Ik meet bij mij 62 cm maar dat komt door de portaalassen. Bij de orginele assen zou ik dan hetzelfde gemeten hebben.dodgew200v8 schreef:Afstand tussen bovenste en onderste bevestiging punt van dempers is 76cm.
DTB member 1105
Re: DTB member 1105
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Oke valt nog mee dan, maar jij hebt een standaard blok achteraan zitten en ik heb een dik blok van een w300 eronder zitten. ( 6inc blok ) plus extra bladveren.
Gr Phil
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
This weekend en dan wil je natuurlijk wat te doen hebben, nieuwe spacer had ik al in huis dus die maar eens gemonteerd.


Verdomd hij komt tegen de nokjes aan, dat word slijpen... As eronder uit


Doei nokjes
Nu kan de as nog een grotere hoek maken bij uit veren van de as.




Nu hoef ik niet meer bang te zijn dat de as eronder uit klapt bij extreem uitveren.

Tot horens
Gr Phil



Verdomd hij komt tegen de nokjes aan, dat word slijpen... As eronder uit


Doei nokjes
Nu kan de as nog een grotere hoek maken bij uit veren van de as.




Nu hoef ik niet meer bang te zijn dat de as eronder uit klapt bij extreem uitveren.


Tot horens
Gr Phil

5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Hm, ben even nieuwsgierig.. Zitten die nokjes er niet op om de maximale hoek, die je knie kan hebben, aan te geven? Lijkt mij zo. Kan het verkeerd hebben hoor. :)
Re: DTB member 1105
[quote="dodgew200v8"]This weekend en dan wil je natuurlijk wat te doen hebben, nieuwe spacer had ik al in huis dus die maar eens gemonteerd.....

Doei nokjes
Nu kan de as nog een grotere hoek maken bij uit veren van de as.

....
Tot horens
Gr Phil
Ja, Phil is praktisch ingesteld, haha dat mag ik wel.
Maar ik meen dat die er wel met een reden zitten idd. Zoals Walle ook al aangaf.
Die nieuwe bouten voor de spacer... zijn dat UNC / UNF bouten? Niet dat dat veel uitmaakt. Is uit nieuwsgierigheid, zelf probeer ik wel zo veel mogenlijk in US maten te houden of om te zetten indien ik metrische bouten tegenkom vervang ik ze voor UNC/UNF.
gr. Nawt.

Doei nokjes
Nu kan de as nog een grotere hoek maken bij uit veren van de as.

