Onderkant aanpakken - graag jullie advies
Zoals de titel al zegt, ben van plan om nog voor de winter heel de onderkant van de dodge aan te pakken. wil eerst beginnen met de chassisbalken en assen, daarna de rest.
Heb al veel gezocht wat je het beste kunt gebruiken, maar zo krijg je tientallen manieren/oplossingen om het aan te pakken. Wat lijkt jullie de beste manier?
Zoieso eerst kaalborstelen en in de roestwerende lak(welke? menie/brunox/owatrol enz ??? )
En daarna slijtvaste anti-steenslaglaag (hammerite/chassiscoating/bitumen/tectiel enz ??? )
wat is jullie advies? Graag erbij vermelden waar het te halen valt :wink: alvast bedankt!!
Heb al veel gezocht wat je het beste kunt gebruiken, maar zo krijg je tientallen manieren/oplossingen om het aan te pakken. Wat lijkt jullie de beste manier?
Zoieso eerst kaalborstelen en in de roestwerende lak(welke? menie/brunox/owatrol enz ??? )
En daarna slijtvaste anti-steenslaglaag (hammerite/chassiscoating/bitumen/tectiel enz ??? )
wat is jullie advies? Graag erbij vermelden waar het te halen valt :wink: alvast bedankt!!
Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8
je plan klinkt goed.
eerst kaal maken en dan idd antiroest coating,
ik verkoop zelf brunox en daar heb ik hele goede ervaringen mee, is meteen ook een goede grondlaag waar je alles overheen kunt smeren.
Als je er het terrein in wil, zou ik voor een afwerklaag kiezen die glad is, zodat je makkelijk de bagger en het zand er af kunt spuiten.

eerst kaal maken en dan idd antiroest coating,
ik verkoop zelf brunox en daar heb ik hele goede ervaringen mee, is meteen ook een goede grondlaag waar je alles overheen kunt smeren.
Als je er het terrein in wil, zou ik voor een afwerklaag kiezen die glad is, zodat je makkelijk de bagger en het zand er af kunt spuiten.

Robbedoes
V8 Power Enthousiast.
V8 Power Enthousiast.
Hier heb ik ook heel wat verschillende oplossingen voor gezien. Ik heb zelf mijn keuze laten afhangen van het gemak (ik wil delen van het chassis kunnen doen, dus niet het geheel in 1 keer) en de kosten. Ik ga de komende weken beginnen en mijn aanpak is:
1. schoon/kaalmaken
2. 2 keer behandelen met Brunox (bij Robbedoes gekocht)
3. Schilderen met Hammerite
Waar ik nog over twijfel is in hoeverre ik bepaalde onderdelen ga demonteren om alles netjes te kunnen behandelen (brandstofpomp zit in de chassisbalk, bevestiging remslangen op de assen etc.)
Edited By zjeeraar on 1315394980
1. schoon/kaalmaken
2. 2 keer behandelen met Brunox (bij Robbedoes gekocht)
3. Schilderen met Hammerite
Waar ik nog over twijfel is in hoeverre ik bepaalde onderdelen ga demonteren om alles netjes te kunnen behandelen (brandstofpomp zit in de chassisbalk, bevestiging remslangen op de assen etc.)
Edited By zjeeraar on 1315394980
Oke, bedankt voor de antwoorden!
Hoeveel Brunox heb je ongeveer nodig als je het hele chassis 2x wil doen? Heb je dan aan 1 liter genoeg?
En is hammerite ook steenslagbestendig? Want heb ergens gelezen dat dit heel hard wordt en kan afbrokkelen als er een steen tegenaan vliegt ???
Hoeveel Brunox heb je ongeveer nodig als je het hele chassis 2x wil doen? Heb je dan aan 1 liter genoeg?
En is hammerite ook steenslagbestendig? Want heb ergens gelezen dat dit heel hard wordt en kan afbrokkelen als er een steen tegenaan vliegt ???
Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
ik heb goede ervaringen met brunox maar voor het gemak gebruik ik owatrol olie omdat dit de oude bitumen weel soepel maakt. en het maakt eventuele roest los en hecht zich dan weer op het blanke metaal eronder.
en daar overheen spuit ik dan weer bitumen undercoating met grote schroefbussen van 1ltr.
en daar overheen spuit ik dan weer bitumen undercoating met grote schroefbussen van 1ltr.
groet'n oet ainrom
Dat is ook een goed systeem, met die bussen die je op je compressor aansluit kun je misschien nog wel op de gemakkelijkste manier alles raken...beundehaas schreef:ik heb goede ervaringen met brunox maar voor het gemak gebruik ik owatrol olie omdat dit de oude bitumen weel soepel maakt. en het maakt eventuele roest los en hecht zich dan weer op het blanke metaal eronder.
en daar overheen spuit ik dan weer bitumen undercoating met grote schroefbussen van 1ltr.
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
Topic over Brunox:
Brunox ervaringen
Brunox ervaringen
-
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 24 mar 2007 22:57
- Locatie: eenrum
als je bitumen under coating goed aanbrengt dan is het redelijk glad en kan je het zo weer schoonmaken.
mijn advies i.p.v. brunox owatrol olie gebruiken brijft het langste goed. en alle roest waar je niet bij kan "lost" op en laat los, waarna je het weer een keer met owatrol olie kan behandelen en dan een laagje bitumen under coating er over.
mijn advies i.p.v. brunox owatrol olie gebruiken brijft het langste goed. en alle roest waar je niet bij kan "lost" op en laat los, waarna je het weer een keer met owatrol olie kan behandelen en dan een laagje bitumen under coating er over.
groet'n oet ainrom
Zo, ben al lekker bezig:
Zag er ongeveer overal zo uit:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Alles kaalgeschuurd en 2 lagen Owatrol eroverheen:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
En daarna de Hammerite:
(screen.width/2)){this.width = (this.width/2)}" onclick="javascript:if(this.width > (screen.width/2)){this.width = (this.width/2)} else {this.width = (this.width*2)}" border="0" alt='Posted image: Click to resize'>
Chassis is keihard overal, ziet er nu weer als nieuw uit! Ben er erg tevreden mee
Zag er ongeveer overal zo uit:

Alles kaalgeschuurd en 2 lagen Owatrol eroverheen:

En daarna de Hammerite:

Chassis is keihard overal, ziet er nu weer als nieuw uit! Ben er erg tevreden mee

Jaap
'76 W200 440 V8
'76 W200 440 V8