Motor afslaan tijden rijden
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Motor afslaan tijden rijden
Hoeveel volt meet je met draaiende motor op de accu ?
Toen ik problemen had met de bedradingen, had ik in de 16 volt op de accu, naardat ik overal beter massa heb gemaakt, isdit ietjes gedaald, en naar dat heb ik die hoofdkabel vernieuwd heb, wat ik al eerder zei had ik weer netjes de 14.4 volt met half gas. Stationair 13.4volt.
Bedoelde de stekker op je gasafsluiter, maar dat hij nu op benzine ook doet.. Moet je echt naar de bedrading kijken.
Heb je originele dynamo nog met externe spanningsregelaar ? Of eentje met interne spanningsregelaar ?
Als je dynamo met interne spannigsregelaar hebt, vervalt weer een hoop kabelboom en laad hij restreeks naar de accu toe zonder omwegen door een hoop stekkers. IS veel beter als een dynamo met externe spanningsregelaar wat op het schutbord zit.
Gr Phil
Toen ik problemen had met de bedradingen, had ik in de 16 volt op de accu, naardat ik overal beter massa heb gemaakt, isdit ietjes gedaald, en naar dat heb ik die hoofdkabel vernieuwd heb, wat ik al eerder zei had ik weer netjes de 14.4 volt met half gas. Stationair 13.4volt.
Bedoelde de stekker op je gasafsluiter, maar dat hij nu op benzine ook doet.. Moet je echt naar de bedrading kijken.
Heb je originele dynamo nog met externe spanningsregelaar ? Of eentje met interne spanningsregelaar ?
Als je dynamo met interne spannigsregelaar hebt, vervalt weer een hoop kabelboom en laad hij restreeks naar de accu toe zonder omwegen door een hoop stekkers. IS veel beter als een dynamo met externe spanningsregelaar wat op het schutbord zit.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Motor afslaan tijden rijden
hij laad netjes rond de 14 volt bij phil dus daar ligt het denk ik niet aan en wat voor dynamo erin zit met interne of externe spanningsregelaar weet ik echt niet...moet je me ff vertellen waar ik naar moet kijken om dat te zien phil....
wat betreft de stekker...laatste keer dat ie uitviel wilde hij niet meet starten...ff aan dat gasrelais geduwd en toen startte hij weer....dus...toeval?....contactslot?.....hoe kan ik die stekker in het schutbord dan controleren?
mooiste is natuurlijk dat je ergens aan zit en dat hij uit valt maar dat doet ie dus niet...
grtz

wat betreft de stekker...laatste keer dat ie uitviel wilde hij niet meet starten...ff aan dat gasrelais geduwd en toen startte hij weer....dus...toeval?....contactslot?.....hoe kan ik die stekker in het schutbord dan controleren?
mooiste is natuurlijk dat je ergens aan zit en dat hij uit valt maar dat doet ie dus niet...
grtz
Re: Motor afslaan tijden rijden
dit is een externe spanningsregelaar. Hij zit recht achter het blok tegen het schutbord.
- Bijlagen
-
- Afb0127.jpg
- (349.27 KiB) 2271 keer gedownload
Re: Motor afslaan tijden rijden
ja ken hem...zit bij mij in het spatbord bestuurders kant...achter het blok tegen het schutbord zit bij mij een andere regelaar met stekker en kabels..das meer een platte stekker en volgens mij gaat de kabel naar de kabel van de bobine richting verdeler...zit erom gewikkeld
Re: Motor afslaan tijden rijden
De draad die bij jouw om de bobine kabel heen gewikkeld zit is de draad die het inductie relais bedient.
Re: Motor afslaan tijden rijden
maar ik zal morgen de stekkers en kabels eens nalopen...maar zit er ook zwaar aan te denken om een nieuw contactslot erin te zetten aangezien als ik overal aan trek en duw hij niet uitvalt maar zo af en toe dan weer wel
-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Motor afslaan tijden rijden
Ik heb me best gedaan, foto's bewerken is niet me sterkste kant

