Walle steld zich voor.
Walle steld zich voor.
Hallo DTBers,
Ik ben Walle ben 33 jaar en woon in Damwoude. Heb al een tijdje een Dodge w200 uit '77 en kwam laatst dit mooie forum tegen dus maar meteen aangemeld. :)
Heb even een paar foto's van de mijne bijgevoegd. :) Tot later bij een meeting! :D 8)
Ik ben Walle ben 33 jaar en woon in Damwoude. Heb al een tijdje een Dodge w200 uit '77 en kwam laatst dit mooie forum tegen dus maar meteen aangemeld. :)
Heb even een paar foto's van de mijne bijgevoegd. :) Tot later bij een meeting! :D 8)
Re: Walle steld zich voor.
Hoi Walle,
Welkom! Nette foto's, toffe Dodge ;)
gr. Nawt.
Welkom! Nette foto's, toffe Dodge ;)
gr. Nawt.
-
Welkom,
Zeer nette truck heb je daar 8)
Gr Phil
Zeer nette truck heb je daar 8)
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Hoi Walle,
Welkom hier!
hmm ... ik heb die auto eerder gezien..
............... :idea:
Je hebt een voetschakelaar van me gekocht.En toen heb je een foto van je W gestuurd.
Afijn mooi dat je hier bent!
Welkom hier!
Je hebt een voetschakelaar van me gekocht.En toen heb je een foto van je W gestuurd.
aaahhhh jahh, klopt!! Werkt weer perfect trouwens!! :Dikke schreef:Hoi Walle,
Welkom hier!
Zo, de laatste tijd even met mijn APK lijstje bezig geweest. Lijst staat ook ergens anders op t forum maar hier nogmaals:
Met streep is afkeur en met ster is advies. :) Vandaag met de wiellagers bezig geweest. Normaal moet je die dingen af kunnen stellen maar helaas, hoeveel ik de moer ook aandraaide, de speling bleef.. Wiel er helemaal af gehaald, moer los, door de remschijf de lagerkap losgehaald. Eindelijk zicht op de naven en lagers:
Met streep is afkeur en met ster is advies. :) Vandaag met de wiellagers bezig geweest. Normaal moet je die dingen af kunnen stellen maar helaas, hoeveel ik de moer ook aandraaide, de speling bleef.. Wiel er helemaal af gehaald, moer los, door de remschijf de lagerkap losgehaald. Eindelijk zicht op de naven en lagers:
De naaf moet 55 mm zijn.. :( dit was het lager wat erbij zat:
Naaf was afgedraaid en een ring in de lager geprutst.. Daar zat mijn speling bij de ene en de speling bij de andere in waarschijnlijk slijtage aan de naaf.
Dus andere lagers en naven besteld. En maar beginnen met slopen. :)
Naaf was afgedraaid en een ring in de lager geprutst.. Daar zat mijn speling bij de ene en de speling bij de andere in waarschijnlijk slijtage aan de naaf.
Dus andere lagers en naven besteld. En maar beginnen met slopen. :)
Poging 1 om de tweede lager eraf te halen:
Eerst lagerkap eraf trekken: Keerringen door geknipt om meer ruimte te krijgen voor de pulleytrekker
Schoon pa's grote pulley trekker Schoon pa's kleine pulley trekker Mocht allemaal niet baten.....
Eerst lagerkap eraf trekken: Keerringen door geknipt om meer ruimte te krijgen voor de pulleytrekker
Schoon pa's grote pulley trekker Schoon pa's kleine pulley trekker Mocht allemaal niet baten.....
dan maar snel zelf even een driepotige pulley trekken halen bij de lokale gereedschapboer. Drie pulley trekkers voor 14,95. Merk Höfftech
Kijken hoever die komt.
En ja hooorrrrrr!!!! Wel met behulp van, ook bij de lokale gereedschapsboer gehaalde, brander.. :)

En ja hooorrrrrr!!!! Wel met behulp van, ook bij de lokale gereedschapsboer gehaalde, brander.. :)
Nu de rem schijf nog even loshalen:
Na de andere lager gedemonteerd te hebben de andere remschijf los gehaald:
Wat ik zelf meestal doe is de lossen onderdelen schoonmaken en tijdelijk in de WD40 zetten. Voor bescherming tegen vocht en beetje vettig houden. Ik weet maar nooit wanneer ik er weer aan begin.
Nu is het wachten op de onderdelen!! :)
Na de andere lager gedemonteerd te hebben de andere remschijf los gehaald:
Wat ik zelf meestal doe is de lossen onderdelen schoonmaken en tijdelijk in de WD40 zetten. Voor bescherming tegen vocht en beetje vettig houden. Ik weet maar nooit wanneer ik er weer aan begin.
Hoi Walle,Walle schreef:Nu de rem schijf nog even loshalen:
....
goed bezig! Op de foto lijkt het alsof de vetnippel geen 'afsluitkogeltje' meer heeft zodat het vet erin blijft (eenrichtingsverkeer ) misschien iets om te vervangen?
-
Leuk vettig klusje.
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Goed gezien! meteen even gecheckt en er zit wat vuiligheid voor het balletje. Als ik dat er niet weg krijg gaat er inderdaad een nieuwe op! Bedankt hé! :DNawt schreef:Hoi Walle,Walle schreef:Nu de rem schijf nog even loshalen:
....
goed bezig! Op de foto lijkt het alsof de vetnippel geen 'afsluitkogeltje' meer heeft zodat het vet erin blijft (eenrichtingsverkeer ) misschien iets om te vervangen?
je weet dat er in die nippeltjes verschil zit?
je hebt een serie met metrische draad, en een serie met engelse draad.
je hebt een serie met metrische draad, en een serie met engelse draad.
groet, Bart
-
Deze Dodge is nu van Bram
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Bodylift
Superswampers