....
Tot horens
Gr Phil
Ja, Phil is praktisch ingesteld, haha dat mag ik wel.
Maar ik meen dat die er wel met een reden zitten idd. Zoals Walle ook al aangaf.
Die nieuwe bouten voor de spacer... zijn dat UNC / UNF bouten? Niet dat dat veel uitmaakt. Is uit nieuwsgierigheid, zelf probeer ik wel zo veel mogenlijk in US maten te houden of om te zetten indien ik metrische bouten tegenkom vervang ik ze voor UNC/UNF.
gr. Nawt.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Dat van de nokjes heb ik van amerikaanse forum af gehaald, daar is bijna 80% van de dodges verhoogd met een 5/6inc verenlift en nog 4x4 doormiddel van een spacer.
Als ik die nokjes zou hebben laten zitten met die spacer krijg je een raar bonk/tril geluid uit je vooras en kan je schade rijden.
Nu rijd hij perfect zonder trillingen of wat dan ook, oke de slijtage zal nu wel toe nemen in de kruisjes maar dat neem ik voor lief... "t blijft een hobby auto.
Met een normale 4inc lift heb je dit niet, maar ik was zo eigenwijs om toch een tikkeltje meer te gaan. Extrabladveren en 2inc ad a leaf. :D
Twan, die nieuwe bouten zijn ook us maten, zaten bij de spacer in begrepen kosten iets van 30dollar + nieuwe cabine rubbers zat ik op 160,- euro toen ik het hier had.
Gr Phil
Als ik die nokjes zou hebben laten zitten met die spacer krijg je een raar bonk/tril geluid uit je vooras en kan je schade rijden.
Nu rijd hij perfect zonder trillingen of wat dan ook, oke de slijtage zal nu wel toe nemen in de kruisjes maar dat neem ik voor lief... "t blijft een hobby auto.
Met een normale 4inc lift heb je dit niet, maar ik was zo eigenwijs om toch een tikkeltje meer te gaan. Extrabladveren en 2inc ad a leaf. :D
Twan, die nieuwe bouten zijn ook us maten, zaten bij de spacer in begrepen kosten iets van 30dollar + nieuwe cabine rubbers zat ik op 160,- euro toen ik het hier had.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
aha.. prima toch. Laat gaan dan.
Goed dat er bouten bij de spacer zaten. Altijd beter.
De voornaamste reden dat ik de paar metrische boutjes vervangen heb is het 'gemak'. Anders ben ik met 2 soorten gereedschap aan het klussen. Aan 1-tje heb ik zo ook al genoeg.
Top!
Goed dat er bouten bij de spacer zaten. Altijd beter.
De voornaamste reden dat ik de paar metrische boutjes vervangen heb is het 'gemak'. Anders ben ik met 2 soorten gereedschap aan het klussen. Aan 1-tje heb ik zo ook al genoeg.
Top!
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Mha dat ken ik wel, zo kruip je met 2 sleutels onder de wagen en uit eindelijk heb je de complete gereeschaps kist naast je liggen
De bodylift gaat er binnenkort weer eronder uit en ga de body op vaste verhoogde punten zetten.
Met en met zal hij dan doordat nog eens extra 2 a 3 inc omhoog komen, vaste punten zijn ongeveer 14cm hoger als de originele. Word een hoop aanpassen.
Zoals ik al kan zien
Radiator lager
gas leidingen verleggen, mixer lager zetten.
bobinekabel langer maken
accukabels vernieuwen/verlengen
startmotor kabel verlengen, of startrealais lager zetten.
Schakelstang, verlengen of verschuiven ???
Stuurstang vernieuwen door eentje wat in en uit schuif.
Benzineslang word krap en anders vernieuwen.
Eventuele bedrading los halen van chassis wat naar achterlopen.
Remleidingen vernieuwen of buigen.

Gr Phil

De bodylift gaat er binnenkort weer eronder uit en ga de body op vaste verhoogde punten zetten.
Met en met zal hij dan doordat nog eens extra 2 a 3 inc omhoog komen, vaste punten zijn ongeveer 14cm hoger als de originele. Word een hoop aanpassen.
Zoals ik al kan zien
Radiator lager
gas leidingen verleggen, mixer lager zetten.
bobinekabel langer maken
accukabels vernieuwen/verlengen
startmotor kabel verlengen, of startrealais lager zetten.
Schakelstang, verlengen of verschuiven ???
Stuurstang vernieuwen door eentje wat in en uit schuif.
Benzineslang word krap en anders vernieuwen.
Eventuele bedrading los halen van chassis wat naar achterlopen.
Remleidingen vernieuwen of buigen.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Ik heb nu 1 kant los gehaald en de boel op gekrikt. Oude steunen gingen verrassend snel los ondanks dat het nog geklonken was.
Ik hoef alleen de schakelstang langer te maken en de radiator nog 4cm laten te zakken, maar ondanks komt hij toch nog + 7cm omhoog.
Moet ik de gasmixer nou lager zetten of heeft dat geen invloed ?
En kan iemand mij vertellen of de 37er hummer ook het zelfde kwaaltje heeft als de 36er hummer met paar dagen stil staan ? Jammer genoeg heb ik de originele banden niet meer, en met de 36ers krijg ik hem nooit meer door de keuring. :|
En als ik voor de 37ers ga kan ik de velgen tot max 10j verbreden toch ?
Zal naar het weekend foto's plaatsen, als ik klaar ben. 8)
Gr Phil
Ik hoef alleen de schakelstang langer te maken en de radiator nog 4cm laten te zakken, maar ondanks komt hij toch nog + 7cm omhoog.
Moet ik de gasmixer nou lager zetten of heeft dat geen invloed ?
En kan iemand mij vertellen of de 37er hummer ook het zelfde kwaaltje heeft als de 36er hummer met paar dagen stil staan ? Jammer genoeg heb ik de originele banden niet meer, en met de 36ers krijg ik hem nooit meer door de keuring. :|
En als ik voor de 37ers ga kan ik de velgen tot max 10j verbreden toch ?
Zal naar het weekend foto's plaatsen, als ik klaar ben. 8)
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
he phil,gasmixer even laten zitten mss valt het mee en heb je er geen last van als je maar wat koelvloeistof in je exspansievatje hebt. dat is toch is toch het hoogste punt of niet? 37 hummers hebben volgens mij daar niet zo last van,althans dat hoop ik want wil ze er zelf ook op zetten. 10 j is geen probleem ziet ook mooi uit. verder ben je goed bezig.word tijd voor een bezichtiging. grtjes richard.
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Hoi Richard, ja in het weekend bout ik alles vast en dan eens kijken of hij dan weer normaal start. Het vatje is met koude motor altijd halfvol.
De laadbak doe ik met kerst/weekend omhoog zetten.
Eerst dan meten hoeveel cm de laadbak moet worden gelift, ga kokerprofielen maken 15x15x3mm als de metingen kloppen zoals ik nu meet wil ze dan dwars eronder zetten, dus geen 8 losse blokken. Laadbakkie moet wel stevig worden
Gr Phil
De laadbak doe ik met kerst/weekend omhoog zetten.
Eerst dan meten hoeveel cm de laadbak moet worden gelift, ga kokerprofielen maken 15x15x3mm als de metingen kloppen zoals ik nu meet wil ze dan dwars eronder zetten, dus geen 8 losse blokken. Laadbakkie moet wel stevig worden

