Heb mijn nieuwe aandrijfas al een beetje opgeknapt:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Nu wil ik (Is me aangeraden) de kruisjes ook vervangen. Ik heb ze al besteld, en nu lees ik net dat het kruisje van de gaffel geen probleem moet zijn, maar de 2 van de homokineet zou wel lastig zijn. omdat deze met plastic zijn ingegoten en je ze dus moet warmstoken?
Zou wel zonde zijn, heb hem net mooi in de verf staan :D Nee, dat is het probleem niet, kan altijd opnieuw. Maar heb ook gelezen dat je de nieuwe kruisjes ook niet meer kan smeren (omdat de smeernippel niet meer in de lagers zelf zit?)
Lijkt allemaal vervelend werk, maar wil het wel goed hebben nu!
Kruisjes voorste aandrijfas vervangen
ja die dubbele is lastig werk ook omdat daar die kogel met die veer zit , bij t inbouwen levert die veer behoorlijk weerstand op , ik heb daar trouwens van dat spciale groene vet ingedaan wat langer goed blijft zodat je die niet hoeft te smeren , als je wel met een vet nippel wilt blijven smeren dan bij inbouw zorgen dat je m zo monteert dat je er dan later erbij kunt met de handvetspuit
Nou, heb geprobeert de kruisjes los te krijgen maar er zit geen beweging in. Eerst even gekeken of plastic uitboren werkte, lukte met mijn oude aandrijfas meteen, de nieuwe gaf geen krimp... Toen warmgestookt, maar ook niks. Ga het zondag maar is proberen bij de buurman met een 10-tons pers, hopen dat het dan wel lukt..
Bak is trouwens bijna weer dicht, heb het met Loctite poxymatic 2 componenten aluminium dichtgesmeert :;):
Bak is trouwens bijna weer dicht, heb het met Loctite poxymatic 2 componenten aluminium dichtgesmeert :;):
Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8
Je moet wel opletten dat je bij deze kruisjes niet allebei de cupjes tegelijk er uit kunt persen. Deze zitten nogal strak er in geperst.
Als je gaat persen, moet je tegen de vork persen en niet tegen het cupje, anders pers je de vork krom.
In het werkplaatshandboek staat een duidelijke foto en beschrijving.
Als je gaat persen, moet je tegen de vork persen en niet tegen het cupje, anders pers je de vork krom.
In het werkplaatshandboek staat een duidelijke foto en beschrijving.
Gerhart
-
- Berichten: 79
- Lid geworden op: 30 mei 2006 21:06
- Locatie: Linne
- Contacteer: