LPG tank onder de dodge bouwen
Ik heb de site van Henk_W200 bekeken.
Zal bij mijn tanks even kijken of het goed zit.
Hoe kan je trouwens zien onder welke hoek de tank gemonteerd moet worden. Ik kan me voorstellen dat als de hoek verkeerd is dat het vlotter ook niet goed functioneerd. Zeker met een cilinder vormige tank, die heeft geen vaste bevestigingspunt.
Zal bij mijn tanks even kijken of het goed zit.
Hoe kan je trouwens zien onder welke hoek de tank gemonteerd moet worden. Ik kan me voorstellen dat als de hoek verkeerd is dat het vlotter ook niet goed functioneerd. Zeker met een cilinder vormige tank, die heeft geen vaste bevestigingspunt.
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
Zo'n opstelling wil ik ook gaan aanleggen. Kun je iets vertellen over hoe het bij jou zit? Heb je bijvoorbeeld een T-stuk op je vulslang en rijd je de tanks apart van elkaar leeg?beundehaas schreef:kijk eens op de site van henkw200, hij heeft een paar posts geleden een link er naar toe bij gezet.
op de 80% klep staat top en dat moet naar boven staan!
zelf heb ik 2 tanks helemaal achter in tussen de achteras en de bumper hangen in de lengte richting.
de 80% vulling zit er nog gewoon in en het werkt nog steeds perfect.
Dennis77 schreef:690 euro is wel een beetje aan de prijzige kant, zeker omdat ik al 2 tanks heb liggen. Hier moet ik nog even goed over nadenken.
Hoe kom je er eigenlijk achter of de 80% regeling het wel of niet doet?
Een LPG boer in Barneveld waar ik een jaar geleden was had een nette tweedehands ringtank liggen voor iets van 200 euro, hij doet niet veel meer in LPG dus misschien heeft hij hem nog wel, Ik zal eens opzoeken welke het ook alweer was...
Edited By zjeeraar on 1311600057
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
@zjeeraar: ik heb inderdaad een t-stuk in de vulslang en ook een t-stuk in de gasleiding.
wat belangrijk in om de t-stukken stotend aan te sluiten.
of te wel: de vulslang: van het t-stuk de middelste aansluiting voor de ingang van de vulkoppeling(of hoe dat ding ook maar heet) en de beide zijkanten naar de tanken toe, de slangen naar de tanken even lang houden.
de gasslang naar voren: van het t-stuk de middelste naar de motor en de beide zijkanten naar de tanks, en ook de leidingen naar de tanken even lang houden.
dit allemaal om de vloeistof goed en evenredig te verdelen in de leidingen.
verder heb ik de tanken tegelijk aan staan en op 1 tank de meter aangesloten op de leds bij de schakelaar.
verder zit ik nog te denken om de andere tankmeter om te bouwen naar de meter op het dashboard (zie henk_w200)
wat belangrijk in om de t-stukken stotend aan te sluiten.
of te wel: de vulslang: van het t-stuk de middelste aansluiting voor de ingang van de vulkoppeling(of hoe dat ding ook maar heet) en de beide zijkanten naar de tanken toe, de slangen naar de tanken even lang houden.
de gasslang naar voren: van het t-stuk de middelste naar de motor en de beide zijkanten naar de tanks, en ook de leidingen naar de tanken even lang houden.
dit allemaal om de vloeistof goed en evenredig te verdelen in de leidingen.
verder heb ik de tanken tegelijk aan staan en op 1 tank de meter aangesloten op de leds bij de schakelaar.
verder zit ik nog te denken om de andere tankmeter om te bouwen naar de meter op het dashboard (zie henk_w200)
groet'n oet ainrom
Even een update.
Ik heb de kleine tank nu onder de dodge gemonteerd.
Ik heb een frame gemaakt met ophang punten. De tank ligt dus in het frame en het frame hangt onder de dodge. Het frame is kantelbaar, dit maakt het makkelijker om de tank te plaatsen.
Moet morgen alles nog even stralen en spuiten. en vervolgens de leidingen aansluiten.
Ik heb nog een grote gastank liggen van ongeveer 110 liter. Deze ga ik in de laadbak plaatsen.
Ik had de benzinetank er onderuit gehaald om het chassis van de dodge op te kunnen knappen. Ik was eerst van plan om daar in de plek de gastank te plaatsen, maar dit bleek een beetje te krap. Ik denk dat ik de benzinetank maar weer gewoon terug op z'n plaats monteer, zodat de dodge tenminste een beetje standaard blijft.
Als het lukt plaats ik nog even een aantal foto's.
Ik heb de kleine tank nu onder de dodge gemonteerd.
Ik heb een frame gemaakt met ophang punten. De tank ligt dus in het frame en het frame hangt onder de dodge. Het frame is kantelbaar, dit maakt het makkelijker om de tank te plaatsen.
Moet morgen alles nog even stralen en spuiten. en vervolgens de leidingen aansluiten.
Ik heb nog een grote gastank liggen van ongeveer 110 liter. Deze ga ik in de laadbak plaatsen.
Ik had de benzinetank er onderuit gehaald om het chassis van de dodge op te kunnen knappen. Ik was eerst van plan om daar in de plek de gastank te plaatsen, maar dit bleek een beetje te krap. Ik denk dat ik de benzinetank maar weer gewoon terug op z'n plaats monteer, zodat de dodge tenminste een beetje standaard blijft.
Als het lukt plaats ik nog even een aantal foto's.