Mijn wiel rechtsachter heeft wat speling en de diagnose is versleten lager. Nou wil ik eerst proberen om 'm wat vaster te draaien. Als ik de buitenste flens losschroef blijkt daar de hele aandrijfas aan te zitten. Kan ik die zonder problemen er helemaal uittrekken?? Ik heb 'm even losgehad maar was er niet 100% zeker van of ie er zo helemáál uit mag...En dat tussenstuk (hub) kan dat ook los of moet dat blijven zitten, volgens mij zit daar het lager al in...en er zit een moer in een maat XXXL (die ik niet heb). Welke maat is dat eigenlijk en istie evt. met een Baco oid los te maken....
Slopen is niet zo moeilijk, maar het in mekaarzetten soms wel! ;-)
groeten
Ro
Stellen achterlager
Rick, als je de aandrijfas hebt losgedraaid, kun je hem er zo uittrekken, er kan alleen wel wat olie vanuit het differentieel meekomen. Zo niet geen punt, maar check wel olie peil in dif.
Om de eerste grote platte moer los te krijgen moet je eerst een of twee lippen van de achterliggende borgplaat wegbuigen.
Je krijgt deze moer los met een waterpomptang, baco, of des noods met een oude schroevendraaier en hamer.
Eerste moer weg, borgplaat weg, de tweede grote moer weg, grote sluitring weg, nu kun je het buitenste lager verwijderen.
Daarna kun je de hele trommel eraf schuiven, en alles ff inspecteren. (remvoering etc)
Lagers kontroleren op slijtage (krassen, platte kanten, warmlopen etc)
Bij het monteren, de lagers goed insmeren, de eerste grote moer niet meer dan handvast draaien en borgen.
CHECK dif. olie peil, want in principe moet deze olie ook door de as naar het lager vloeien om daar de lagers te smeren.
De flens van de aandrijfas voorzien van een pakking, of wat vloeibare pakking, tegen water en vuil.
suc6
Om de eerste grote platte moer los te krijgen moet je eerst een of twee lippen van de achterliggende borgplaat wegbuigen.
Je krijgt deze moer los met een waterpomptang, baco, of des noods met een oude schroevendraaier en hamer.
Eerste moer weg, borgplaat weg, de tweede grote moer weg, grote sluitring weg, nu kun je het buitenste lager verwijderen.
Daarna kun je de hele trommel eraf schuiven, en alles ff inspecteren. (remvoering etc)
Lagers kontroleren op slijtage (krassen, platte kanten, warmlopen etc)
Bij het monteren, de lagers goed insmeren, de eerste grote moer niet meer dan handvast draaien en borgen.
CHECK dif. olie peil, want in principe moet deze olie ook door de as naar het lager vloeien om daar de lagers te smeren.
De flens van de aandrijfas voorzien van een pakking, of wat vloeibare pakking, tegen water en vuil.
suc6
DO YOU SPEAK DODGE?
Member 576
Member 576