440 bigblok
een tijd terug heb ik me eens aardig verdiept in het stroken van de 318-->390. Het nadeel van de 318 is dat er alleen dure gesmede zuigers beschikbaar zijn dan. Want stroken houd ook in dat je andere zuigers moet gaan monteren. Omdat de slag van de krukas groter word, zou de originele zuiger hoger in de cilinder komen. Zelfs zo hoog, dat de zuiger boven het cilinderblok uitsteekt. Daarom maken ze speciale zuigers waar de piston pen hoger in de zuiger zit, en dus de zuiger weer precies tot bovenin de cilinder komt.
En omdat de 318 een beetje het buitenbeentje van de familie is, en de yanks liever meteen een 360 pakken als basis, is er voor de 360 veel meer keus aan zuigers.
Wel begrijpelijk, want die yank hoeft maar naar de plaatselijke sloperij te rijden om een 360 motor op te pikken voor 200 dollar of zo. Hier in NL zijn de 360's niet bepaald op iedere hoek van de straat te vinden.
Dus eigenlijk is een 360 goekoper om te stroken dan een 318....
En omdat de 318 een beetje het buitenbeentje van de familie is, en de yanks liever meteen een 360 pakken als basis, is er voor de 360 veel meer keus aan zuigers.
Wel begrijpelijk, want die yank hoeft maar naar de plaatselijke sloperij te rijden om een 360 motor op te pikken voor 200 dollar of zo. Hier in NL zijn de 360's niet bepaald op iedere hoek van de straat te vinden.
Dus eigenlijk is een 360 goekoper om te stroken dan een 318....
My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
- Locatie: egmond
zou een 318 eigenlijk dikkere cilinder wanden hebben als een 360 i.v.m de kleinere boring van de 318? vraag heb ik al her en der gesteld maar nog nooit antwoord op gehad..
een 360 word bij meer als 450-500 pk toch al een beetje een tikkende tijdbom qua wanddikte.
mischien dat een 318 iets dikkere wanden heeft ???
dan word het een gestrookte 318 met blower voor de w200 :p
een 360 word bij meer als 450-500 pk toch al een beetje een tikkende tijdbom qua wanddikte.
mischien dat een 318 iets dikkere wanden heeft ???
dan word het een gestrookte 318 met blower voor de w200 :p
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
Denk dat de wanddikte ongeveer gelijk is. Want ze geven over het algemeen voor zowel de 318 als de 360 een maximum overbore op van 0.060 inch.
Wel heb ik een keer een 318 blok te koop zien staan wat opgeboord was naar de std 360 boring. Maar dan ga je van 3.91" boring naar 4.00" dus dat betekent 0.090" overbore. Dan hou je wel dunne wandjes over. Zou ik nooit doen...
Dennis, plaats eens een bluf-plaatje van je blokkie hiero?
Wel heb ik een keer een 318 blok te koop zien staan wat opgeboord was naar de std 360 boring. Maar dan ga je van 3.91" boring naar 4.00" dus dat betekent 0.090" overbore. Dan hou je wel dunne wandjes over. Zou ik nooit doen...
Dennis, plaats eens een bluf-plaatje van je blokkie hiero?

My lug nuts require more torque than your Suzuki makes.
-
- Berichten: 68
- Lid geworden op: 23 nov 2009 18:14
- Locatie: egmond
nu ikke :p
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
:D






:D
dodge w200 77 lpg 318 cui
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
dodge charger 73 lpg 408 cui
chrysler cordoba lpg 360 4bbl
http://link.marktplaats.nl/332304893
zou deze motor niet in een w200 passen?
komt uit een dodge b300.
zou deze motor niet in een w200 passen?
komt uit een dodge b300.
vraagje , als je een compleet big block 440 , 69
in een w200 zet wat moet je dan aanpassen
en op letten ,
las in dit forum over de carterpan past die gewoon van een 318
(met bult aan achterkant )en kan je de automaat bak laten zitten
of moet je die ook om bouwen want ik was een beetje
aan het meten geweest en k denk dat t past
in een w200 zet wat moet je dan aanpassen
en op letten ,
las in dit forum over de carterpan past die gewoon van een 318
(met bult aan achterkant )en kan je de automaat bak laten zitten
of moet je die ook om bouwen want ik was een beetje
aan het meten geweest en k denk dat t past
Als je waagd, groeit je moed. Als je aarzelt, groeit je vrees.
Motorsteunen kun je bestellen bij Schumacher.
Schumacher
Schumacher