1 is de externe spanningsregelaar... Heb ik niet aangesloten omdat ik een dynamo met interne spanningsregelaar heb wat in de dynamo zit gebouwd!
2 die stekker voed alle stroom door naar binnen, rood/rose kabel, klem los maken en stekker los halen, en kijken hoe erg hij is aangetast is door corrosie.
3 Is de ecumodulle,
Zowel spanningsregelaar en ecumodulle moet goed massa maken, ik had bij ze alle 2 een extra kabel lopen naar een goed massa punt, wat weer restreeks was aangesloten aan de accu.
Is het elke keer als je aan de stekker zit van de gasafsluiter dat hij dan weer start ?
Zoja dan moet je daar zoeken, wat ik al eerder zei stekker vernieuwen.
Als hij uitvalt en wilt opnieuw starten, met de sleutel eruit en dan weer starten, doet die het dan ook niet of wel ?
Doet die het niet, dan hoef je niet naar het contactslot te kijken.
Gr Phil


1 is de externe spanningsregelaar... Heb ik niet aangesloten omdat ik een dynamo met interne spanningsregelaar heb wat in de dynamo zit gebouwd!
2 die stekker voed alle stroom door naar binnen, rood/rose kabel, klem los maken en stekker los halen, en kijken hoe erg hij is aangetast is door corrosie.
3 Is de ecumodulle,
Zowel spanningsregelaar en ecumodulle moet goed massa maken, ik had bij ze alle 2 een extra kabel lopen naar een goed massa punt, wat weer restreeks was aangesloten aan de accu.
Is het elke keer als je aan de stekker zit van de gasafsluiter dat hij dan weer start ?
Zoja dan moet je daar zoeken, wat ik al eerder zei stekker vernieuwen.
Als hij uitvalt en wilt opnieuw starten, met de sleutel eruit en dan weer starten, doet die het dan ook niet of wel ?
Doet die het niet, dan hoef je niet naar het contactslot te kijken.
Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Motor afslaan tijden rijden
Toch wel schrikken zo'n blauwe binnenkant 

-
- Berichten: 584
- Lid geworden op: 09 mar 2014 22:01
- Locatie: Stramproy
Re: Motor afslaan tijden rijden
Haha ja heb ik al vaker gehoord, tot nu toe nog geen zin in om het een ander kleurtje te geven.
Ik kom op de gekste plaatsen, waar je normaal zou denken hoe moet je daar bij komen is hij nog blauw.
Bewijs van een goede restauratie aantal jaar geleden. ( rond 2000 )
Gr Phil
Ik kom op de gekste plaatsen, waar je normaal zou denken hoe moet je daar bij komen is hij nog blauw.

Gr Phil
5.9L CUMMINS 6BT W200
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
6" Suspension lift skyjacker
6" Bodylift
Superswampers
Phil
Re: Motor afslaan tijden rijden
Mooi blauw is niet lelijk ..;)
Ik heb afgelopen zondag al jouw punten nagelopen Phil maar het ziet er allemaal goed uit.
Stekkers los gehad en wat schoon gemaakt maar kon niets geks vinden.
Volgende morgen gewoon weer tijdens het rijden uit en vanmorgen ook weer maar nu met wat nieuws.
Backfire......tijdens het uitrollen startte hij weer maar nu met een knal
Ik heb afgelopen zondag al jouw punten nagelopen Phil maar het ziet er allemaal goed uit.
Stekkers los gehad en wat schoon gemaakt maar kon niets geks vinden.
Volgende morgen gewoon weer tijdens het rijden uit en vanmorgen ook weer maar nu met wat nieuws.
Backfire......tijdens het uitrollen startte hij weer maar nu met een knal
Re: Motor afslaan tijden rijden
Zover ik weet wel Ed.
Van het weekend ff de ontsteking bekijken
Van het weekend ff de ontsteking bekijken
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
Re: Motor afslaan tijden rijden
heb het zelfde probleem gehad bij mij was de spanningsgerelaar (ceramische blokje) kapot, hierdoor sond er gewoon 12 volt op de bobine en werd deze te heet en sloeg de motor af.
groet'n oet ainrom
Re: Motor afslaan tijden rijden
Heb de ontsteking vervangen nieuwe bobine erop en nieuwe ontstekingsmodule
Vandaag voor het eerst een heel stuk mee gereden en ging prima
Maja... Het uitvallen van de motor was altijd onderweg naar mijn werk dus maandag morgen dan ben ik benieuwd
Vandaag voor het eerst een heel stuk mee gereden en ging prima
Maja... Het uitvallen van de motor was altijd onderweg naar mijn werk dus maandag morgen dan ben ik benieuwd
Re: Motor afslaan tijden rijden
hallo brabander ik zou eens terugvallen op jou bougies ,, slechte massa ? verkeerde type ? dit geintje heb ik in t recente verleden nl ook gehad bas