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Iemand een tip waar je verlengde stuurstangen kunt krijgen wat in en uitschuiven ?
Red het net niet als ik hem nu zou vast maken.
Gr phil
Red het net niet als ik hem nu zou vast maken.
Gr phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: DTB member 1105
Hoi Phil,
Bij summit wel
http://www.summitracing.com/int/parts/b ... /overview/
Ik heb hem zelf gemaakt.
Het rubber er tussen uit en dat andere ellendige ding bovenaan waar hij bij mij ook al meerdere keren uit is gegaan.
2 kniekoppelingen en een as welke aan 2 kanten is vlak gefreesd en nog een dikkere bus die op maat is gedraaid.De kniekopp. las je aan de bus en as.
En koperen stelschroeven welke je vastzet met loctite.
Patrick
Bij summit wel
http://www.summitracing.com/int/parts/b ... /overview/
Ik heb hem zelf gemaakt.
Het rubber er tussen uit en dat andere ellendige ding bovenaan waar hij bij mij ook al meerdere keren uit is gegaan.
2 kniekoppelingen en een as welke aan 2 kanten is vlak gefreesd en nog een dikkere bus die op maat is gedraaid.De kniekopp. las je aan de bus en as.
En koperen stelschroeven welke je vastzet met loctite.
Patrick
- Bijlagen
-
- IMG_0464.JPG
- (17.65 KiB) 2532 keer gedownload
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: DTB member 1105
Hoi Patrick,
Ja erg prijzig en voordat het hier is is het nog ongeveer 300,-
Maar heb Ed gebeld en het zooitje naar hem toe gestuurd, komt allemaal goed. Binnenkort knurren met de Dodge.
Vandaag nog stalen kokers gehaald voor de laadbak op te krikken, 6 lengtes van 1 meter wat ik dan dwars onder de laadbak ga vast maken. Ook 1 lengte voor onder het voorfront, is dat ook gelijk een stuk steviger.
Het voorfront staat nu tijdelijk op 2 bodyliftblokken, dus is toch totaal 6inc gelift nu.
Alsvast een voorproefje.


Enige aanpassingen waren alleen de gasleiding verlegd naar de binnenkant van het chassis, radiator laten zakken en natuurlijk het probleem stuurstang en automaatstang.
Gr Phil
Ja erg prijzig en voordat het hier is is het nog ongeveer 300,-
Maar heb Ed gebeld en het zooitje naar hem toe gestuurd, komt allemaal goed. Binnenkort knurren met de Dodge.
Vandaag nog stalen kokers gehaald voor de laadbak op te krikken, 6 lengtes van 1 meter wat ik dan dwars onder de laadbak ga vast maken. Ook 1 lengte voor onder het voorfront, is dat ook gelijk een stuk steviger.
Het voorfront staat nu tijdelijk op 2 bodyliftblokken, dus is toch totaal 6inc gelift nu.
Alsvast een voorproefje.



Enige aanpassingen waren alleen de gasleiding verlegd naar de binnenkant van het chassis, radiator laten zakken en natuurlijk het probleem stuurstang en automaatstang.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil