Even voorstellen
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
Helaas heeft ook GLS een maximum lengte van onder de 2 meter. Dat ze een 35'er wel meenamen is niet zo vreemd, die is ongeveer 90x90x30 en past dus in al hun voertuigen. Een lengte van over de 2 meter past alleen van hoek tot hoek in bijvoorbeeld een VW caddy. Of zelfs helemaal niet.
Zou je trouwens ff willen nameten hoe groot jouw 1976 grille precies is? Dan weet ik beter over welke maat ik het heb.
Zou je trouwens ff willen nameten hoe groot jouw 1976 grille precies is? Dan weet ik beter over welke maat ik het heb.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
Omtrek van 3 meter is bijvoorbeeld iets van 1 bij 0,5 meter, omdat daarvoor 4 zijden tellen. Dus als dat klopt is GLS helaas nog niet geschikt om een grille te versturen.
Het is wel minder dan ik zei, denk dat ik die postbedrijven ff door elkaar haalde.
Verder goed om te weten dat de grille 2,05 meter is.
Het is wel minder dan ik zei, denk dat ik die postbedrijven ff door elkaar haalde.
Verder goed om te weten dat de grille 2,05 meter is.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
Vandaag de W200 van Brigadierdog gekocht. Techniek werkt prima en qua plekjes viel hij mee.
Bovendien had hij met zijn overbrenging van 4.11 en redelijk gematigde 33" banden geen enkele moeite om met het verkeer mee te komen. Okay, bij de verkeerslichten is het meer meezwemmen dan sprinten, maar op de grote weg was het geen probleem, ook de 130 stukken lieten zich gewoon meepakken zonder plankgas of toerentallen boven de 3500. Wel heeft hij bekijks, vooral als hij voorbij komt stormen over de linkerbaan.
Ook heeft hij al prima gordels en een comfortabele D200 bank.
Dus nu is het vooral nog plekjes strak maken, details aanpakken, uniek slotensetje regelen en matzwart maken. En zodra ik eraan kan komen ook een 1976 grille erin.
Bovendien had hij met zijn overbrenging van 4.11 en redelijk gematigde 33" banden geen enkele moeite om met het verkeer mee te komen. Okay, bij de verkeerslichten is het meer meezwemmen dan sprinten, maar op de grote weg was het geen probleem, ook de 130 stukken lieten zich gewoon meepakken zonder plankgas of toerentallen boven de 3500. Wel heeft hij bekijks, vooral als hij voorbij komt stormen over de linkerbaan.
Ook heeft hij al prima gordels en een comfortabele D200 bank.
Dus nu is het vooral nog plekjes strak maken, details aanpakken, uniek slotensetje regelen en matzwart maken. En zodra ik eraan kan komen ook een 1976 grille erin.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
Eindelijk foto's.
Alleen krijg ik ze hier niet op, vandaar ff een link naar mijn Facebook account, waar ze opstaan onder "foto's".
https://www.facebook.com/tommyCR500
Alleen krijg ik ze hier niet op, vandaar ff een link naar mijn Facebook account, waar ze opstaan onder "foto's".
https://www.facebook.com/tommyCR500
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
Het is nog maar antiroest grondverf, dus van dichtbij zie je wel dat er wat laagjes bijmoeten. Verder, een hele zondag werk en goed materiaal komt een eind.
Trouwens was dit niet alleen verf, maar ook het behandelen van roestplekken. Ik verf niet over roest zonder extra behandeling natuurlijk.
Omdat hij op een afstandje al zo mooi is, heb ik de foto's toch al gepost.
Trouwens was dit niet alleen verf, maar ook het behandelen van roestplekken. Ik verf niet over roest zonder extra behandeling natuurlijk.
