DTB member 1105
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 mar 2014 18:57
- Locatie: monster
- Contacteer:
Re: DTB member 1105
Zitten ze goed die cabine steunen, ze zijn in ieder geval sterk zat.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Pasten perfect.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Zo vandaag heb ik de laadbak verhoogd Hier paar foto's van het algemeen verhogen.
Eerst de oude cabine punten verwijderen en de cabine voldoende op gekrik.

Oud en nieuw naast elkaar.

Paar fatsoenlijke bouten gehaald.
rvs hoogwaardige.

Vast gezet.



Beetje scheef

andere kant ook gelift.
Onder gril los moeten halen voor 2 nieuwe gaten te boren voor de radiator.


Voor de laadbak heb ik het toch anders aan gepakt, wilde eerst met kokers werken van 150x150x4 maar aan gezien de grote van zo'n koker kwam ik in de problemen met de geklonkenbouten op het chassis en de benzine. Dus maar 5 lengtes laten zagen van 70x70x3mm van 1 meter lang.
Gaten geboord en gelakt.


Eerst vast gezet aan de laadbak






En hij staat weer in een lijn

Binnenkort meer als ik hem rijdend heb.
Gr Phil
Eerst de oude cabine punten verwijderen en de cabine voldoende op gekrik.

Oud en nieuw naast elkaar.

Paar fatsoenlijke bouten gehaald.
rvs hoogwaardige.

Vast gezet.



Beetje scheef


andere kant ook gelift.
Onder gril los moeten halen voor 2 nieuwe gaten te boren voor de radiator.


Voor de laadbak heb ik het toch anders aan gepakt, wilde eerst met kokers werken van 150x150x4 maar aan gezien de grote van zo'n koker kwam ik in de problemen met de geklonkenbouten op het chassis en de benzine. Dus maar 5 lengtes laten zagen van 70x70x3mm van 1 meter lang.
Gaten geboord en gelakt.


Eerst vast gezet aan de laadbak






En hij staat weer in een lijn


Binnenkort meer als ik hem rijdend heb.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 35
- Lid geworden op: 17 mar 2014 18:57
- Locatie: monster
- Contacteer:
Re: DTB member 1105
Lekker bezig Phil, ziet er al goed uit zo.
Re: DTB member 1105
wow ja, je kan er zelfs helemaal onderdoor kijken.
Re: DTB member 1105
Moi Phil
Ziet er zeer mooi uit. Lijkt me beter dan hogere bussen en zo.
Heb je ook schets/ tekening van je cabine verhoging? Hoeveel hoger kom je zo?
Mvg
Klaas
Ziet er zeer mooi uit. Lijkt me beter dan hogere bussen en zo.
Heb je ook schets/ tekening van je cabine verhoging? Hoeveel hoger kom je zo?
Mvg
Klaas
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Dank heren!
@ Klaas,
Ja zeker de cabine heeft zijn orginele vasthoud weer terug, daarom heb ik ook voor kokers gekozen voor de laadbak dat danst veel minder als een bus van 14cm lang.
Het voorfront staat nu tijdelijk op dubbele bodyliftblokken. Maar daar moet ik nog een kokerbalk tussen zetten.
Verhoging komt uit op totaal zoals ook bij de laadbak 7cm bodyliftblok en koker 70x70 maak samen 14cm.
Dus hele body is 14cm omhoog gekomen.
Die 4 cabine steunen heb ik van Pakvis overgenomen van hier op het forum. Misschien dat hij de maten nog heeft van het maken.
In het weekend voorfront en bumper opnieuw vast maken, en dan langzaam gaan wachten op me stuurstang dat ik kan gaan bollen
36er hummer
37er hummer band als waren zit daar in doorsnee 1 inc verschil in toch ?
Gr Phil
@ Klaas,
Ja zeker de cabine heeft zijn orginele vasthoud weer terug, daarom heb ik ook voor kokers gekozen voor de laadbak dat danst veel minder als een bus van 14cm lang.
Het voorfront staat nu tijdelijk op dubbele bodyliftblokken. Maar daar moet ik nog een kokerbalk tussen zetten.
Verhoging komt uit op totaal zoals ook bij de laadbak 7cm bodyliftblok en koker 70x70 maak samen 14cm.
Dus hele body is 14cm omhoog gekomen.
Die 4 cabine steunen heb ik van Pakvis overgenomen van hier op het forum. Misschien dat hij de maten nog heeft van het maken.
In het weekend voorfront en bumper opnieuw vast maken, en dan langzaam gaan wachten op me stuurstang dat ik kan gaan bollen

36er hummer
37er hummer band als waren zit daar in doorsnee 1 inc verschil in toch ?
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
dodgew200v8 schreef:Dank heren!
....
36er hummer
37er hummer band als waren zit daar in doorsnee 1 inc verschil in toch ?
Gr Phil
Correct Phil.
Re: DTB member 1105
Goed bezig dacht ik ook , ziet er stoer uit , je zult el wel achtergekomen zijn dat t niet simpelweg wat blokjhes eronderzetten en klaar is kees is , je komt nl ook in conflict met je stuurhuis ( waarschijnlijk stang te kort en kruiskoppelingen komen onder te steile hoek te staan) , verder zul je waarschijnlijk diverse kabels moeten verlenegen en/of verleggen ...
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Dat valt wel mee hoor Bas bij mij dan atans, zoals al eerder aan gegeven alleen de stuurstang word verlengd met schakelstangtje en radiator wat lager zetten en dat was alles bij mij.
Moet alleen nog nieuwe bumpersteunen maken dan kan die ook terug erop.
Heeft iemand een adresje waar ik langere remslangen krijg tussen chassis en de assen zowel voor en de achteras? Door de verenlift zijn ze te kort. Ik vind ze nergens.
Gr Phil
Moet alleen nog nieuwe bumpersteunen maken dan kan die ook terug erop.
Heeft iemand een adresje waar ik langere remslangen krijg tussen chassis en de assen zowel voor en de achteras? Door de verenlift zijn ze te kort. Ik vind ze nergens.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Moi
Rvs leidingen zelf maken, is kunstof met rvs gevlochten buiten kant. Heb je ook geen druk verlies meer.
Gebruiken ze in de race wereld.
http://www.sparks-online.eu/Remleidinge ... -maatwerk/
Kun je ook op rol krijgen volgens mij.
Klaas
Rvs leidingen zelf maken, is kunstof met rvs gevlochten buiten kant. Heb je ook geen druk verlies meer.
Gebruiken ze in de race wereld.
http://www.sparks-online.eu/Remleidinge ... -maatwerk/
Kun je ook op rol krijgen volgens mij.
Klaas
Re: DTB member 1105
Ik wet niet of dat kunstof in combinatie met die agressieve remvloeistof een succes gaat worden maar idd je zou iets in het zelf op maat makende leidingen moeten gaan zoeken
Re: DTB member 1105
Ik heb hem laten maken bij de automaterialenhandel. Kostte volgens mij 25 euro.
- Bijlagen
-
- Afb0155.jpg
- (658.98 KiB) 1879 keer gedownload
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Thanx, binnenkort maar eens achteraan gaan dan.
Gr Phil
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil