Slecht starten, door....? - moeilijk geval
mijn dodge start momenteel erg slecht dwz, het is net of het vermogen van de accu niet bij de startmotor aan komt, waardoor de motor te langzaam rond gaat om aan te springen. Na 2 a 3x wat langer te moeten doorstarten krijgt de startmotor de motor niet meer rond. Nu snap ik dat het wat moeizamer gaat bij -9 maar vorige winter heb ik er geen enkel probleem mee gehad, het was starten en lopen.
- Er zit een bijna nieuwe 100 ah accu in en deze is niet leeg geweest/bevroren
- alle bekabeling is oke.
- zelfs als ik de accu de hele nacht aan de oplader heb gehad het zelfde probleem.
welke andere zaken zou ik nog kunnen proberen / uitzoeken om dit op te lossen ..?
mvg Jan
- Er zit een bijna nieuwe 100 ah accu in en deze is niet leeg geweest/bevroren
- alle bekabeling is oke.
- zelfs als ik de accu de hele nacht aan de oplader heb gehad het zelfde probleem.
welke andere zaken zou ik nog kunnen proberen / uitzoeken om dit op te lossen ..?
mvg Jan
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Tja voor zover ik weet heb ik nog de orginele startmotor, maar echt onderzocht heb ik dat niet. idd eens kijken of ik deze er af kan halen en een onderzoeken, bekijken en schoonmaken of zo.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die het wel doet, maar gewoon versleten is... ???
Edited By smoky on 1328200942
Het kan natuurlijk ook zijn dat die het wel doet, maar gewoon versleten is... ???
Edited By smoky on 1328200942
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
Ik heb een startmotor die meer toeren draait dan een originele , je merkt het verschil met starten .
https://www.wee200.nl/w200_tips/startmo ... tmotor.htm
Een accu in de kou heeft minder capaciteit, misschien moet je hem in de woonkamer leggen .
En dan in de morgen weer monteren en daarna starten ..... Gaat het goed dan ligt het toch aan de accu.
https://www.wee200.nl/w200_tips/startmo ... tmotor.htm
Een accu in de kou heeft minder capaciteit, misschien moet je hem in de woonkamer leggen .
En dan in de morgen weer monteren en daarna starten ..... Gaat het goed dan ligt het toch aan de accu.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Lijkt me toch vrij sterk dat dat aan de temperatuur van de accu ligt, mijn W200 heeft een tijdje stilgestaan in mn koude sleutelruimte (waar 't bijna net zo hard vriest als buiten. :p ) en die starte vanavond gewoon prima, en die accu zit er al jaaaaren in. :)
Ik zou toch eens de ontsteking controleren.
Ik zou toch eens de ontsteking controleren.
hallo , ja dat zou ik ook doen , m loshalen en eens bekijken en schoonmaken, niet alleen accus maar ook startmotoren die op hun laatste benen lopen leggen met deze koude het loodje , t kan bijv zijn dat de bussen waar de ankeras in loopt ,versleten zijn en hierdoor het anker tegen t veld aan loopt , of dat de koolborstels op t einde zijn en er nog maar 2 of 3 borstels enig kontakt maken , in alle gevallen kis t resultaat een traag draaiende startmotor.smoky schreef:Tja voor zover ik weet heb ik nog de orginele startmotor, maar echt onderzocht heb ik dat niet. idd eens kijken of ik deze er af kan halen en een onderzoeken, bekijken en schoonmaken of zo.
Het kan natuurlijk ook zijn dat die het wel doet, maar gewoon versleten is... ???
Aangezien het starten niet altijd zo moeizaam gaat, moet eerlijk zeggen dat ik ook de startmotor verdenk van slijtage.. maar ja het is nu niet echt weer om die er onder uit te halen. zal binnenkort eens wat gaan proberen.
Edited By smoky on 1328279654
Edited By smoky on 1328279654
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
vandaag nog een uurtje bezig geweest om de dodge weer aan het lopen te krijgen.
Met dat die niet lekker wil starten in het achterhoofd, kwam ik nog 2 dingen tegen. De ontsteking ziet er niet zo netjes uit van binnen, maar ik vroeg me ook af. Moet ik deze ook nog afstellen eens in de zoveel tijd, net zoals bv contact puntjes van een golf 2 ..?
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik kwam ook nog een los kabeltje tegen bij de bobine
heb geen ide waar dat die thuis zou moeten horen iemand misschien een ide ? de auto loopt trouwens gewoon wat ik kreeg hem aan de praat.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Met dat die niet lekker wil starten in het achterhoofd, kwam ik nog 2 dingen tegen. De ontsteking ziet er niet zo netjes uit van binnen, maar ik vroeg me ook af. Moet ik deze ook nog afstellen eens in de zoveel tijd, net zoals bv contact puntjes van een golf 2 ..?
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Ik kwam ook nog een los kabeltje tegen bij de bobine
heb geen ide waar dat die thuis zou moeten horen iemand misschien een ide ? de auto loopt trouwens gewoon wat ik kreeg hem aan de praat.
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
Volgens de schema van de legermanual is de oliedruksensor draad wit.
Kan een beetje moeilijk zien of de draad wit is (??)
Je hoeft je ontsteking niet steeds af te stellen, maar controleren kan zeker geen kwaad.
Heb zelf een ontsteking afstel lamp gekocht van Hella, werkt echt super.
Hella nummer 8PD 004 834-001
http://www.waelchlibollier.ch/fileadm....ook.pdf
Kan een beetje moeilijk zien of de draad wit is (??)
Je hoeft je ontsteking niet steeds af te stellen, maar controleren kan zeker geen kwaad.
Heb zelf een ontsteking afstel lamp gekocht van Hella, werkt echt super.
Hella nummer 8PD 004 834-001
http://www.waelchlibollier.ch/fileadm....ook.pdf
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
ja die draad is wit idd, dat is gek, dan moet ik er nog eens onder de kap kruipen en kijken wat er dan op de olidruk sensor zit. :D
Ik zal binnenkort de ontsteking eens controleren dan.
ik dacht alleen dat ik hem misschien moest schoonmaken of bijstellen omdat die nogal roestig is van binnen. en omdat er een schroefje zit met dat blinkende plaatje met een uitsparing er in.
De dodge loopt nu op LPG en benzine op hoeveel graden zou de ontsteking dan ongeveer moeten staan?
Ik zal binnenkort de ontsteking eens controleren dan.
ik dacht alleen dat ik hem misschien moest schoonmaken of bijstellen omdat die nogal roestig is van binnen. en omdat er een schroefje zit met dat blinkende plaatje met een uitsparing er in.
De dodge loopt nu op LPG en benzine op hoeveel graden zou de ontsteking dan ongeveer moeten staan?
* Als het niet kan zoals het moet - Moet het maar zoals het kan *