Omdat hij op een afstandje al zo mooi is, heb ik de foto's toch al gepost.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
Alweer aardig wat verbeterd:
- Hij heeft nu weer een origineel stuur
- De nieuwe accu zit erin
- 1 koplamp was minder helder, massapunt hersteld
- Reservewiel hangt weer netjes onder de bak met de originele ophangbalk
- De stadslichten hebben weer de originele kleur
- Matzwarte lak 2e laag erop
Nog te doen:
- Roestplekjes van binnenuit aanpakken
- Unieke slotenset inzetten (komt maandag)
- Achterhalen of de uitlaat zo legaal is
- Afneembare accu klemmen inbouwen
- Een slot op de motorkap maken
- Een box om de gastank maken
- Hij heeft nu weer een origineel stuur
- De nieuwe accu zit erin
- 1 koplamp was minder helder, massapunt hersteld
- Reservewiel hangt weer netjes onder de bak met de originele ophangbalk
- De stadslichten hebben weer de originele kleur
- Matzwarte lak 2e laag erop
Nog te doen:
- Roestplekjes van binnenuit aanpakken
- Unieke slotenset inzetten (komt maandag)
- Achterhalen of de uitlaat zo legaal is
- Afneembare accu klemmen inbouwen
- Een slot op de motorkap maken
- Een box om de gastank maken
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 18 jan 2012 19:58
- Locatie: Westland
Re: Even voorstellen
Inmiddels zijn we 2 jaar verder. Mijn W200 werkt nog steeds prima. En de snelheden waren eigenlijk nauwelijks een probleem. Want bij 130 km/u loopt hij zo'n 3500 toeren. Dat is ietsje aan de hoge kant voor een V8, maar technisch is het probleemloos.
Tenminste, ik heb regelmatig behoorlijke afstanden met het verkeer meegereden en tot dusver was dit geen enkel probleem.
Het enige wat ik gesloopt heb zijn wat kruisjes van de aandrijflijn, tijdens het terreinrijden. En de startmotor is vervangen.
Wel was het in het begin wennen om in te voegen op de snelweg. Want met een gewone auto bepaal je met het gaspedaal op welk plekje je invoegt. Bij de W200 geef je gelijk plankgas als je weet dat de oprit komt en zodra je durft, douw je hem ertussen.
Maar ondertussen is het ook gewoon mooi om in de W200 voor te rijden bij de crossbaan. Onderweg al, je zit hoger dan het andere verkeer op de linkerbaan, mensen gaan netjes opzij indien nodig en de combinatie met de crossmotor achterin heeft redelijk bekijks. En als je er bent, je kan hem parkeren op het modderige plekje waar anderen niet duren te staan, iemand lostrekken als hij echt vastzit, omgewaaide bomen van de baan slepen en als het een keer zo uitkomt, komt de W200 gewoon de hele motorcrossbaan rond. Natuurlijk met de aanmoediging van een stuk of 10 andere crossers, die in de bak staan/zitten.
Tenminste, ik heb regelmatig behoorlijke afstanden met het verkeer meegereden en tot dusver was dit geen enkel probleem.
Het enige wat ik gesloopt heb zijn wat kruisjes van de aandrijflijn, tijdens het terreinrijden. En de startmotor is vervangen.
Wel was het in het begin wennen om in te voegen op de snelweg. Want met een gewone auto bepaal je met het gaspedaal op welk plekje je invoegt. Bij de W200 geef je gelijk plankgas als je weet dat de oprit komt en zodra je durft, douw je hem ertussen.
Maar ondertussen is het ook gewoon mooi om in de W200 voor te rijden bij de crossbaan. Onderweg al, je zit hoger dan het andere verkeer op de linkerbaan, mensen gaan netjes opzij indien nodig en de combinatie met de crossmotor achterin heeft redelijk bekijks. En als je er bent, je kan hem parkeren op het modderige plekje waar anderen niet duren te staan, iemand lostrekken als hij echt vastzit, omgewaaide bomen van de baan slepen en als het een keer zo uitkomt, komt de W200 gewoon de hele motorcrossbaan rond. Natuurlijk met de aanmoediging van een stuk of 10 andere crossers, die in de bak staan/zitten.