerskap, rotor besteld.
Het zooitje allemaal om gezet, en de bougiekabels 1 voor 1 om gewisseld op verdeler wou de Dodge helemaal niet meer starten.... Na paar avondjes verder geklust onder andere andere ontsteking geprobeerd, sloeg hij aan maar duidelijk dat de onsteking helemaal niet goed stond.
Cilinder 1 op tuimelen gezet en zo alle bougiekabels goed gezet op de verdeler zoals in het boekje. Totaal andersom zoals de bougiekabels hebben gezeten op de verdeler... Dodge sloeg nog steeds niet aan. Uit eindelijk de rotor 180, graad gedraaid en de bougies op 0,7 afgesteld, liep hij als een naai machinetje... Conclusie de Dots heeft al die tijd met een verkeerde afstelling rond gereden... Bougiekabels heeft al die tijd tegen over gesteld gezeten op de verdeler, waardoor de rotor ook 180 graad andersom stond.

Bougiekabels heb ik ook vernieuwd. Zo goed heeft hij nog nooit gestart.