rook - ineens veel (olie?)rook
Had je ook al gemaild, er zit een dubbele bodem in de pakking doos :D , nu ben ik wel nieuwsgierig of ie daar in zit. Ik weet het niet meer of dat ie daar in zat.
Anders ff terug gaan naar EPS
Anders ff terug gaan naar EPS
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
@Henk : Zat niet bij de set van EPS, vreemd, zat ook al niet in het eerste pakket die we bij C&P hadden gehaald. In de dubbele bodem zat alleen de koppakkingen.Bij Mopar.de staat ie wel afgebeeld als intake gasket. Ga wel ff terug naar EPS.
thnx voor de mail overigens.
Edited By dodge76 on 1321739146
thnx voor de mail overigens.
Edited By dodge76 on 1321739146
@Henk_w200 :
nieuwe inlaatpakkingen gehaald bij EPS, de blauwe die ook op je foto staan. Goed bericht dus. Minder goed bericht is mss dat EPS mij verzekerde de pakkingen NIET SAMEN met de dunne ALU pakkingen te gebruiken. Dat ga ik dus ook niet doen.
Vwb de Smogholes geen probleem. De gietijzer uitlaatspruitstukken dichten deze af. Bij nieuwe headers zou het wel een probleem kunnen zijn
nieuwe inlaatpakkingen gehaald bij EPS, de blauwe die ook op je foto staan. Goed bericht dus. Minder goed bericht is mss dat EPS mij verzekerde de pakkingen NIET SAMEN met de dunne ALU pakkingen te gebruiken. Dat ga ik dus ook niet doen.
Vwb de Smogholes geen probleem. De gietijzer uitlaatspruitstukken dichten deze af. Bij nieuwe headers zou het wel een probleem kunnen zijn
Hoi Dodge76 ,
Ik zou er nog even mee wachten met het monteren van alleen die ene pakking.
Ik vond het ook allemaal wazig , die 2 pakkingen.
Maar heb je dit papiertje ook gelezen die in de pakkingset zat ?

Ik zou er nog even mee wachten met het monteren van alleen die ene pakking.
Ik vond het ook allemaal wazig , die 2 pakkingen.
Maar heb je dit papiertje ook gelezen die in de pakkingset zat ?

Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Ik heb Reinz een mailtje gestuurd met de vraag hoe je nu de pakking moet monteren.
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
alles zit weer in elkaar. nieuwe olie, nieuw oliefilter, nieuw koelvloeistof. even starten zonder ontsteking om de olie en koelvloeistof rond te pompen. bobine aangesloten en starten. Wat blijkt ? ... motor loopt na twee slagen. zonder tikken horten of stoten .. helaas loopt de benzine nu boven uit de carburateur dus direct gestopt. ws vlotter-probleem. nu dat nog maar eens uit elkaar nemen. te lang droog gestaan ???
Nog even over die pakking
Ik heb geen mail gekregen , was bij EPS voor een oliepomp.
Dodge 76 heeft gelijk, die ijzeren pakking moet er niet tussen
Kan ik de boel weer loshalen
Ik heb geen mail gekregen , was bij EPS voor een oliepomp.
Dodge 76 heeft gelijk, die ijzeren pakking moet er niet tussen
Kan ik de boel weer loshalen
Groetjes Henk_W200 https://www.wee200.nl
Alles weer in elkaar. Op naar de APK keuring. Roken doet ie nog steeds maar alleen in koude toestand. Even warm rijden en het is weg. Zo was het "vroeger" ook. Volgens de APK-meester te veel benzine, moet afgesteld worden.
Enkele kleine puntjes voor afkeur, zoals losliggende remleiding, geen gele knipperlichten achter: (ff gele lampjes monteren) en remverschil links en rechts achter op de handrem.
Grootste klapper echter : afkeur van beide koplampen : Het lichtbeeld is engels, dwz voor links rijden. Lichtbeeld loopt links omhoog ipv rechts omhoog. Heeft iemand APK ervaring gehad hiermee ??
Enkele kleine puntjes voor afkeur, zoals losliggende remleiding, geen gele knipperlichten achter: (ff gele lampjes monteren) en remverschil links en rechts achter op de handrem.
Grootste klapper echter : afkeur van beide koplampen : Het lichtbeeld is engels, dwz voor links rijden. Lichtbeeld loopt links omhoog ipv rechts omhoog. Heeft iemand APK ervaring gehad hiermee ??
Misschien de koplampen links en rechts verwisseld? Als het goed is, staat dat op de koplampen (L en R).dodge76 schreef:Grootste klapper echter : afkeur van beide koplampen : Het lichtbeeld is engels, dwz voor links rijden. Lichtbeeld loopt links omhoog ipv rechts omhoog. Heeft iemand APK ervaring gehad hiermee ??
Gerhart