dana 44 vooras - automatische vrijloop naven
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
-
- Berichten: 121
- Lid geworden op: 25 feb 2003 21:06
- Locatie: biest-houtakker
hoi gert-jan,
dit klopt wel wat je zegt maar de as met automatische vrijloopnaven hoort onder een auto te zitten die een tussenbak heeft die in 4x2 kan.
aangezien onze dodges permanenet 4x4 zijn hebben de vrijloopnaven geen functie.
als ze vrij staan kun je namelijk niet meer rijden ( alleen in sper).
de vrijloopnaven zijn zo gemaakt dat op het moment van de tussenbak in 4x4 ( wordt bij zo'n tussenbak meteen sper) zetten en je rijdt een stukje vooruit schakelen ze in en bij terugschakelen naar 4x2 schakelen ze automatiche uit, na een stukje rijden.
bij permanenet 4x4 schakelen ze moeilijk in omdat hij dan eigenlijk in sper moet staan om in te schakelen en meestal gaan de vrijloopnaven er wel in maar soms ook niet met als gevolg een ratelend geluid en op termijn schade aan d evrijloop naaf.
( en je staat voor lul omdat je wel gas geeft maar stil blijft staan.)
arjan
dit klopt wel wat je zegt maar de as met automatische vrijloopnaven hoort onder een auto te zitten die een tussenbak heeft die in 4x2 kan.
aangezien onze dodges permanenet 4x4 zijn hebben de vrijloopnaven geen functie.
als ze vrij staan kun je namelijk niet meer rijden ( alleen in sper).
de vrijloopnaven zijn zo gemaakt dat op het moment van de tussenbak in 4x4 ( wordt bij zo'n tussenbak meteen sper) zetten en je rijdt een stukje vooruit schakelen ze in en bij terugschakelen naar 4x2 schakelen ze automatiche uit, na een stukje rijden.
bij permanenet 4x4 schakelen ze moeilijk in omdat hij dan eigenlijk in sper moet staan om in te schakelen en meestal gaan de vrijloopnaven er wel in maar soms ook niet met als gevolg een ratelend geluid en op termijn schade aan d evrijloop naaf.
( en je staat voor lul omdat je wel gas geeft maar stil blijft staan.)
arjan
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
-
- Berichten: 71
- Lid geworden op: 08 jun 2011 20:09
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
nou heb ik ook wat. met het monteren van de voorste aandrijfas is mij 1 van de boutjes van het kruisje op de yoke afgebroken, er zit dus nog een stukje draad in. heeft iemand er ervaring mee om die er uit te krijgen?? het is namelijk fijn draad en hij zit net beneden het contact vlak van de yoke.
groet'n oet ainrom